Úgy tűnik, mégsem kell az MNASZ hozzájárulása egy autóversenyhez, sőt kifejezett tiltás ellenére is lehet rendezni . Ez egy jó példa arra, hogy mit sem ér a jogi szabályozás végrehajtás nélkül.
A futamon történt egy érdekes eset, amit Lepold Sportvideó osztott meg:
A versenyzőnek joga van pancsernak lenni, a pilóta élt is ezzel. A nézők rossz helyen álltak az tény, de hol voltak a pályabírók? A rendező kötelessége a baleset lehetőségének minimalizálása, hogy kerülhetett ember a bukózónába? Egy lassító után van a kanyar, nem csak, hogy pályabírónak kell lennie, hanem rádióspontnak is. Rádiósnak pedig illik olyan embert állítani, aki már látott autóversenyt és van fogalma arról, hol is helyezkedik el a bukózóna és onnan el kell zavarnia mindenkit. Mivel ez egy olyan verseny volt, amely nem rendelkezett MNASZ hozzájárulással, vizsgázott sportbírók nem is tevékenykedhettek a futamon...
Fontos: ezt az autóversenyt nem szabad összemosni a ralival. Ez nem az, csak hasonlít rá!
Szerencsére itt a tempó nem volt nagy és nem történt komolyabb személyi sérülés, de tanulnunk kell az esetből: a szalmabála sem véd meg. A fenti példa megmutatta, hogy milyen, amikor lassan ütnek el egy bálát, nézzünk egy másikat, amikor gyorsabban érkezik a versenyautó:
Bele sem merek gondolni, hogy mi van ha a közelben emberek vannak....