Jött, látott, győzött – röviden így foglalható össze Dani Sordo első IRC-s versenye. A spanyol, aki egy komplett WRC-s pályafutást töltött egy verhetetlen francia árnyékában végre átélhette, milyen ízű a pezsgő a dobogó tetején, a kemény Korzika-ralin.

Sikere nem jött nehezen, tulajdonképpen nyilvánvaló volt, hogy főesélyes. Hiába volt új az autó alatta, Sordo túl érett egy ilyen mezőnyhöz. Az ő tapasztalatával az a legkevesebb, hogy beleszól a helyi nagyok játékába. A nagyok pedig helyt álltak ugyan, de alulmaradtak a rutinos újonccal szemben.

Az IRC-vel egy gond van: az idei a sorozat hetedik szezonja, de még mindig nem tiszta igazán, mi akar lenni. Előszoba a világbajnokságra? Ha csak Kopecky, vagy Mikkelsen példáját nézzük semmiképp, amúgy is, erre a szerepre ott volt a junior világbajnokság (ahonnan olyan versenyzők nőttek ki, mint Loeb, Ogier, vagy maga Sordo), a közeljövő felfedezettjei pedig az S2000-es világbajnokságból érkeznek majd. Az interkontinentális bajnokság egy relatív olcsó széria, komoly médiamegjelenéssel, mégis igazi karakterek nélkül. Noha a kevés élpilóta tizedekre van egymástól, nem érezni a vérszagot, amitől az egész kissé szürke. Kezdetben egyedül a Fiat vette komolyan, őket követte egy hosszabb Peugeot-éra, ma pedig a Skoda az egyeduralkodó. A gyártók mögött nincs szándék, senki sem tervez hosszú távra itt. Jönnek néha a vb-menő vendégpilóták, benéznek úgymond és elvernek mindenkit, ahogy ezt Sordo is tette Korzikán.

Három délutáni szakasszal kezdődött csütörtökön a bajnokság idei negyedik futama. Meglepetésre a visszatérő Giandomenico Basso kezdett legjobban. Az övét Mikkelsen, majd Campana részsikere követte. A rövid, mindössze 69 kilométeres első nap végén 1,8 másodpercen belül volt a norvég, az olasz, és Sordo, aki szorosan követte az elejét első IRC-s raliján. A folytatásban Bassonak minden esélye meglett volna a győzelemért csatázni, ha az utolsó gyorsaságit a szervizparkkal összekötő úton nem éri baleset; egy autó tért át sávjába szemből, és egy ütközést elkerülve, Basso félrerántotta a kormányt, neki egy sziklának.

A második napon Mikkelsen nyitott erős kezdéssel. Ekkor még kibontakozni látszott egy izgalmas csata az élen, de hamar szabad lett az út Sordo előtt. A címvédő norvég ugyanis hibázott az ötödik szakaszon: lecsúszott az útról, defektet kapott, és majd' három percet bukott a kerékcserével.

Sordo ezután magára maradt az első helyen és az öt szakasz alatt félpercesre hizlalta előnyét Kopecky-vel szemben. A cseh amúgy sem vele küzdött, neki egy – az utóbbi egy évben rohamos fejlődést mutató korzikaival, Pierre Campanával gyűlt meg a baja, akivel oda-vissza osztották egymásnak a másodperceket a második, harmadik helyeken. A nem túl eseménydús nap legnagyobb izgalmát egy amatőr francia, pontosabb annak Skodája okozta. Jean-Dominique Mattei Fabiája a nyolcadik gyorson kapott lángra. A tűz gyorsan terjedt, lehetetlen volt megfékezni, így az autó porig égett.

A zárónapra 133 kilométer maradt. A fő kérdés persze az volt, hogy behúzza-e a kötelezőt Sordo. Akármennyire is úgy tűnt, könnyű a dolga, a Cooper S2000-es kétes megbízhatósága végig ott lógott a levegőben, és hiába a tapasztalat, bukott ő már nagyot a szigeten. Végül azért elért a célig, és megszerezte hazája és csapata első futamgyőzelmét a bajnokságban.

Kopecky nagyot ment a végén: hatból öt szakaszt nyert, de ez is mindössze a második helyre volt elég, és arra, hogy hátránya felét eltüntesse. Mögötte Campana ért be, őt pedig egy másik francia, Bryan Bouffier követte. A több defektet szenvedett Mikkelsen most csak ötödik lett, a pontversenyt ettől függetlenül továbbra is ő vezeti.

Idei harmadik IRC-s versenyének vágott neki Korzikán a Krózser MenyhértPapp György kettős. A hondás magyarok kategória-dobogóra esélyesek voltak, mígnem a pénteki második gyorson el nem ment az egyik henger. Ott már percek úsztak el, majd a szervizparkban megállapították: ennyi volt, nincs tovább. Háromból három nulla az eddigi mérleg, így ennél már csak jobb jöhet!

A bajnokság június 14-én, Szicílián folytatódik, újfent aszfalton.

Címkék: mini irc kopecky dani sordo andreas mikkelsen korzika rali

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr694506838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szkotti 2012.05.15. 08:59:41

Krózser.
Szerencsétlennek nem akar összejönni, a támogatás ellenére. Kár.

Himoto 2012.05.15. 17:55:12

A konkurensek titokban felragasztottak rá egy Ferrari matricát. Meg is lett az eredménye. :D
3 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása