A hétvégén mindkét nagy nemzetközi ralis sorozatban versenyt tartanak: míg a világbajnokság mezőnye a Föld túloldalán, Új-Zélandon száguld, az IRC-sek Európán belül maradtak. Alig egy héttel a sajnálatos tragédiával végződő olasz futam után most Belgiumban versenyeznek.
A Belga pályák a látszat ellenére - rengeteg egyenest és derékszöget tartalmaz az út vonalvezetése - nagyon trükkösek és technikásak, főleg, ha leesik egy kis eső, és sár borítja az egyébként jó minőségű aszfaltot.
Nem volt ez másképp most sem, már a versenyt megelőző hivatalos teszten is parádés autózás láthattak a futamra kilátogató nézők.
Egy rövid egyenest követő jobb-bal kombináció sokakat megviccelt, akik az útról lecsúszva máris a sáros szántásban nyomták tövig a gázpedált, hogy mielőbb visszajuthassanak a pályára. Volt akinek ez nem okozott semmiféle kárt, de többen otthagytak néhány darabkát a hátsó lökhárítóból, szuvenirként.
Mindez egy nézőknek kiemelten ajánlott hely közelében történt, így máris találhatunk róla mozgóképes anyagot. Érdekes, hogy hiába van kihordva szinte minden egyes kanyar, kigumizást elvétve látni a pályákon.
A futamon nem csak az IRC mezőnye vesz részt, hanem a historicosok is. Nekik még eső sem kellett, hogy elkápráztassák a nézőket! Csodálatos, értékes gépek, de a pilóták ettől még nem veszik el a gázt feleslegesen.
A versenyen két magyar egység is részt vesz. A teszten Vízin Laci bácsiék már letették a névjegyüket, a 12. legjobb időt futották a Puskádi-féle S2000-es Skoda Fabiával. Sok sikert kívánunk mindkét párosnak!