A 2001-ben a pécsi Peugeot Autósziget Rallye Team két autóval versenyzett: mindkét autó N-es ("szériaközeli") volt, az egyik egy 306 S16 (Maricsek Miki - Illyés Roland), és egy 106 S16 (Szilágyi Jani - Takács Ági). A 106-ost a szerelők csak Kismacskának hívták. Fényezhetném Szilágyi Janit, hogy mennyire állat módon terelgette, és hogy Mecsek Ralin Camping-Árpádtetőn szakadó esőben ment egy abszolút negyedik időt vele, de - bár az elmondottak teljes mértékben megfelelnek a valóságnak - nem teszem. Nekem a Kismacska az álmaim netovábbja volt, és nagyon örültem, hogy 2003-ban a ralikettőben mi is versenyezhettünk vele egy töredék szezont. Imádtam benne minden másodpercet! (Azt most nem fejtegetném, hogy milyen érzés úgy menni, hogy egy cikisebb féktávon bevillan az alkatrész-árlista, vagy milyen, amikor az autót szezon közben eladják az ember alól, mert az idő mindent megszépít. Eszméletlen jó volt vele menni és pont.)
Vágyakozva emlékeztem mindig a Kismacskára, amit azóta többször alaposan átépítettek, és nézegettem az eladó 106-osokat. Nem tudom, hogy a Peugeot Sportos cuccoktól, vagy az ideális alaptól volt, de nagyon versenyautós volt belülről.
Azt hiszem, kimondhatjuk, hogy megszületett az új Kismacska! Sőt sokkal nagymacskásabb az elődjénél. Na jó, nem az elődje, hanem egy felmenője. És persze egy szinkronos H-váltós, 125 lovas gyösz a fasorban sincs egy 185 lóerős, öt fokozatú szekvenciális váltós, A-s fékkel szerelt gyári versenyautóhoz képest, de mégis úgy gondolom, hogy valami hasonló szerepe lehet a gazdagabb országok bajnokságaiban. A közeljövőben elkészül a homologizációja, de addig is igen komoly csapat dolgozik a fejlesztésén. Hogy teljesen tiszta legyen: a 208 R2 esetében nem Peugeot Sportos motyókkal teletolt majdnem utcairól van szó, hanem igazi, gyári versenyautóról!
A hírek szerint erre a modellre épül a 207 S2000-t leváltani hivatott versenyautó is (és a kategóriát is átnevezik majd R5-nek).
Nagy álmodozó vagyok, mostanában leginkább arról álmodozom, hogy egy 208 R2-ben is navigálhatok a közeljövőben. Vagy a tesztelők - leginkább Neuville - megautóztatnak egy nyilvános murvás teszten. Nem, mégis inkább navigálnék, ha lehet választani.
Rákívántam, na.