Szerencsés kimenetelű balesettel kezdődött a 46. Drávanet Mecsek Rallye. A Széchenyi téri rajtceremónia előtt a zárt parkolóban sorakoztak föl a városháza előtti céldobogóra készülő versenyautók.

Ezek egyikével, az Ollé Sasa, Budai Annamária páros 20-as rajtszámú Suzuki Swift S1600-ossal a csapat szerelője beállt a számára kijelölt helyre, a Dzsámi előtti lépcsősor szélére. Ez után behúzta, majd szabályszerűen rögzítette a kéziféket. Az autót ezt követően – szemtanúk állítása szerint – az arra járó nézők az ottani többivel együtt folyamatosan fotózták, ám közben többször is többen neki is támaszkodtak. Ennek lehetséges erősségéhez még további vizsgálatok kellenek, azt azonban a közben a helyszínre érkező rendőrségi igazságügyi szakértő is megállapította, hogy a kézifék be is volt húzva és működött is.

Amint azt dr. Harmat Zoltán versenyorvos közölte, az elszabaduló autó két kislány lábán gurult át, mindketten könnyebb – egyikük erősebb horzsolásos, másikuk kisebb zúzódásos – sérülést szenvedett. A pécsi Gyermekklinikán ellátták sérüléseiket, majd még a délután során hazatérhetnek.

Az autó pilótája egyrészt sajnálatát és együttérzését fejezte ki a sérülteknek, másrészt hozzátette, hogy úgy érzi, ők mindenben a szabályok szerint jártak el. Az autónak egyébként az egyik lámpája törött be és az első lökhárítója sérült meg kisebb mértékben, ettől a páros még folytathatja a versenyt.  

Címkék: mecsek rallye ORB

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr854559647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jay350i 2012.06.02. 19:36:39

Bocs, ott voltam és nem tudom mi igaz mi nem de hallottam közvetlen a baleset utáni beszélgetésekből, hogy az autó rögzítőféke nem hagyományos bovdenes módon hanem hidraulikusan volt megoldva egy fékcső-elzáró csappal. Ami ugy müködik, hogy benyomják a fékpedált, elzárják a csappal a hátsó fékkört és ez behuzva tartja a hátsó fékeket. Na most - migint csak állitolag - meleg fékfolyadéknál húzták be a csapot és ahogyan a folyadék kihűlt folyamatosan ment összébb és csökkent a rögzitöfék ereje, azt vizsgálták épp hogy magától is felengedett volna csak idő kérdése csupán, vagy tényleg a támaszkodók guritották-e el.
Üdv

www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2012.06.02. 20:44:19

A hidraulikus kézifékek egyike sem alkalmas olyan rögzítésre, mint az utcai autók bowdenese. Nem tudom, hogy a Suzukiban milyen volt, én Subaruét ismerem, azt rángattam havas pályán. Az instruktor külön említette, hogy amennyiben a szerelők nem emelik fel az autót átvizsgáláskor azonnal, ki fogják a kerekeket ékelni. Különben egy jól rögzitett hidrós raliautót laza nekidőléssel nem lehet megmozdítani, sőt gurulásba hozni meg különösen nem. A Suzukinál a nyomás mehetett el valóban, a hírek szerinti szakvélemény adója kerékpár után kimaradt a suliból vagy "megetették".

Szkotti 2012.06.04. 11:20:01

A tények:
a Swift kéziféke hidraulikus, a hátsó körbe iktatott főfékhenger működteti (tehát a kézifék-hengertől hátrafelé egy és ugyanaz a rendszer látja el a hátsófék és a rögzítőfék feladatát.
Nem racsnis, hanem a kart behúzott pozícióban egy pálca rögzíti (amennyiben azt beakasztják - jelen esetben be volt akasztva).
Tehát valóban nem bowdenes, de nem is elzárócsapos megoldás (ha fordultál már kézifékkel, akkor tudod, hogy az elzárócsapos megoldás raliban nem működik).

Tény továbbá, hogy valóban, neve ellenére nem az autó lejtőn rögzítésére találták ki ezt a rendszert, ez a funkció az utcai forgalomképesség érdekében kell.

Azt, hogy a kézifék-henger nem volt a topon, vagy a fékfolyadék hűlése okozta-e a nyomásvesztést, vagy valóban a nézők taszigálták, majd a szakértők kiderítik.
Én azért sebességben is hagytam volna...
3 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása