A Bükfürdő Rallyehoz kapcsolódóan Idén már a második, összességében pedig a harmadik fotópályázatunkat írtuk ki a Rallye Évkönyvvel közösen. A pályázat témája is egyszerű volt: "Az első". A képeket a facebook oldalunkon futó applikációval lehetett beküldeni, ahol olvasóink szavazhattak a nekik tetsző képekre. A közönségszavazás tíz legnépszerűbb képének alkotója között három Rallye Évkönvy ajándékkönyvet sorsoltunk ki. Emellett - és ez az érdekesebb - a beérkezett pályázatokat immár szokás szerint egy zsűri értékelte, amelyben Szabó-Jilek Ádám és Kacsándi Norbert fotográfusok mellett Bároné Trejtnar Anita, a MotorSport Magyarországon című magazin tulajdonosa és főszerkesztője, valamint Baranyai Laci csapat koordinátor (és nem teljesen mellékesen korábbi magyar bajnok navigátor) is értékelte a képeket.

BaroneTrejtnarAnita.jpg

Anita elárulta azt is, hogy milyen szempontok alapján válogatja a képeket a lapba: "Nekem az újság szempontjából több dolog fontos a fotóválasztás esetében: A fotó legyen éles, hogy a versenyzők matricái is élesek legyenek. Ne legyen az autó törött, és ne mutasson be balesetet, mert az szintén nem jó a versenyzőknek, ezért Gottfried tanácsára mindig ép autókat rakok be. És érezhető legyen az autó ereje, sebessége. Ez a három a fő szempont, de  szeretem a művészi, és sötétben kattintott fénycsóvás fotókat is, ez a negyedik szempont, amikor választok. Megragadja a szemem, ha különös a perspektíva."

BaranyaiLaci.jpg

Laci elmondta, hogy "Grafikusként és hobbi városfotósként sok ezer fényképhez volt már szerencsém az életem során. Vallom, hogy ha valaki fényképezésre adja a fejét már az elején döntse el, milyen témával kíván foglalkozni, mert más szemléletet és felszerelést igényel a statikus, a természet és a sportfotózás is. A digitális technika fejlődésével ugyan ugrásszerűen megnőtt a fotósok száma, de ez a műfaj hálátlan szerető, mert nem csak a felszerelésről szól. Hiába veszi meg a legjobb technikát az, aki csak néz, de nem lát. A lendületet elég nehéz megmutatni és erre a Photoshop sem gyógyír. Szerencsére egyre többen „látnak” a hazai raliversenyeken, így amikor megkaptam a 36 fotóból álló bükfürdői kollekciót sejtettem, hogy nem lesz könnyű dolgom. Első körben 8 képre szűkítettem a listát, majd ebből próbáltam kiválasztani a 3 dobogóst. Bevallom, nem volt könnyű. A legfontosabb szempont az volt, hogy a fotónak legyen hangulata, mutassa be azt az érzést, amit az elszáguldó versenyautó látványa kelt a szurkolókban. Másodsorban pedig, hogy technikailag is jól kivitelezett legyen. (Sajnos ezen a ponton jó néhány pályázó elbukott.) Mi, akik hosszú évek óta benne vagyunk, másként tekintünk a ralisportra, mint egy teljesen laikus újonc. A jó rally fotó megragadja a laikus fantáziáját, felkelti érdeklődését és odavonzza az első, a tizedik, majd a századik versenyre is…"

Szabó-Jilek Ádám: Egyik szemem sír a másik nevet.

Már a harmadik fotópályázatot csináltuk a RD-el közösen. Szándékaink szerint, mi „öregek”, lehetőséget szeretnénk teremteni a feltörekvő nemzedéknek, hogy képeiket és tehetségüket mind szélesebb körben megmutathassák. Lehet, hogy az eddigi vélemény nyilvánításaimnak köszönhetően sokan elmaradtak, mert nem akarták, hogy képeikről és munkájukról nyilvánosan véleményt formáljunk. De persze csak az is lehet, hogy a hazai ralit is utolérő recesszió és ez a fotósok számában is megmutatkozik. Én mindenkit arra buzdítok, hogy merje megmutatni magát és vállalja büszkén teljesítményét, hiszen a legnagyobb gond egy fotósnak hogy mikor, merre fejlődjön és persze hogyan.

Manapság nagy divat a HDR fotó, a FB-on is sokan bemutatják próbálkozásaikat, és a negatív kritika után elmenekülnek, és soha többet nem csinálnak ilyen képet. Ez nem jó! Tessék venni a fáradságot és a kritikákból, (még ha fájó is) tanulni és gyakorolni. Senki sem születik úgy hogy mindent hibátlanul tud. Megméretettni pedig kell!

23 első murvás méterek itthon

Soós Attila: Első murvás méterek itthon...

KN: Nálam ez a fotó nyerte a pályázatot. Eleget tett a kiírásnak, mely címe az "Első" volt. A képkivágáshoz nagyon jól alkalmazta a nagylátószögű objektívet. szép dinamikus lett a fotó, jó színekkel.

33 Kővihar

Szanyi Jani: Kővihar

KN: A murvás versenyeken viszonylag könnyű látványos fotókat készíteni, azonban egy jó szögből készült kép mindig nyújt valami pluszt.Rendkívüli látványt eredményez a kavicsok szóródása. Nálam ez a második.

26 The first action hero

Makai Gergely: The first action hero

KN: Ezt a képet tettem harmadik helyre. Sikerült elkapni egy látványos pillanatot. A fotós egy olyan gépbeállítást használt, melynél az autó még éles marad, de a kerekeken látszik a mozgás. A jó beállításokhoz társult egy kis szerencse is. Egyre népszerűbbek a fotómontázsok, de mindkét kép külön-külön is megállta volna a helyét.

20 az abszolút első

Sztarenki Miklós: Az abszolút első

KN: A feladatom az első három kép kiválasztása volt, de nem tudok elmenni szó nélkül ez a fotó mellett. A véleményem ez esetben lehet, hogy kicsit maradinak fog tűnni. Ez a fotó a legjobb kép ami a pályázatra érkezett! De! Számomra a fotós átesett egy határon ami a képfeldolgozást illeti. Számomra eltúlzott a kép színezése és utómunkái. A kevesebb néha több.Kár érte, mert a nyerő kép a kézben volt.

BL: Amikor megláttam azt mondtam magamban, igen, ez a raliversenyzés. Ami 15 év után is megdobogtatja a szívem. Ha a szakágunkat nem ismerő, de iránta érdeklődő kezébe adod a képet, szinte minden kérdésére választ kap. Ez az a látvány, amiért az igazi fanok felkelnek a karosszékből és útra kelve, megannyi év után is dacolnak széllel, porral, esővel, hideggel.

BTA: Olyan mint egy hegyomlás hátulról, döbbenetes, nekem a látvány és az élessége miatt ez a 2.

SzJÁ: A legszebb kép a 20-as számú, a címe, „Az abszolút első”. Szeretem, mert szép és nagyon sokat kötözködni sem tudok rajta, de ha már ezt kéritek… Szóval: Ennek a fotósnak van egy másik képe is, ott több kő repül és ezzel látványosabb a kép, csak ott a színek nem olyan jók. Lehet ,hogy ott később nyomta meg a gombot, de az is lehet hogy csak a pilóta volt béna és ezért kevés a por ezen a képen. Sebaj, szerintem ő nyert és neki jár az aranyérem.

7 elsőnek vártam

Lázár Gergő: Elsőnek vártam

BTA: A merész fotós nem hétköznapi perspektívából bátorkodott kattintani, érezni az autó erejét, és a tempót. Nekem ő a favorit.27

Peremicki István (cím nélkül)

BTA: Ahhoz képest, hogy az autó relatív pici a fotóban, a csúszó autó mégis olyan gyorsnak tûnik, nekem ez is egy remek ralifotó.

10 az eslő féktárcsa

Sándor Tamás: Az első féktárcsa

BL: Az izzó féktárcsa látványa mindig is a rali-feeling meghatározó része volt. Különösen igaz ez, ha valakinek nappal is sikerül lencsevégre kapnia ezt a pillanatot. A fotó abszolút visszaadja a bükfürdői gyorsok hangulatát, megfelelő teret hagyva az elmosódó fáknak és a porfelhőnek. Különösen érdekes számomra, hogy egész alacsony szintről, egy árokból lett megfotózva. Ez a kép nálam második lett.

SzJÁ: Nekem a második a 10-es kép. „ Az első féktárcsa ” Kicsit béna ez a cím, bár értem, hogy a képre akar ráerősíteni, de olyan mintha azt mondaná, hogy „csak az első féktárcsát nézd, haver”. Persze abban is igaza van, hogy ez a kép is csak azért végzett ilyen elől mert izzik a féktárcsa… Egyébként a futottak még kategóriába tartozna a technikai hibái miatt. Tessék jobban odafigyelni a technikai dolgokra, élesség, bemozdulás stb!

5

Farkas Tamás (cím nélkül)

BL: Sokat vacilláltam 2 kép között, végül emellett döntöttem. Benn az erdő mélyén nem könnyű tökéletes képet csinálni, ilyenkor jól jön egy nagy fényerejű objektív, egy profi vázzal.  Nálam az döntött, hogy jó helyen van az élesség és benne van a lendület is, ami a murvaversenyeket annyira jellemzi. Ha a készítője kissé nagyobb teret hagyott volna a környezetnek - főként a kocsi orra előtt -, előrébb is léphetett volna. De ahogy szokták mondani, így is poszter gyanús alkotás.

24 Bútor Robi első 2012-es gyorsa

Soós Attila: Bútor Robi első 2012-es gyorsa...

SzJÁ: A harmadikom a 24-es kép. „Bútor Robi első 2012-es gyorsa” Ez egy igazi sajtófotó kép! Olyan, aminek van hírértéke. A technikai hibáit is megbocsájtja az ember. Nekem sok a kép a képben, nem kell, felesleges. A nagy képben minden benne van, összetört autó, szomorú pilóta. Nem kell magyarázni a történteket. Ha csak egy kép lenne, előrébb jutott volna vele a fotós az értékelésben, talán még a Magyar Sajtófotó pályázatra is érdemes lenne beadni, bár én még ralis képpel sose nyertem ott semmit…

A zsűri egyesített szavazatai alapján, a 20-as képpel „Az abszolút első” lett a mostani pályázatunk győztese.

A közönségszavazatok alapján legnépszerűbb tíz kép alkotói közül Rallye Évkönvy ajándékcsomagot nyert Tamas Sandor, Farkas Tamás és BeaTrix Abiwu. A nyereményüket a Mecsek Rallye alatt személyesen vehetik át. 

A Rallye Évkönyv FB oldalán még több képről mondunk véleményt

A hétvégi mecseki futam pályázatának címe:  A Veterán

Itt megnézheted a beérkezett pályaműveket:

Címkék: fotópályázat rallye évkönyv bükfürdő rallye Motorsport Magyarországon

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr394556034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bendix21 (törölt) 2012.05.31. 12:35:00

Nem teljesen mellékesen, Baranyai mikor volt magyar bajnok?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.05.31. 15:22:53

@bendix21: Herczig Norbi mellett 2009. (Tudod, ez volt nyílt bajnokságos év.)

etelefoto 2012.05.31. 16:05:33

Gratulálok Mikinek!
...én is rá szavaztam volna.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.05.31. 18:08:53

@etelefoto: gratula Neked, Te két képpel szerepelsz az értékelésben!

bendix21 (törölt) 2012.06.01. 12:11:01

@B. Capelluti: Talán pont ezért nem hívhatnánk magyar bajnoknak?
5 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása