Nincs ORB-futam Rallye Dream fotópályázat nélkül. Válassz ki három képet a versenyen lőttek közül, töltsd fel a facebookos oldalunkon található alkalmazáson keresztül! A közönségszavazatok alapján a tíz legjobb között ajándékokat sorsolunk ki, emellett pedig a Rallye Évkönyv zsűrije szakmai I. díjat is kioszt.
Már korábban megénekeltük, hogy nehéz sors vár a hazai amatőr versenyek rendezőire. A szabály megjelenésétől eltelt már néhány hónap, nézzük, hogy teljesít a törvénymódosítás.
Saját tapasztalatom az, hogy elindult a javulás: ahol én jártam több volt a pályabíró, sportbíró, normális volt a szalagozás. Nyitott szemmel járva azonban látni, hogy a bajok nem múltak el, kell még fejlődni.
Hiányosságok azért még mindig akadnak
A törvény módosításának van már néhány áldozata is: a korábbi években sok biztonsági problémával küzdő Ezerjó Kupa második futamára már nem kapott regisztrációt, így a versenyt nem tudják megrendezni (az első futam az RTE-vel közös verseny volt). Kisebb versenyek rendezői visszaléptek, mert nem tudják kitermelni a plusz költséget. Nem csak a regisztrációs díj jelent plusz anyagi terhet, hanem az elvárt biztonsági feltételek megteremtése is. Az elvárás nagy, de nem teljesíthetetlen!
Természetesen megjelentek a trükközések is: autós találkozónak nevezett engedély nélküli autóversenyek, vagy szlalomként engedélyeztetett miniralik. Addig nincs is ellenük komoly szankció, amíg baj nem történik. Ahogy történt az egyik Amatőr Rallye Kupán, a TME Rallye Team Kft. által rendezett nagyszékelyi versenyen. Egy szerencsétlen versenybalesetet követően a súlyosan megsérült versenyzők ellátása nem az előírtaknak megfelelően zajlott, mert a rendező több ponton nem tartotta be a benyújtott biztosítási tervet, nem volt a verseny helyszínén mentő!
A VFTS maradványai (Foto: MrPeter)
A Rallyesport Bizottság úgy döntött, hogy 2012-ben nem rendezhetnek több ARK futamot és a további verseny megrendezéséhez, az MNASZ hozzájárulás kiadását nem támogatja, vagyis nem rendezhetnek több legális ralisprintet.
Szomorú, hogy egy baleset kellett ahhoz, hogy kiderüljenek a hiányosságok. Hihetetlen, hogy tisztában voltak a szabályokkal, mégsem tartották be. Az autósport veszélyes üzem, nem lehet a biztonságon spórolni! Az eset legnagyobb vesztesei most is a nézők és versenyzők. Rajtuk csattant az ostor, de azzal tisztában kell lenni, hogy az egész értük van!
A rendező fellebbezett, aláírásgyűjtésbe kezdett, és a bajnokságuk következő versenyét más név alatt, (jelen állás szerint) engedély nélkül próbálják megrendezni.
Friss infó, hogy az Ezerjó Kupa szervezője egy új ötlettel állt elő: óriásszlalom bajnokságot indítanak. Ennek az a lényege, hogy a pályát úgy alakítják ki, hogy az egyenesek nem hosszabbak 100-150 méternél (ahogy a szlalomban ez előírás), és a pálya hossza 5-6 km (ez duplája annak, amit az OSZAK előírás engedélyez). Nagy kérdés, hogy itt ténylegesen szlalomról van szó, vagy az RSB kijátszásáról?
Kíváncsi vagyok a Ti tapasztalatitokra! Mi a véleményetek, javult a helyzet?