Mit lehet mondani egy 24 éves srác halálakor? Azt, hogy a halálos baleset benne van a ralisportban? Vagy azt, hogy sajnos a navigátorokat gyakrabban érheti ilyen baleset, ahogyan 2005-ben Michael Parkot is? Bocs, de ezt akkor sem lehet így megközelíteni, ha azt az IRC manager Jean-Pierre Nicolas mondja.
A baleset 18 kilométerrel a Cefalu gyorsasági rajtja után, egy balosban történt, ahol az autó jobb oldalát a szalagkorlát nyársolta fel. A verseny szervezőinek tájékoztatása szerint Robert Kubica tavalyi esésére hasonlított. A rescue csak mintegy 50 méterre volt a baleset helyszínétől, de gyors beavatkozásuk ellenére sem tudták Roberts életét megmenteni. A pilóta, Craig Breen nem sérült meg a balesetben, de sokkos állapotban szállították kórházba. A versenyt a rendezőség félbeszakította. (Azt nem tudom, hogy milyen állapotban volt a most telibevert szalagkorlát, de abból, ahogyan a balesetet leírták, legalábbis elgondolkodtató, hogy vehették át a gyorsaságit...)
Ilyenkor nincsenek szavak. Mindenki rosszul érzi magát, és szomorú, amiért egy tehetséges és népszerű fiatalnak el kellett mennie.
Gareth 2004-ben, tinédzserként kezdett a dolgellau-i Elfyn Evansnak navigálni a Fiesta Sport Trophy sorozatban. Craig Breennel 2009-ben ültek össze. Roberts Breen oldalán tavaly egy Ford Fiesta R2-vel megnyerte a WRC Akadémia sorozatot, idén az SWRC-ben egy győzelemmel és egy második hellyel az élen álltak.
Breen a legutóbbi versenyük, a Korzika Rali után Gareth-et varázslónak nevezte, és azt mondta: "Nélküle nem tudtam volna megcsinálni."
A srácok csak tapasztalatszerzés miatt indultak néhány IRC futamon. (A Targa Florio egyébként a Mecsek Rali helyére ugrott be az idei IRC sorozatba...)