MGR (Makai Gergely) a mexikói tudósítása sikerén felbuzdulva ezúttal a portugál vébé-futamról tudósít.
A 2012-es Portugál Rallye a szezon első európai murvás futamaként várta a versenyzőket, rajongókat és minket, a média képviselőit. Szívesen megyek Portugáliába, gyönyörű ország, nagyon jó a hangulat és általában az időjárás is. Idén azonban ezt a versenyt egy új oldaláról ismerhettük meg…
Hétfőn érkeztünk a verseny helyszínére, Faroba, ahol előzetes várakozásainknak megfelelően nagyon szép idő fogadott minket. Másnap feltérképeztünk pár szakaszt, majd szerdán reggel már a shakedownon és később a kvalifikáción durrogtak a versenyautók. Szerdán korán keltünk, reggel 8.00-tól volt a hivatalos kezdés, de ahogy már Mexikóból is írtam, az új rendszer miatt nagyon sok szünet van. Ez most azt eredményezte, hogy az első autó (Ott Tanak) 8.40-kor jelent meg a fényképezőm keresőjében.
Nagyon készültem a reggeli fényekre, és ha nem 40 perc várakozás után jönnek a srácok, még elégedettebb lettem volna a képeimmel, de hát nem mindig lehet jó...Az első 20 perc egész érdekesnek bizonyult, de 9 után már semmi különleges nem történt...
Csütörtökön a lisszaboni utcai szakasszal vette kezdetét a verseny, ami ezt követően három, murvás szakasszal folytatódott a sötétben. Az esti gyorsok közül az elsőre esett a választásom, itt találtam egy nagy ugratót, ahol végül elég sok fotós tanyázott, ezért inkább más helyet kerestem. Az ugratótól nagyjából 2 km-re volt egy vizes rész, amit még elég jól be lehetett látni, valamint nem utolsó sorban biztonságosan tudtam helyezkedni. A szakasz rajtideje előtt 3 órával már megnéztem mindent, a kocsiban várva a kezdést az eső is rákezdett picit.
A vízátkelés mögötti kis dombon foglaltam el helyemet, feltettem a nagylátószögű objektívem és vártam a nullás autókat. Jöttek-mentek, volt víz, fény, minden... Aztán megjött Hirvonen, fény már nem volt, viszont hatalmas tempóval vágta be a Citroёn DS3 WRC-t a vízbe, megvolt a kép, fordulás és már jött is a víz a hátamra.
Loeb következett, hát ő sem spórolt, az exponálás után esélyem nem volt elfordulni, bőrig áztam... :) Elég volt a fürdésből, gondoltam más helyről is megnézzük, mit tud a vízátfolyás, csere 70-200mm-es obira és játék a vakuval. A végeredmény a Novikovról lőtt képen látszik.
Másnap reggel kilesve az ablakon elég fancsali képet vágtam, szakad az eső Portugáliában.... nincs por, nincs kép....Elindultunk az aznapi első gyorsági szakaszra, rengeteg néző, hatalmas fejetlenség, a rendőrök nem voltak a helyzet magaslatán. Ezért a hivatalos média bookban szereplő itiner helyett más utat kellett keresni. Kb. 8 km-t mentünk egy egysávos, felázott, murvás úton mire elértünk a pálya széléhez. Hihetetlen rossz idő, eső és köd fogadott. Hello, nem a Wales Rallye-n vagyok? Az esőnek köszönhetően volt víz bőven, lehetett mozogni, én ezt láttam:
Következett a másik kiszemelt hely a fotózásra, ami a nap utolsó gyorsasági szakaszán lett volna. Elindultam befelé, szintén felázott, murvás út, kb.7 km a pályáig. Már majdnem a pontnál voltam, amikor a telefonom térerőt talált és már jött is az sms, hogy a szervezők a komplett második kört törlik...szuper, még ez hiányzott. Irány vissza, az eső szakadatlanul ömlött, elérkeztem a bérautóval egy szép emelkedős részhez, ami a rengeteg eső miatt használhatatlanná vált. Háromszor futottam neki, de nem tudtam feljutni...Ok, irány vissza, kimegyek a feloldott pályán, ha már nincs verseny. 300 méterre a pályától egy vizesárkon kellett volna átkelni. Térdig ért benne a víz, így ezt inkább nem vállaltam be...
Mi legyen most? Megpróbálom még egyszer az emelkedőt, hátha most összejön. Én sem értem, hogy hogyan, de sikerült feljutni, viszont a kis kocsi alját nem lestem volna meg az eset után.(Szerencsére a kölcsönzőben sem tették.) Végül a viszontagságok miatt pénteken csak egy gyorsot láttam. Szombatra javult az idő, reggel még szemerkélt picit, de utána már néha a nap is kikandikált a felhők mögül. Szombatra három szakaszt terveztem, ez sikerült is, ezúttal semmi sem hátráltatott, így érdekes történeteim sincsenek.
Vasárnap is három szakaszt láttam, na meg persze a díjátadó ceremóniát. Ekkor már nem zajlott nagy csata a pályán, Latvala minden mindegy alapon elég durván ment, a többiek már nem feszegették annyira a határokat.
Gondolom a cél utáni történetet mindannyian ismeritek, a helyzet jelen állása szerint Hirvonent kizárták, így Ostberg lett az első a nem szokványos Portugál Rallye-n, ahol idén nem a por, hanem az eső és a víz dominált. A fiatal norvég első győzelmét aratta, viszont a képeken Hirvonen áll a dobogó közepén. Sajnos ezen már csak photoshoppal lehetne változtatni....