Nincs ORB-futam Rallye Dream fotópályázat nélkül. Válassz ki három képet a versenyen lőttek közül, töltsd fel a facebookos oldalunkon található alkalmazáson keresztül! A közönségszavazatok alapján a tíz legjobb között ajándékokat sorsolunk ki, emellett pedig a Rallye Évkönyv zsűrije szakmai I. díjat is kioszt.
A Lotus R-GT versenyautójáról láttunk már képet és videót is, de élesben, a szélesebb nyilvánosság előtt nem szerepelt az Exige. A premier - előfutóként - a június 21-23 között a belga Geko Ypres Ralin lesz. Az autót portugál Bernardo Sousa fogja terelgetni, aki tavaly SWRC-ben versenyzett, és az év hátralevő részében pedig a Lotus Exige R-GT-vel az FIA Rali Európa Bajnokságban és az IRC-ben fog szerepelni. Sousának Corrado Mancini fog diktálni.
Az Ypres az egyik legbájosabb és legkarakteresebb rali az EB és az IRC sorozatban. A szokásos sajtóközleményi fordulatok szerint a Lotus International Rally Team a versenyt tesztnek szánja, a beállítások finomhangolását és az új futómű beállítását szeretnék megejteni. Új partnerük a Michelin, így gumit is tesztelnek, és az elektronikán is akad még finomítani való.
Claudio Berro elmondta, hogy miközben várják a GT kategóriára vonatkozó további pontosításokat, Exige R-GT fejlesztése jól halad. (Az FIA Motorsport Világ Tanács június 15-én ezeket elvileg elfogadják). De addig is várják az Ypres-t, amelyen hasznos kilométereket gyűjtenek, és megmutathatják a rali világában ezt a látványos versenyautót.
Sousa természetesen nagyon örül, hogy az Ypres Geko Ralin - ugyan csak előfutóként - de már versenyezhet az autóval. És persze roppant lelkes, az autó napról napra jobb, stb.