S most sem csupán a benne ülőknek nyújtott élvezetet, hanem a hétvégi ralitúra versenyre kilátogató több ezer embernek is!

Majoros Péter videója, köszönet érte a www.net-racing.hu - nak!

Idén már nem először foglalkozunk Demjén Martinékkal, és nagyon bízunk benne, hogy nem is utoljára írhatunk Róluk! Legutóbbi találkozásunkkor még úgy állt, hogy a TBR Racing csapatában egy C2R2Max-ban vághatnak neki az idei Országos Rali Bajnokságnak, sajnos viszont erre nem került sor.
Bár az idei évadnyitó, Bükfürdő Rali nevezési listáján még szerepeltek a srácok, a versenyt megelőző kedden azonban - a szükséges anyagi háttér hiányában - vissza kellett mondaniuk a részvételt. 

A múlt hétvégén viszont újra, ezúttal az ózdi ralipályákon láthattuk a borsodi fiatal versenyzőt. Még ha nem is azzal a kocsival, amivel eredetileg tervezték:
"Szerettünk volna Mitsuval menni, de sajnos nem jött össze a háttér rá. Erre azt mondta a Nagy Kőváry Barna, hogy ott van a Trabi, tankoljuk tele és menjünk vele. 

Hogy honnan jött az ötlet? Onnan, hogy Barna pont 20 évvel ezelőtt kezdett versenyezni, akkoriban, mikor Martin született :)

Na nekem se kellett több!! :)"
Természetesen a navigátor, Milcsevics Lóránt sem tiltakozott az ötlet ellen:
" Rögtön hívtam Lócit, hogy mi a helyzet, neki is tetszett az ötlet és már rögtön kattogott az agya, hogy megy pirotechnikai boltba... melynek eredményét később a prológon a közönség is megcsodálhatta. "

Na, de azért ne szaladjunk ennyire előre, hiszen már a szombat délutáni, az Ózdi Városi Stadion salakján megtartott prológig is történt egy, s más!
'Bélus bácsi szombaton lehozta nekünk a Trabit. Na akkor üljünk bele és próbáljuk ki... Itt már volt egy kis baki, rá kellett jönnöm, hogy Kőváry úr vékonyabb mint én... 
Nem fértem bele az ülésbe csak féloldalasan, még mindig fáj a csontom  Na de ez legyen a legkisebb hiba."

Bár a gépátvételen átment a sárga csodajárgány, kiderült, hogy valami nem klappol, ugyanis nem volt töltés! "A csapatfőnök - azaz Édesapám - kicserélte a generátort, amikor is eszembe jutott, hogy a PRO-Cam-era beszerelésekor Roland barátom talált a padlón egy biztosítékot. A műszerfalon pedig egy hely üres volt, betettem és lett töltés. Itt a tanulság, hogy a Trabit is meg kell tanulni!"

Délután végre jöhetett a szórakozás/szórakoztatás is. Aki ismeri a fiúkat, tudhatja, hogy mindig valami hülyeségen jár az eszük. Ezúttal sem volt másképp, most egy tortára való tűzijátékot drótoztak a kipufogóra! Emellett természetesen mentek mindenfelé az ovál pályán, csak egyenesen nem.

 

Másnap három gyorsasági, 66 km-nyi szakasz várt a fiúkra és a Trabira, mely kifejezetten jól tűrte a keresztbe-kasul autózást/csúszkálást:
"A versenyen egyszer kétszer 1 hengerezett az autó. Szerencsére megoldottuk, vagyis megoldotta a kis sárga, mert kitisztult a gyors rajtja után. De gyors közbe beesett az ölembe 3 gyertya valahogy... 
A sátai gyors elején is 1 henger ment, akkor Lóci megkínált egy kis pizzával és utána mit ad Isten, a Trabicsek is megjavult, úgy látszik velem együtt éhes volt :)"

A fiúk egész hétvégén igazi nézőbarát autózást produkáltak, ahogy azt már Tőlük korábban is megszokhattuk. "Mindenhol a nézőknek autóztunk, vagyis azon voltunk, hogy mindenkinek tetszen a mutatvány, remélem nem okoztunk senkinek sem csalódást! "

Az utolsó előtti szakasz legismertebb kanyarjában, a 'tökszögben' pedig nem hétköznapi módon köszönték meg a szurkolók buzdítását:

Nagy Attila videója

"Szerintem sokan látták már a meghajlásos produkciónkat, amit elsősorban a nézőkért csináltunk, mert azt mondták nekünk a rajtban, hogy ne menjünk, csak egy kört, mert lassúak vagyunk... Ez egy kicsit rosszul esett hazai pályán, mert ugye sajnos nem jött össze a Mitsu... De mindenkinek nagyon köszönjük a szurkolást, partnereinknek az együttműködést, családnak, Barátnőnek/Feleségnek a segítséget és a megértést! "

  
Pedig szerintem azt sem bánták/bántuk volna, ha még öt kört mennek Martinék. :)
Köszönjük a látványos autózást, nagyon jól szórakoztunk és minden körben nagy örömmel vártunk Titeket!

Hogy a Demjén Martin/Milcsevics Lóránt párost mikor láthatjuk legközelebb versenyezni, azt sajnos még Ők maguk sem tudják, a sárga Trabi viszont jövő hétvégén újra dübörög, akkor már viszont a Mecsek Ralin!  

 

Címkék: trabant martin demjén ózd kőváry lóci milcsevics

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr384532257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hompolamp 2012.05.26. 17:41:04

"mert azt mondták nekünk a rajtban, hogy ne menjünk csak egy kört, mert lassúak vagyunk..." ne menjünk, csak egy kört nem? mert így nem értem. :D

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2012.05.26. 18:17:35

Örülök, hogy csak egy vessző hibát találtál :)
Köszi, máris javítom!

Remélem azért átjött a lényeg is ;)

Zsolti9014 2012.05.26. 18:26:35

Jó verseny volt, a Rallydreames Suzukival is jók voltak a srácok.

Viszont Martin nagyon tehetséges, ügyes kezű-lábú gyerek, szurkolok, hogy ne kallódjon el, és sokáig tudjon versenyezni, akár majd magasabb szinten is. :)

Zsolti9014 2012.05.26. 19:13:54

@edeleny beres: köszi, de azt tegnapelőtt már elolvastam, csak akkor lusta voltam kommentelni, így most kettő az egyben volt. :)

belagezabela 2012.05.26. 19:35:41

Hogy kaphatnak még zöld kártyát, indulási engedélyt, homologizációt? Ja a ladákra és a vw 2es golfokra is kérdeném. Bár a 2 es golf nem olyan népszerű a rallyeben.
Jók egyébként a fiúk.
Gratula.

csigafasz · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.05.26. 20:23:35

@belagezabela: A Lada meg a G2 az mégse 2ütem :P

Milyen tájszólás ez a tessen?
Felénk az tetszen :D

Chornya Cholmi 2012.05.26. 20:25:09

A legmagasabb sebességi fokozatokból is alapjáratról kihúz.Gond nélküli autónak ismertük meg.

merida001 2012.05.26. 23:00:10

@csigafasz:

Amúgy az a poén, hogy ez nem tájszólás, hanem ez a nyelvtanilag helyes kifejezés ... csak ugye mindannyian a tetszen-t használjuk a mindennapi életben! :) Nyelvtani rovatunkat olvasták... :)

H_M_CS 2012.05.26. 23:49:16

@csigafasz: Pont-pont-vesszőcske! Tanulj meg magyarul, aztán nem lesz több bugyuta kérdésed.
Amúgy ügyesek a srácok, szurkolunk nekik!

Chornya Cholmi 2012.05.27. 09:04:55

Tempóból megúszó Trabantok.

csigafasz · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.05.27. 13:32:35

@merida001: @H_M_CS:
szeretném látni a tessen ige ragozását XD

Szkotti 2012.05.29. 10:50:31

Hehh, a posztbeli 4. képen úgy néz ki, mintha szökési sebességgel veretnének keresztbe :o)
Kicsit látszik, hogy Martin nagyobb sebességekhez szokott, nem nagyon akar odaérni a féktávhoz a kocsi :o)))
De én is drukkolok, hogy több lehetősége (hüvelyk és mutatóujj összedörzsöl) legyen.

Szkotti 2012.05.29. 10:57:34

@belagezabela:
-Zöldkártya már egy jóideje nincs, max a kgfb igazolást hívják még így.
Az emissziómérés meg minden versenyautó mumusa, nemcsak a zweitaktereké.
-"indulási engedélyt" a gépkönyvezésen, és a technikai átvételen kapnak.
-Homologizációt nem "kapnak", az vagy van egy adott típusra, vagy nincs. Ladára, G2-re, Trabantra a homologizáció már lejárt. Tehát olyan versenyeken, vagy olyan kategóriákban lehet indulni velük, ahol a lejárt homológ autók mehetnek. Historic, RTE, amatőr versenyek, stb.

Zsolti9014 2012.05.29. 17:11:55

Ha már úgyis szóba került a gépkönyvezés, homologizáció, meg ilyesmi, akkor én is kérdeznék, itt biztos lesz, aki tud válaszolni:

Ha XY úgy dönt, hogy szeretne mondjuk BAZ Rallysprinteken indulni, elkezdi átnyálazni a bajnokság alapkiírását és technikai kiírását.

Ezekből bizonyos dolgok nem derülnek ki teljesen világosan:

1. A BAZ sprinteken induló autóknak kell rendelkezniük forgalmi engedéllyel, rendszámmal, stb.?
- ugyanis erre vonatkozóan nem találtam semmilyen rendelkezést, viszont látni így visszakeresett fotókon is számos rendszám nélküli autót (vagy csak azért látom ezeket, mert csak elöl, vagy csak hátul van rajtuk az azonosító?), míg pl. van olyan verseny melynek a kiírásában benne van, hogy az adminisztratív átvételen be kell mutatni az autó okmányait is. Vagy ez csak a gépkönyvre vonatkozna?
Illetve a technikai kiírás úgy fogalmaz, hogy a Lada kategóriát kivéve minden autóban az alkatrészek szabadon cserélgethetők. Emiatt pedig nyilván nem mindegy, hogy ezeket a változásokat le kell-e papírozni, vagy sem.

Illetve a verseny felelősségbiztosítás szempontjából is kérdéses ez, hiszen ha az autónak nincs papírja, mire kötöm ezt meg? Vagy ez nem is kötelező?

2. A bukócső. Ennek milyenségére vonatkozóan van is leírás, de kérdés maradt bennem, hogy bárki elkészítheti-e (emlékeim szerint magasabb szinten erre is van előírás, de itt nem tudom), illetve kell-e valamiféle jóváhagyás rá? Vagy csak elegendő, ha megfelel a technikai kiírásban szereplő paramétereknek?

3. Az ülés. A "GT" ülés pontosan mit jelent?

4. A motorteret az utastértől teljesen el kell szigetelni. Ez a gyakorlatban mit jelent?

5. Biztonsági öv. Ennek a rögzítése és elvezetése érdekelne. Ez pontosan hogyan történik? Biztonsági szempontból az öv hátsó rögzítési pontjának számít a magassága?

6. A sprinteken a homologizációnak/lejárt homologizációnak ugye nincs jelentősége?

Előre is köszönöm, ha valaki válaszol, és bocsánat az esetlegesen buta kérdésekért, de ezekre nézőként nem nagyon kap választ az ember. :)

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2012.05.29. 19:31:26

@Zsolti9014: Biztos, hogy nem én fogom adni a tökéletes választ, de azért kiindulási alapnak nem rossz:

Ad 1. Zárt pályás versenyre (tehát ha nincs közúton etap) nem kell rendszám és érvényes forgalmi. Jó ha van nálad olyan irat, amivel igazolni tudod, hogy az autó a sajátod (legalább egy adásvételi).

Ad 2. A bukócsövet elvileg bárki elkészítheti a megfelelő előírások szerint (saját érdeked, hogy olyannak csináltasd, aki látott már ilyet)!

Ad 3. GT ülésnek az a lényege, hogy erősített az oldaltartása és a fejtámla egységet képez az üléssel.

Ad 4. azt jelenti, hogy a motortér és az utastér teljesen elkülönül egymástól.

Ad 5. Általában megvan adva, hogy milyen csavarral kell rögzíteni a padlólemezhez.
A hátsó rögzítési pont magassága a saját érdekeben számít!

Zsolti9014 2012.05.29. 20:49:54

@T-Maci: köszi szépen.

Az 5-öshöz még annyit. A biztonság érdekében milyen magasságba érdemes? Mintha valahol olvastam volna olyat, hogy a váll vonalánál ne legyen alacsonyabban. Vagy az csak az ülésen való átvezetésre érvényes?

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2012.05.29. 20:53:16

@Zsolti9014: Gerincsérülés elkerülése végett az az ideális, ha nem alacsonyabb a váll vonalánál...

Szkotti 2012.05.30. 08:59:30

@T-Maci: Nem teljesen.
Az FIA előírás a raliautókra az, hogy a vállöv a vízszintessel max. 45 fokot zárhat be lefelé, ajánlott a 0-20 fok közti tartomány, felfelé nem haladhat, és az ülés hossztengelyétől max. 20 fokkal térhet el, ajánlott az egyenes, ülés tengelyével párhuzamos elvezetés.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2012.05.30. 09:10:07

@Szkotti: Köszönöm szépen a pontosítást :)
Tudtam, hogy te leszel aki megmondja a tutit :)

Szkotti 2012.05.30. 09:40:47

@T-Maci: Azért volt meg ilyen hirtelen, mert a múltkor Karotta blogjában is erről ment az értekezés, és utánanéztem.
:o)

Szkotti 2012.05.30. 10:04:23

@Zsolti9014:
1., Ha az alapkiírásban és az adott verseny kiírásában nem szerepel, hogy rendszám-forgalmi kell, akkor nem kell.
A verseny felelősségbiztosításra idézném a versenysorozat alapkiírását: "A verseny felelősség biztosítást a verseny rendezője köti meg. A felelősségbiztosítás a verseny rajtjától a célig terjed, ill. azon gépkocsiknál, amelyek a versenyt feladták, a feladás időpontjáig érvényes."
2. Bukócső az amatőr sorozatokban általában nem kell, hogy minősített legyen, de valóban úgy van, hogy a te érdeked, hogy ne PVC csőből legyen imitálva.
4. Ez azt jelenti, hogy a kábel- és csőátvezetéseket kivéve, el kell választani a motor- és utasteret. Pl. nem lehet az első ülések mögé betenni egy motort, max akkor, ha lemezzel elválasztod a tereket.
5. Öv rögzítés: szintén egyéni érdek, hogy megfelelő szilárdságú csavarral, megfelelő szilárdságú helyre legyenek rögzítve. A hely kialakítása is lehet egyedi, de itt is, mint a bukócsőnél, adott nagyságú és vastagságú lemezzel kell erősíteni a karosszériát. Ezért előnyösek a gyári pontok, mert ott eleve ilyen erőhatásra tervezik a csavarhelyet, ellentétben mondjuk, egy padlólemezre kerülő rögzítésnél.
Az 5-6 pontos versenyöveket egyébként általában karabinerrel-szemescsavarral, vagy az öv hurkolásával (csőre) szokás rögzíteni. Az amatőr versenyeken elfogadott 3-4 pontos öveket a gyári megoldáshoz hasonlóan rögzítik.
6. Nincs, kevés is a homológ versenyautó

hompolamp 2012.05.30. 16:31:27

@edeleny beres: persze, a cikk amúgy nagyon jó lett, és bocsi a szőrszálhasogatásért, de abban a pillanatban tényleg nem vágtam le :D

Zsolti9014 2012.05.30. 21:07:07

@Szkotti: köszönöm neked is. tudtam én, hogy jó helyen kérdezek.

A csövet leginkább azért kérdeztem, mert olyan embert ismerek, akinek a munkájában maximálisan megbízom, de ő nem minősített hegesztő.
Az övvel kapcsolatban meg éppen az idei első Totalcar TV-ben mondta Karotta az egyik Opel kapcsán, hogy abban rosszul van rögzítve.

Zsolti9014 2012.05.30. 21:12:15

@Szkotti: ja igen, a biztosításról tényleg írnak az alapkiírásban, az valahogy elkerülte a figyelmemet.

És végül még egy kérdés:

"A rendezőnek jogában áll a versenyzővel sportorvosi alkalmasságát, hitelt érdemlően bizonyíttatni. A versenyorvosnak jogában áll bármely versenyző rajtengedélyét megvonni, amennyiben nem találja versenyzésre alkalmasnak. Amennyiben a versenyorvos vizsgálatot rendel el, úgy a versenyző köteles ennek alávetni magát."

Ezek alapján eleve kell, hogy rendelkezzek sportorvosi igazolással, vagy csak ha gondolnak egyet, megvizsgálhatnak? :)

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2012.05.30. 21:44:00

@Zsolti9014: szerintem egyik amatőr versenyen sem végeztek még sportorvosi vizsgálatot.

Licencehez (MNASZ vagy RTE) kell csak sportorvosi igazolás!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.05.31. 09:50:15

@Zsolti9014: AZ öv rögzítése egy nagyon érdekes kérdés, és alaposan szabályozott az FIA J függelékben. A dolog ott lesz érdekes, hogy ezek a szabályok is rendszeresen változnak...

Ezek a szabályok az amatőr és sprint versenyeken nincsenek kőbe vésve, de talán nem lenne nagy baj, ha mindenki figyelne rájuk.

Az aktuális szabályok szerint tilos a biztonsági övet az üléshez vagy annak tartójához rögzíteni! A biztonsági öv a gyári rögzítési pontokhoz szerelhető.

A vállpántoknak hátra és lefelé kell irányulniuk, oly módon, hogy az irány ne zárjon be 45°-nál nagyobb szöget az üléstámlán kialakított öv átvezetési pont felső vízszintes síkjával, azonban
ajánlott, hogy ez a szög ne haladja meg a 10°-ot. Az ülés középvonalához viszonyított legnagyobb szög 20° lehet
akár széttartó, akár összetartó módon.
Amennyiben lehetséges, a gyártó által eredetileg a C oszlopra szerelt rögzítési pontot kell alkalmazni.
Olyan rögzítési pontok, amelyek a vízszintes síkkal nagyobb szöget zárnak be, nem készíthetők.

Bővebben: www.mnasz.hu/letoltes/253%20(2012).pdf

Szkotti 2012.05.31. 11:49:56

@B. Capelluti: A biztonsági berendezések szabályai annyira nem változnak gyakran, inkább csak az új rendszerek (pl.HANS) bevezetésével párhuzamosan, szerintem.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.05.31. 12:54:06

@Szkotti: nem gyakoriságot jeleztem, hanem az állandóság hiányát. :)

Zsolti9014 2012.05.31. 14:31:36

köszönöm mindegyikőtöknek :)
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása