Philippe Bugalski 1982-ben kezdett versenyezni. 1984-ben a Monte Carlo Ralin indult először VB futamon, ahol Dominique Perruchon navigált neki. 1985-ben már egy Renault 5 turbóval indult a francia bajnokságban. 1992-ig Denis Giraudet mellett a Renault gyári csapatában (Societé Diac) versenyzett a mára már elfelejtett Renault 21 turbo mellett Clioval.
1992-93 ban szabadúszóként volt egy lanciás próbálkozása (nem amatőrökkel, a Jolly Clubnál versenyzett), majd visszatért Renaulthoz, és Clio Williams után jött a Clio Maxi, és végül két éven keresztül Megane Maxi.
A Renault raliprogramjának leállításakor, 1997-ben a Citroennél talált menedéket. És ezzel a ralitörténelem nagy alakjává vált. Nem csak azért mert részt vett a Xsara Kit-Car és WRC, valamint a Saxo Kit-Car fejlesztésében, és nem is a zsinórban megnyert három francia bajnoki címe miatt, hanem mert 1999-ben két aszfaltos versenyen rendesen rendesen elverte a komplett WRC mezőnyt egy 2 literes szívómotoros, kétkerékhajtású autóval.
Elévülhetetlen érdemei vannak a Citroen WRC programjának elindításában, de a C2R2, és a DS3 WRC is a kezei között formálódott.
Több navigátort kipróbált, de valamennyi sikerét Jean-Paul Chiaroni mellett érte el. A profi karrierjét 2003-ban fejezte be.
Augusztus 10-én pénteken saját birtokán leesett egy fáról, és sérüléseibe belehalt.
Ezekkel a mozikkal emlékezzünk nagyságára: