Lepoldék ismét megosztottak egy tanulságos videót:
Amikor megnéztem a videót, nem akartam elhinni, hogy ez megtörténhetett. Hogy hibázhatott ekkorát az ember?! Viszonylag egyszerűen: a sárgamellényes legény nem sportbíró, hanem pályabiztosító, aki elsősorban biztonsági feladatokat lát el és feltehetőleg nem kapta meg a megfelelő eligazítást. A videóban van egy vágás, így nincs meg a teljes sztori. A srácok beestek, majd a széria Zsigulival nem tudtak kijönni az árokból, ezért mindenki odament segíteni nekik, a sárgamellényes srác is - hóna alatt a zászlókkal. Ha minden igaz, akkor a videóból kimaradt, hogy amikor meghallotta, hogy jön a következő autó, elindult, hogy jelezzen neki, de elperecelt, és szanaszét szórta a zászlókat. A folytatás megint megvan. Szerencsére nem történt tragédia, de mindenképp tanuljunk az esetből: a baleset után - miután meggyőződtünk arról, hogy nincs személyi sérülés - jelezni kell az érkező autónak, hogy beestek előtte. Ezt nem csak a pályabíróknak illik tudni, hanem a nézőknek is! Öröm az ürömben: nemcsak, hogy személyi sérülés nem történt, hanem mindkét páros végig is ért a versenyen. Tudom, hogy egy ORB futamon ez egy klasszikus versenybaleset lett volna. Ott nem zászlóznak, és mostanában bőven vannak olyan részek, ahol nincs annyi néző, hogy az érkező autót is fogadhassák. Mégis remélem, hogy a rendező legközelebb a sárga mellényes közreműködőket jobban eligazítja, mert lássuk be, most mindenkinek malaca volt! Biztos vagyok benne, hogy az esetet viszontlátjuk sportbírói továbbképzésen...
Amatőr versenyeken egyre általánosabb, hogy a hegyiversenyekhez hasonlóan zászlójelzéseket használnak, amit, ha jól használnak, növeli a biztonságot, és mindenkinek nagyon nagy segítség lehet. Jó a versenyzőnek, mert egyértelműen látja, hogy mi vár rá, és jó a pályabírónak is, mert pontos jelzést tud adni és nem kell elüttetnie magát. Hangsúlyozom, hogy ezeken a versenyeken nem a nemzetközi rali-szabályok alapján használják a sárga és piros zászlókat, hanem a pályaversenyzéshez hasonlóan. A rali-szabályok ugyan megengedik a sárga zászló használatát - igaz, a jelentése más -, de az az általános, hogy nincsenek zászló jelzések. Úgy gondolom, hogy ezen változtatni kellene, jó lenne szembe menni a nemzetközi szabályozással és át kéne venni a sprintes zászlózást! Persze ehhez fontos, hogy olyan kezekbe kerüljön a zászló, aki tudja is használni, erre jók ezek a sprint versenyek, mert ez nem csak az autóversenyzőknek iskola, hanem a sportbíróknak, és a leendő sportbíróknak is.
Volt a versenyen egy hasonlónak tűnő helyzet (sajnos ez is vágott anyag):
Itt szerencsére nem estek egymásra és a bírói eljárás is közelebb áll a helyes megoldáshoz. A srácok itt is beestek, majd a sportbíró ("a fehérmellényes") - miután meggyőződött arról, hogy nem történt személyi sérülés és jelentette a vezetőbírónak az esetet - feljebb ment, és elkezdett zászlózni. Az nem látszik jól a videóból, hogy a fehér Ladának is lengetett, a piros Corsa mellett már jól láthatóan legyezett. A jegyzőkönyvekből viszont kiderül, hogy a fehér Lada legénysége is megkapta a jelzést, de talán nem a kellő tudatossággal reagált rá.