Tudom, személynevek elé főszabályként csak Tuskó Hopkins ír határozott névelőt, de amikor valaki valamiben emberesen leteszi a névjegyét, már kijár neki a névelő.

Van egy "öregember", akit egy közép-európai ország turisztikai hivatala az ország reklámarcának szerződtetett. Nem kimondottan sok külföldi autóversenyzőből lesz az ország arca, a turisztikai hivatal "cégére". (Most a cégér, és a "cégéres" szavak jelentéstartalma közötti különbségre inkább nem térnék ki.) Azért írunk most róla, mert ő nyerte meg a közös román-magyar bajnoki futamot Aradon.

François Delecour augusztus 29-én (más források szerint 30-án) lesz ötven éves, és igazán komoly pályafutás áll mögötte. Álljanak itt a makacs tények:

1984-ben indult először VB futamon, egy N-es Talbot Sambával, és csoportjában a 17, az N/1-es géposztály 3. helyét szerezte meg. 1990-ben állt össze először igazán komoly háttere, és a Peugeot France támogatásával indult a Montén (A/7 géposztályt megnyerte) és Korzikán (kiesett). 1991-ben pedig a Fordnál profi lett: Malcolm Wilson csapattársaként Ford Sierra RS Cosworth 4x4-gyel, Q8-as színekben első teljes VB-szezonját verekedte végig, és 40 pontot gyűjtött. Egy évvel később az autó maradt, de már teljesen gyári színekben, és 5 ponttal többet gyűjtött.

És jött 1993, amikor a harmincegy éves francia rendesen odatette magát: megnyerte a portugál, a korzikai és a katalán futamot, emellett második lett a Montén és Új-Zélandon, de a dobogóra Sanremóban is odafért. Év végére 112 pontot szerzett, ami KKK mögött az év végi második helyre volt elég. Messze ez volt a legjobb szezonja. 1994-ben megnyerte ugyan a Montét, de emellett alig szerzett pontot.

A fordos kaland 1996-ig tartott, de mintha balszerencse üldözte volna Delecourt. 1997-98-ban újra jött a Peugeot, és az elsőkerék hajtás. Ugyan nem volt annyira átütő, mint Bugalski, de 98-ban Korzikán két prodrive-os Subaru között, McRae mögött második lett.

1999 és 2000 a Peugeot 206 WRC vezetőülésében telt, de az áttörés elmaradt.

2001-ben újra a Ford gyári pilótája lett, különösebb sikerek nélkül.

2002-ben pedig ismét egy új WRC-ben láthattuk. A Mitsubishi Lancer WRC a világbajnokságon nem alkotott maradandót, és Delecournak a pontszerzés sem jött össze. Talán csak az évad utolsó futamán az új navigátorával folytatott párbeszédére emlékezhetünk.

François Delecour tehát 1993-ban VB második volt, 97 VB futamon indult, 4 futamot megnyert, 19 alkalommal állt dobogón, 214 szakaszt nyert, és összesen 322 pontot gyűjtött. (Más sportsikereit hely hiányában nem sorolnám fel.)   

Hogy miért is írunk erről? A hírek szerint a hétvégi aradi verseny 6. gyorsasági szakaszán Botka Dávid - Mihalik Péter páros műszaki hiba miatt megállt. Miközben ezt a navigátor jelezte a mögöttük érkező Kazár Miklós - Ferencz Ramón párosnak, a vezető félreállt. Ennek ellenére Kazárék mintegy 15 percen keresztül nem haladtak tovább, de el is állták az utat, ezért a gyorsasági szakaszt törölték. Ezt a magatartását a mögötte érkező Delecour és navigátora, Dominique Savignioni olyannyira nehezményezte, hogy készítettek egy fényképet és - az autorally.ro-val meg is osztották -, amelyen úgy látszik, hogy a kiesett autó mellett egy másik versenyautó könnyűszerrel elfér. A Kazár - Ferencz párost a Felügyelő Testület a célba érkezést követően kizárta. A hivatalos indoklás szerint a kettős akadályozta a verseny lebonyolítását. (Kazárék verziója a történtekről itt olvasható)Több forrásból úgy értesültünk, hogy az Arad Rallye 6. gyorsasági szakaszát követő szervizparkban Kazár Miklós a sportszerűtlen magatartást számon kérő François Delecourral kiabált, és nem éppen barátságos hangnemben azt "tanácsolta" neki, hogy menjen vissza Franciaországba, és tanuljon meg vezetni!

Kinek és hová is kellene mennie, és mit kellene megtanulnia?

Címkék: video arad wrc delecour arad rally

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr724720453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sonka Nery 2012.08.20. 10:13:07

Most mit lehet erre mondani? Fejétől bűzlik a hal.

StonePony 2012.08.20. 10:33:59

@Bunker Szigfrid:
Ha megnézitek a videót, egyértelmű az eset. Kazárnak meg kellett állnia, Delecournak pedig volt döntési lehetősége, óvja Kazárékat vagy sem. Itt nem Kazár volt a hülye, az fix.

StonePony 2012.08.20. 10:34:58

@StonePony:
Az h utána elküldi a bélbe, az már más tészta, nyilván nem kellett volna.

viragaron 2012.08.20. 10:35:55

Furcsa ez a cikk, egy élő legenda pályafutásának a leírásával akar eldönteni egy kérdést, ami teljesen másról szól. Itt bizony Kazárnak van igaza akár tetszik akár nem bármekkora versenyző legenda is Delecour.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 10:37:05

@StonePony: Abból a videóból sajnos nem sok minden derül ki. De a poszt nem a hatodik gyorson történtekről szól, arról majd lesz külön. Arra gondoltunk, hogy be kell mutatni a franciát, hogy mindenki megismerje.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 10:38:48

@viragaron: Segítek, ez a poszt nem arról szól, hogy kinek van igaza, hanem arról, hogy illik-e Delecournak azt tanácsolni, hogy tanuljon meg vezetni.

Saratoga V6 2012.08.20. 10:45:05

@B. Capelluti:
Aki ide jön kommentelni szerintem min. hírből ismeri Delecourt. De a "gratulálunk" stílusú előszónál már elgondolkoztam, hogy érdekel-e egyáltalán a cikk. Amúgy gondolom Magyar pilótát még sosem ért hasonló sértés Franciao.-ban (irónia) csak arról nem készül poszt.

Gatinho 2012.08.20. 10:49:28

Wazz, ezért a baromságért ennyit írni...

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2012.08.20. 10:53:49

@Saratoga V6: Nekem valahogy kimaradt, hogy melyik magyar versenyzőt sértették meg Franciaországban! Mesélj már légyszi!

Saratoga V6 2012.08.20. 10:55:39

@T-Maci:

Ha sosem hallottunk róla nyilván nem történt ilyen.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2012.08.20. 10:57:05

@Saratoga V6: Azt nem mondtam, hogy nem történt, nekem kimaradt. Kérlek világosíts fel kivel, mikor és mi történt!

Saratoga V6 2012.08.20. 10:59:14

@T-Maci:
Nekem is kimaradt meg neked is tehát nem volt. Megismétlem nekem is kimaradt.

Advanced Flight 2012.08.20. 11:00:43

@B. Capelluti: "A hazai pilóta elküldi a rali-nagymenőt melegebb éghajlatra. Ismét bemutatkoztunk, gratulálunk!"

Aki itt bemutatkozott, az te vagy meg a szánalmas, proli szolgalelkűséged, amely szerint a "kis hülye magyar ne szóljon be" a "nagy, szuper franciának".

Ja, és mellesleg egy ilyen ügynél az a sorrend, hogy előbb megnézzük, ki volt a hibás, utána ítélkezünk.

NDG 2012.08.20. 11:05:25

A franciák alapból egy arrogáns, köcsög társaság, azt hiszik, ők szarták a naprendszert. Delecourtnak láttam néhány megnyilvánulását, az igazi szarházi fajtából való, aki az anyján is átmenne a kocsival, ha arról van szó. Meg kellett volna paskolni a kis fejét, amikor ordított, attól lehűlt volna.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 11:11:20

@Advanced Flight: Akkor lassan és tagoltan Neked is: Nem 6. gyorson történtekről írtunk, mert arról még nincs meg minden információnk. (Éppen azért közöltük Kazár Miki nyílt levelét, mert ennyivel is többet tudunk a helyzetről.) A kérdés csak az, hogy lehet-e/illik-e elküldeni egy valamikor VB másodikat megtanulni vezetni. Nekem a történetben ez a pont, ami fáj. Az "alapügyet" meg majd jól kivizsgálják, és majd eldöntik.

Saratoga V6 2012.08.20. 11:13:16

@B. Capelluti:

Hogy senki ne vádolhasson a bulvárhajhászással segítek kicsit.

4. Arad Rally befutója:

1.Bútor/Tóth
2.Balogh/Holczer
3.Matics/Viczena

Na ez az ami érdekelt volna a hétvégi futamból rallyedream viszonylatban de segond.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 11:15:07

@Saratoga V6: Készül egy fényképes, videós, élménybeszámolós poszt. (Az a befutó pedig jelenleg még csak ideiglenes eredmény)

Saratoga V6 2012.08.20. 11:18:39

@B. Capelluti:
Alig várom ha már személyesen nem tudtam ott lenni. Amúgy meg tahóság hazazavarni valakit és ugyanúgy tahóság odamenni ugatni a másik pároshoz a szervízparkban. Részemről UFF

Saratoga V6 2012.08.20. 11:22:08

@B. Capelluti:
Aki disznókkal hempereg az sáros lesz :))

STi 2012.08.20. 11:37:58

Rohadjon is meg ez a csigazabáló!

Walnuts 2012.08.20. 11:41:08

Az igaz,hogy nem volt helyén való azt mondani neki,hogy tanuljon meg vezeti.De azért sosem tartozott a legjobbak közé és ezen kívül meg csak egy selyem rallis aki állandóan rinyál valamiért mint egy hisztis nő. Ebből adódóan csak egy anyázást ért volna:)

Hanyes 2012.08.20. 12:08:23

A pórul járt autónak nincs meg a belső kamerás felvétele? Csak mert azzal bizonyítani lehetne, hogy tényleg elállta először az utat, amíg félre nem tudták tolni. Egyébként attól mert valaki jó a szakmájában, attól még emberileg nem biztos, hogy az, ahogy Delecour sem. És tényleg menjen haza, és tanuljon meg vezetni, szerintem az ő VB indulásának idejében az akkori OB első 3 helyezettje azzal az autóval és támogatással, amit ő kapott, simán lenyomta volna őt, úgyhogy tényleg menjen haza csigát enni.

vancello · http://vancello.hu 2012.08.20. 12:15:41

kazár (direkt kis betűvel) mindig is egy gerinctelen patkány hírében állt.
Úgy hallom, jó, ha tucatnyi célba érő volt? Nem kéne befejezni végre ezt a szégyent? Ez már halottgyalázás. A magyar rally ugyanis halott.

LoL99LoL99 2012.08.20. 12:42:01

lehet hogy nem ment volna neki ez a gyors? (a MAGYAR okos tudja kinek kell segíteni)

Breex 2012.08.20. 12:43:19

Azt magyarázza már el valaki, hogy Kazárnak miért lett volna érdeke feltartani Delecourt? És Delecournak miért volt érdeke ezt a balhét csinálni (ha igaz a story)?

LoL99LoL99 2012.08.20. 12:46:14

meg egyébként is ki a fas z ez a botka?:)

Teshow 2012.08.20. 13:01:36

Urak!
Ha az érzelmeket és az elfogultságot kihagyjuk a történetből, akkor az alábbi tényeket kapjuk:
- van két versenyzőnk, akik ugyanabban a mezőnyben ugyanazért a győzelemért hajtanak
- az egyikük egy vitatott szituációban még az ügy KIVIZSGÁLÁSA ELŐTT eléri, hogy a másikat kizárják a versenyből
- ehhez bizonyítékként egy olyan fényképet használ, ami valójában semmit nem bizonyít, mert nem állapítható meg belőle az a szituáció, amiből a vita keletkezett (tényleges baleseti állapot)
- mindehhez érvként (másra nem tudok gondolni) saját múltját, és sportolói tekintélyét használja fel, sikerrel (versenybírákat csókoltatjuk)
- ezen a másik bepöccen, és elküldi melegebb éghajlatra.

Mindkettő sportszerűtlen: az egyik bunkóság, a másik aljasság.
Tessék választani, melyik ellenszenvesebb!
Ja, és mindez tényleg független attól, hogy mi történt a 6. szakaszon!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 13:09:14

@Teshow: Mondjuk úgy, hogy jelenleg legalább két egymással kibékíthetetlen ellentmondásban lévő verziót ismerünk. (Miki nyílt levelében lévő videón nem látszik, hogy ők előrementek volna megnézni a helyzetet, a videón nem is látszik, hogy mi történt. Sem Botkáék autója, sem Delecouré, sem semmi, amiből a történetre következtetni tudnánk. Ez sem bizonyíték semmire, csak arra, hogy Mihalik Peti megállította őket. De nem is ez volt a vitatott a történetben.)

Én azt várom, hogy ezt a történetet tisztességesen kivizsgálják, és korrekt módon levonják a tanulságokat.

Átvitel honvéd 2012.08.20. 13:14:29

@B. Capelluti: tényleg nem akarok beleugatni ebbe az ügybe, mert semmi közöm hozzá, csak olvastam a posztot- és a kommenteket, de ha nem a hatodik gyors volt a téma, akkor ugyan miért szerepel a posztban? Mármint hallgatólagos érvként, hogy Kazár (mit Kazár, a "magyar sehonnai rallye-s") milyen hülye, hogy miután feltartotta a franciát, még jól el is küldte az anyjába?

Ha Kazár mondjuk teljes joggal küldte el a franciát, mert egyrészt oda állt, ahová kellett neki, másrészt a francia még akkor is pampogott, amikorra ezt a tényt már régen fel kellett volna fognia, akkor mi van? Nincs blogposzt? Hülye franciát nem szidunk?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 13:21:57

@Átvitel honvéd: A hatodik gyorsról annyit írtunk, ami bemutatja, hogy miért szólalkoztak össze. ( "magyar sehonnai rallye-s"-ról pedig sehol nem írtunk.) Az ügyről még fogunk írni, és majd lassan kiderül, hogy mi is történt.

Ha valaki mondjuk Ferjáncz Attilát küldte volna el haza, hogy megtanuljon vezetni, mit szóltál volna? Én ugyanígy felháborított volna.

Teshow 2012.08.20. 13:24:44

@B. Capelluti: Pontosan erre szerettem volna felhívni a figyelmet a kommentemmel.
Óvunk, kivizsgálunk, döntünk, elfogadjuk, tanulságokat levonjuk.
Nem vádaskodunk és nem anyázunk!
A végeredményről pedig innentől mindenképp kötelező a blogposzt! ;)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 13:29:43

@Teshow: Asi tavalyi sztoriját is több posztban bemutattuk. (Hír, első fokú határozat, fellebbezés, másodfokú határozat. Utóbbi négy komment nélkül, ahogyan Miki nyílt levelét is így közöltük.)
És természetesen nagy erőkkel dolgozunk, hogy többet tudjunk bárkinél erről az esetről.

Arculatervin 2012.08.20. 13:47:15

Tök mindegy. Ha valakinek nincs igaza és még rád is húzza a vizest, nyugodtan el lehet küldeni a picsbe, tekintet nélkül, hogy ki ő. Nem kellen attól megtérdelni, hogy Franszoá Delekurnak hívják. Utálom az ilyen tekintélyelvűséget.

Kökény6 2012.08.20. 13:53:54

De lekúr ez a Delecour...

kisgubacs 2012.08.20. 13:56:09

Nyilván megmarad ez a kizárás. El lehetett állni, tovább lehetett volna menni, egy ilyen baleset miatt nem állhat le egy szakasz. Minek kellett annyi időt ácsorogni az út kellős közepén, állt volna ki oldalra Kazár, ha neki nincs kedve már versenyezni. A mögötte lévők jöttek volna. Egy VB meccsen kezdene el az út közepén így piknikezni, el is tiltanák... Kiakadt a francia, mert ilyen amatőr bandába még nem csöppent.

2012.08.20. 14:11:44

Egyszer megy külföldre a magyar gyerek, akkor is kiderül róla, hogy még a szabályokat sem ismeri (vagy csak nem akarja betartani). Ha meg ezt valaki szóvá teszi, elkezd ordítozni és nyílt levelet ír saját igazát bizonygatva.

Dok 2012.08.20. 14:39:40

Leszögezném, hogy tök laikus vagyok, abszolút véletlen tévedtem ide.

Arculatervin-el értek egyet.
Elolvastam Kazár írását is, és az alapján egy kicsit más a leányzó fekvése, mint ahogy fenti cikk érzékelteti. ( Szándékosan nem azt írom, hogy 'érzékeltetni kívánja', pedig először azt akartam. :-)

Ahogy Kazár mondja: "Delecour nekem nem volt ellenfelem ezen a versenyen, hiszen számomra az aradi versenyen a magyar bajnokság volt fontos, semmi más! A világ legnagyobb ostobasága lett volna részemről a két legnagyobb ellenfelem kiesése után bármit is kockára tenni, és felvenni a versenyt egy nálam sokkal tapasztaltabb és sokkal jobb technikával rendelkező ex VB pilótával. "

Aztán az, hogy x idővel az eset után készült képek alapján lesz hátulról megbökve, nyilván elgurítja a pöttyöst. És olyankor oda szúrok, ahol fáj! :-)
Egy autóversenyzőt nyilván nehéz azzal megsérteni, hogy "tanulj meg főzni, gyökér!".
Az, hogy a francia eddig mit tett le az asztalra, az egy dolog.
Ez nem jelenti azt, hogy neki mindig mindenben igaza van, és hogy mindig, minden körülmények között tisztelni kell.
Ha igaz, hogy azok a képek, amikkel a francia vádaskodik már az 'eset után' készültek, akkor abban nincs semmi tiszteletre méltó.
Ha azon kapnánk a franciát, hogy egy épp egy tízéves kislányt erőszakol meg, akkor tisztelni kellene, mert már valamit letett az asztalra?

Kérdés, hogy kinek van igaza. Ha Kazárnak, akkor az 'oltás' is igazoltnak tekintett. Mármint abból a fotelből, ahol én ülök.
Ha a franciának, akkor gáz..
Remélem nem az utóbbi derül ki.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 14:53:05

@Dok: Leírtuk, amit a román lapok és a Felügyelőtestület döntése nyomán lehetett tudni. Minden betűjét alaposan megrágtuk, hogy ne sugalmazzunk semmit. És persze Kazár nyílt levelét is közöltük. (Ahogy Delecourék képe, úgy Kazárék videója sem mutatja meg, mi is volt ott pontosan.)

2012.08.20. 14:55:29

@Dok: Itt nem az a lényeg, hogy ellenfele volt-e Kazárnak Delecour, mert nem volt az. Viszont Kazár elkövetett olyan bakit, amit egy magára valamit is adó sportoló nem engedhetne meg. Stressz-helyzet? Azért profi (mindenki döntse el magának, hogy tényleg az-e), hogy stresszhelyzetben is épp ésszel tudjon dönteni és ne parkolja le az autót az út közepére 100 méterrel a baleset előtt, így könnyen támadnak félreértések, meg nem is túl célszerű, akármit ordít a füledre a navigátor (balek #2). Magának köszönheti a kizárást, nem Delecournak. Ha egy Trabis versenyzőtársa teszi meg az észrevételt, nem egy rally-legenda, akkor is jogos lett volna.
De különben ezzel a sok magyarázkodással (Kazárnak egy hétvégére kettő is összejött a shakedownos baleset miatt) a magyar rally lassan kezd hasonlítani a magyar focihoz, akármi is a tényálás. "Őőő hát az nem úgy volt, most ezért nem ment, de nekünk volt amúgy igazunk!"

Anti Anyag (törölt) 2012.08.20. 15:08:36

Tipikusan hasonló sztori naponta előfordul lámpáknál.

A faszi (elől) elbambul és rádudálnak. 100 közül 99 rögtön indul.

De a 110-ik egy gyökér, (mindig valami jó kocsival) aki kiszáll az autójából. Persze ilyenkor már mindenki dudál, most akkor verje végig az egész sort? Nyilván nem, merthogy a mögötte álló nő, de utána csupa férfi, ott már esetleg őt vernék meg.

Erre a gyökér visszaül és dühösen elhajt.

mr. Mick 2012.08.20. 16:21:51

elolvastam Kazár verzióját is...háát bizony elgondolkodtató ..talán inkább neki van igaza mint "érdemes" francia "barátunknak" --egy versenyen az eredmény a fontos nem hírnév ..

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 16:26:46

@mr. Mick: Vagy talán inkább várjuk kin a végét. A francia versenyző egyébként gyorsabb volt Kazáréknál, mert tényleg az eredmény számít.

Átvitel honvéd 2012.08.20. 16:33:30

@B. Capelluti: az Index-címlapon ez a poszt "Beszólt a magyar ralis a nímand franciának"-címmel szerepel; gondolom egyértelmű az áthallás a szöveg mondandója, és a "sehonnai magyar rallye-s" között. Nem akarok abba az utcába bemenni, hogy arról vitatkozzunk, hogy kell-e felelősséget vállalnotok azért, ami egy szerkesztő buksijából kipattan, vagy, hogy milyen lehetőségetek van beszólni, hogy izé, mi nem erről írtunk, korrigáljatok már. A blogposztot olvasók túlnyomó többsége (feltételezve, hogy egy Index-címlap jókora forgalmat generál) az ott olvasható cím "szövegösszefüggésében" kezd a poszt szövegéhez, ez a helyzet.

Ha Ferjánczot küldte volna el valaki, valószínűleg kiröhögöm ;). A versenyzői karrierjéhez valószínűleg Delacour-nek sem kell szóban semmit hozzátennie. De itt is van egy kis "csúszás", ti. úgy foglalkozunk ezzel, mintha Kazár effektíve vezetni tanulni küldte volna Delacour-t. Valójában olyan helyzetről beszélünk (mert mintha lett volna némi "szóváltás"), amikor az ember nem gondolkodik azon, hogy éppen milyen jogcímen- és hová küldi el az ellenfelet nyaralni. Ha Ferjáncz zárat ki valakit egy versenyről, már versenyzői karrierje "delén túl", úgy, hogy a felmutatott bizonyíték egy jóval a megállás utáni fotó a pályáról lehúzott autóról (nem ismerem a részleteket, de a fotó pl. tuti jóval a megállás után készült, hiszen Kazárék kamerájának felvételén még nyoma sincs), a törölt gyorsasági után még emberkedik, melynek során az ellenfél jól elküldi őt melegebb éghajlatra, akkor valószínűleg azt mondom, hogy khmmm, hát ez van, így múlik el a világ dicsősége.

tánczi 2012.08.20. 16:40:32

(s mi lett volna akkor, ha Spici nem beteg, s ő is ott állt volna abban a dugóban Kazárék mögött..Akkor ki mennyire lett volna szabályszerű, vagy jólnevelt)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 16:46:22

@Átvitel honvéd: Ha ezt így látod, ebben egy nagy adag kisebbségi komplexus van.
Amit írsz, abban bőven van tévedés: nem Delecour szép szavára (vagy üvöltésére) zárták ki (a "kizáratás" pedig leginkább itthon működő megoldás), hanem megnézték pl. a GPS track-fájlokat (sőt ezt akár realtime is követhette a versenyigazgató). De ha még így is volt, ez sem menti ezt a viselkedést, ugyanis egy profi sportember legyen már annyira fegyelmezett, hogy gondolja már végig, kit is akar elküldeni vezetni tanulni.

ohmyFgod 2012.08.20. 16:56:14

Gyerekek, tényleg azért született meg ez a cikk, mert azt merték mondani egy profi rallysnak, hogy tanulj meg vezetni? Ennyire elkorcsosult, szánalmas világot érünk, hogy egy férfi egy másik férfinak nem mondhat ilyen "sértést"? Ez már annyira durvának számít, hogy egyesek nem tudják feldolgozni? (arról ne is beszéljünk, hogy a hangulatkeltő sztori alapján joggal volt ideges) Mi ez, keresztény kislányok álszent gyülekezete? Normálisak vagytok, hogy ezen ennyire kiakadtok? Ha Messivel fociznék a grundon és szemétkedne, én is mondanám neki lazán, hogy tanulj meg focizni. Hű, de durva! Mimózalelkű kislányok. :D

nincs_nick 2012.08.20. 17:00:03

@B. Capelluti: Egy olyan pilótáról beszélünk, aki örök másodiknak is gyenge, egyszer kellett volna nagyot alkotnia, ott is elfenekelte KKK. Ha nem francia lett volna eszméletlen támogatással, a nevét sem ismernénk. Ráadásul tehetségtelenségét iszonyú bunkósággal kompenzálja. Ezt mondjuk tudtuk róla régóta.:) Btw, amikor ő második volt, kb. 10-20 igazán profi pilóta volt, akik nagy része alól kihullott állandóan a technika, meg lehet nézni mit ért el később. Kb. mint Zsolti az F1 pontszerzésével, bár lehet, hogy az is nagyobb erdmény...

nincs_nick 2012.08.20. 17:01:23

@ohmyFgod: Messi, ha grundon szemétkedni, a második kötény után lerúgnák és nem szólhatna semmit. Sajnos franciáknak a modora legendás, van szerencsém élőben tapasztalni nap mint nap.:)

H_M_CS 2012.08.20. 17:23:24

Ejnye, vihar a biliben...

2012.08.20. 17:29:40

@ohmyFgod: Felnőtt profi sportolók, nem focisták és nem is tinik, egy ilyen embertől többet vár az ember, mintsem egy ilyen megnyilvánulást meg sértődöttséget. Van egy szabálykönyvük is, ami alapján cselekszenek - ezzel az ott levők közül valaki nem volt tisztában. Ha meg nincs tisztában vele, akkor ismerje el, hogy hibázott, ennyi.
@nincs_nick: S ha tényleg ennyire tehetségtelen hozzá-nem-értő, akkor vajh a Ford, a Peugeot vagy a Mitsubishi miért tolt bele annyi pénzt? Ugyan kérlek, ne vicceljünk már, akkor Armin Schwarz, Toni Gardemeister, Freddy Loix, Markko Martin vagy Gigi Galli is nagy 0, csak azért, mert mikor eljutottak a legjobbak közé, nem nyerték magukat halomra? Ezt ugye te sem gondoltad komolyan?

ohmyFgod 2012.08.20. 17:40:06

@Bermuda: A sztori alapján mindkét fél sértődött.
H_M_CS-nek igaza van, szó szerint ezt akartam írni: vihar a biliben. Ha ez a poszt csak tényszerűen az eseményeket írta volna le, és az lenne a kérdés, hogy kinek van igaza (szabálytalan, szándékos feltartás, azaz csalás VAGY pedig jogos megállás), akkor egy szavam nem lenne.

De azt félelmetesnek tartom, hogy ilyen szavakon, egy ilyen pehelysúlyú beszóláson lovagolunk. Valahol ezt, férfiak között, szégyennek érzem.

Mindig gyűlöltem, ha nem az igazságról vagy annak kiderítéséről folyik a diskurzus, hanem piszlicsáré részletkérdésekről, amik a lényeget nem is befolyásolják.

Általában ehhez a fegyverhez igazából az nyúl, akinek nincs igaza, mert így tudja elterelni a figyelmet a lényegről. Nyilván az érintett is tudja, hogy nem szabad csúnyán beszélni. És nyilván azt is tudja, hogy a francia kiválóan vezet.

mr. Mick 2012.08.20. 17:40:17

@B. Capelluti:
számomra lényegtelen milyen döntés születik ,mert ,ha ott is a hírnév a mérvadó akkor Kazár esélytelen ..a versemy azért verseny ,hogy ott mindenki tegye meg ami tőle telik ,és annak örüljön amit tisztességesen eltud érni ..a technikai sportokat azért nem tartom a magam részéről a kedvenceimnek ,mert sok benne a "ha" ..hiába a tudás ,ha ócska a technika ,ha a hírnév alapból befolyásolja a döntéshozókat ..
ha a profiság került szóba ennyi év tapasztalat után a franciai is lehetett volna annyira profi ,hogy felesleges szócsatát kezdeményeznie,mert akkor ne csodálkozzon ,ha megkapja a választ a vita hevében..aminek szerintem is erőltetett dolog ekkora feneket keríteni
mikoe feltételezem már a pilóták is túlléptek rajta..jöhet a következő verseny ,ott lehet bizonyítani..

nincs_nick 2012.08.20. 17:47:58

@Bermuda: Hát lehet hogy fájni fog hallani, de amikor ezen urak többsége jó volt, akkor pár ember sportja volt a komoly rally és még kevesebbeknek volt esélyük egyáltalán hozzáférni. Mondjuk most sem sokaknak... A gyárak meg nyilván egy adott közegből válogathattak. Nem volt versenyzőképzés, nem volt minden második finn gyereknek szétüthető Lada-ja, stb. Vagy csak neked nem tűnik fel, hogy a rally-ban még mindig pl. gyak. 10 éve ugyanaz a bajnok, mert annyira nincs utánpótlás (és más aki öntené bele a pénzt), hogy versenyezzen vele? Vagy régebben az nyert, aki alatt éppen nem esett szét a szénné húzott legerősebb B osztályos kocsi? Ez persze nem a versenyzők kritikája, de ne úgy viszonyuljunk már egy Delacour-hoz, mint aki valami nagyon nagy csoda lenne. Jókor volt jó helyen, de kb. ennyi. 100 vagy max. 1000 emberből érte el az eredményeit, szóval azért csak mértékkel istenítsük. Nem egy Messi, ha már szóba került, akinek sportját legalább milliószor több ember űzi, ráadásul kb. ugyanolyan eséllyel indulnak...

mr. Mick 2012.08.20. 18:03:13

MESSI egy unikum --míg Delacour egy átlagosnál kicsit jobb képességű pilóta ..
Messi KIMEGY BÁRMELY FOCIPÁLYÁRA EGY SZÁL MEZBEN ÉS CSODÁT TESZ ,MÍG A FRANCIA nevét is inkább csak egy szűkebb réteg ismeri .
Messi ,mikor egy igen komoly REAL: Barca meccsen az ellenfél játékosa (Pepe) sumák módon rálépett a földön fekvő Messi kezére tudatosan --ő nem csinált belőle problémát!! míg Delacour egy nála gyengébben rangsorolt pilótát képes letámadni.. :(
Messire nézve még az összehasonlitás is sértő..

Castigliano (törölt) 2012.08.20. 18:24:38

Azt írod, hogy inkább kivárjátok a történet végét, és közben mégis egy olyan összeszólalkozásról készült cikk, aminek ugyanannyi verziója van legalább,mint a versenyen történt többi incidensnek.

2012.08.20. 18:29:27

@ohmyFgod: Nem kell a szavakon lovagolni, igazad van, hagyatkozzunk a tényekre. Itt is (Facebookos kommentelők közt) idézték a szabálykönyv vonatkozó részét: az autó mögött kellett volna megállni. Kazárék belsőjén kb. 20-30 méterre ellátni: sehol egy autó, kb. a kanayar után lehetett a baleset. A versenyző rossz helyen állt meg, az út közepén (mondtam már: stresszre, navigátorra nem hivatkozhat). Ha előtted a közúton történik egy baleset, te sem 40-50 méterre álsz meg tőle (kivéve ha ömlik az üzemanyag), ez szembe megy az emberi logikával, nekik mint sportolóknak meg a szabálykönyvvel is. Nem a jakabfüstös-felsőpuszta-mocsoládi rallysprinten történt az eset és nem is első-versenyes amatőrök között. Ha Delecour kioszototta őket, ne adj Isten felháborodott, szerintem jogosan tette.
Lehet, hogy Botkák és hibáztak, de Kazárék egészen biztosan. Én sem hiszem, sőt, abszurdnak tartom azt az elképzelést, hogy ők direkt fel akarták volna tartani a mögöttük jövőket, de hogy valaki valamit rosszul csinált, az egészen biztos, pofára ott sem zárnak ki versenyzőket.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 18:41:32

@Castigliano: Mesélj, szerinted mi hangzott ott el? (Mert valamennyi változatban szerepelt ez a jótanács.)

Castigliano (törölt) 2012.08.20. 18:59:15

@B. Capelluti:
Én olyanokat hallottam, amikben nincs benne ez a konkrét dolog, hogy elküldte vezetni tanulni.Csak annyit, hogy heves vita volt, de azt nem emelték ki amit te írtál.
Amúgy meg nem védeni akarom Kazárt, mert őt utálom a legjobban a mezőnyből.
"Mesélj, szerinted mi hangzott ott el?"
Most a valódi történetekre vagy kíváncsi, vagy ami szerintem történt.
Mert szerintem leültek sörözni és az alkohol hatására nótázni kezdtek, ez volt a hangoskodás, amit mások összeszólalkozásnak hittek :D

Átvitel honvéd 2012.08.20. 18:59:40

@B. Capelluti: ez a kisebbségi komplexus jó szöveg, csak ha elsütöd, szerintem arra az egyre vigyázz, hogy az ember tipikusan saját praxisból válogat, amikor magát igaznak, az ellenfelet meg "valaminek" (lásd saját repertoárban nem szeretett képességek címkéi) szeretné látni.

"nem Delecour szép szavára (vagy üvöltésére) zárták ki " ezt mintha nem is állítottam volna. Eleve a fotó szerepét- és helyénvalóságát firtattam Delecour óvásában v. feljelentésében. Az ellenben tény, hogy Delecour protestált, ahogy az is gyakorlatilag 100%, hogy a versenybíróság egyéb híján ott- és akkor kizárta volna Kazárékat, ha ők nem mondják, hogy ácsi, legalább a saját szabályzatotokat tartsátok be. Azt nem tudom, hogy a fotó maga szerepelt-e Delecour bejelentésében- és Kazárék kizárásában. (A belinkelt posztot ismét végigolvasva azt találom, hgy Kazár maga ezt állítja). Megjegyzem, ha a versenybíróság GPS-en követte a társaság mozgását, az sem jelent semmit, mert hogy Botkáék két méterrel jobbra- vagy balra voltak-e az úton, és hogy hosszában-e vagy keresztben - azaz elállták-e az utat- és ha igen, meddig - arra vonatkozólag a GPS adatait megsüthették. (Ha Botkáéknak volt fedélzeti kamerája, és annak ismert a felvétele, az esetleg támpont). Hogy Kazár elküldte Delecour-t a fenébe, az menthetetlen, de mintha erről nem mondtam volna mást magam sem, pusztán azt, hogy a pontos szavaknak a hőbörgésben nincs túl nagy jelentősége. Akkor sem lett volna szebb, vagy csúnyább, ha Kazár Delecour-t a kedves nagyija alkatrészeivel hozza összefüggésbe. A Ferjánczcal kapcsolatos gondolatkísérletben meg, ha ez nem lett volna tiszta, azt bátorkodtam megjegyezni, hogy ha tf. a végén az derül ki, hogy Kazárnak volt igaza, Delecour meg vélt- de nem valós igaza tudatában emberkedett (lásd "az Arad Rallye 6. gyorsasági szakaszát követő szervizparkban Kazár Miklós a sportszerűtlen magatartást számon kérő François Delecourral kiabált, és nem éppen barátságos hangnemben...", illetve lásd a bejelentés alapját adó fotós kísérletet, ha tényleg igaz), akkor ez inkább szánalmas. Egy nagy versenyzőnek nincs szüksége arra, hogy kamu fotókkal sározzon be kevéssé ismert helyi arcokat, aztán még emberkedjen velük, hogy hogy képzelik. Feltéve persze (nem győzöm ismételni) hogy Delecournak nem volt igaza, és olyan fotó alapján dobta fel Kazárékat, szándékosan, amelyet az eset után, már az autó eltakarítását követően készített.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 19:19:36

@Castigliano: Természetesen a valódiakra.
@Átvitel honvéd: Te valami olyasmit láttál bele a címbe és a posztba, ami nem volt benne. (Azt, hogy mi is történt megpróbáljuk kideríteni. Azonban még akkor sem engedhet meg egy sportoló ilyen viselkedést egy másik versenyzővel szemben, ha igaza van.)

Misi56 2012.08.20. 20:40:20

Kazáréknak igazuk van!!! De ez a stílus amit megengedett magának az nekm ide való. Ettől még ha mindenki korrekt Ők nyertek (volna)!!!

TSiga · http://alfaamore.hu 2012.08.20. 21:09:32

1. Kép: az autóközépen
2. kép: egy autó félretolva. Evonak evo, de a lökös alja sárga, és a bal oldalt sérűlt. Valamint van egy nagy fehér matrica a csomitető hátulján...
Innentől ki a fax?

Vagy inkább Jaques Fosch?

nyehehe 2012.08.20. 21:14:03

Minek írjátok le a francia életútját? Jahh.. már látom: "Hogy miért is írunk erről? A hírek szerint ... Arad Rallye 6. gyorsasági szakaszát követő szervizparkban Kazár Miklós a sportszerűtlen magatartást számon kérő François Delecourral kiabált, és nem éppen barátságos hangnemben azt "tanácsolta" neki, hogy menjen vissza Franciaországba, és tanuljon meg vezetni!
Kinek és hová is kellene mennie, és mit kellene megtanulnia?"

Látom az nem kérdés, hogy kinek volt igaza, ezért kellett érvként berakni a komplett életművét a franciának, hogy picit kompenzáljátok a mostani hülyeségét.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.20. 21:29:35

@TSiga: Az autó középen => Kazár, az autó félretolva => Botkáék autója

@nyehehe: valóban nem ez volt a kérdés, hogy kinek van igaza, mert ehhez a szükséges információk nincsenek meg (Kazár Miki verziója sem teljesen kerek). Ha nem érted, miért nem lehet egy másik versenyzővel így beszélni, úgy látom felesleges a sport iránti alázatról, sportszerűségről beszélni.

STi 2012.08.21. 00:46:16

@B. Capelluti:
Alázat... hehe. Mikuláson mikor megellett az ignác akkor, ki nem szállt volna valaki tolni. Csak a duma ment bentről, hogy hova kéne tolni. Tolt volna a... :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.21. 00:48:23

1: nem kuldunk el senkit sehova

2: versenybirosag dont, ha jol ha rosszul azt illik elfogadni - max legkozelebb ott indul el ahol gyanitja hogy fair a rendezes

3: uriember franciaval nem is beszelget ( Grof Tisza utan szabadon )

Nem ismerem az igazsagot ( szerintem senki sem )

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.21. 00:59:36

Messi a futball ban olyan mintha a technikai sportokban osszegyurnak Schumachert, Rossit, Stefan Evertset meg Carlos Sainzot. Oke, meg Chuck Norrist. Az a srac minden pillanata egy lap a Foci Nagykonyvebol.

gigabursch 2012.08.21. 07:49:45

Életből csak egy van, versenyből meg elég sok lehet egy élet alatt.

Tényleg meg kéne tanulnia vezetni. Ahhoz ugyanis nem elegendő a kormány tekerni, a sebváltót lökdösni és a pedálokat rugdosni.

Fel kell tudni ismerni egy veszélyes szitut is. Ön-, Köz- és a Versenybiztonság jegyében.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.21. 08:02:55

@STi: Így visszanézve a videót, valóban hülyén adta ki. Mivel jöttek mögöttünk is, azt gondoltam, hogy gyorsabban eltűnünk az útból így, mintha kiszállnék. Nos, nem volt azt, de ezt akkor még nem tudhattam.

barumka 2012.08.21. 08:50:21

Sajnos ez az emberszabású botka gyerek minden áron nyerni akarja a bajnokságot, nem beszélve, a gyári skoda csapatot is átverő norbikáról, aki szintén mindent megtesz azért h övé legyen, a mára már nagyon megcsorbult dicsőség. Akár mondta ezt a szöveget kazár, akár nem, nagggyyyon szánalmas ami itt megy. Mellesleg én kicsit úgy gondolom, hogy nem minden úgy történt, ahogy az ide le van írva, ami nem biztos hogy a cikk írónak a hibája, hanem az informátoroké....Kassán mit csinálnak majd, ha a Lengyel bajnok Kajtó, ad nekik 2 percet? Kióvják Őt is? Remélem megkapják a fingóba, és egyszer az éltebe elismerik, hogy van tőlük gyorsabb is, és nem is egy pilóta. Delacour meg szerintem idegbeteg, nem hiszem el, hogy ha bármit is mondtak neki, az ok nélkül lett volna. Aki ismeri azt az időt mikor ő a saját csúcsán volt, akkor tudhatja, hogy miről beszélek.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.21. 09:00:07

@barumka: Egyelőre több párhuzamos univerzum van ebben a történetben. Nem állítottuk, hogy így, vagy úgy történt, hanem leírtuk azt, amit a Felügyelőtestület indokolásából, illetve a román ralis oldalak híreiből kiderült. Emellett változtatás nélkül közöltük Kazár Miki nyílt levelét is. Én bízom abban, hogy kiderül az igazság, és arról mi is beszámolhatunk.

steve71y 2012.08.21. 09:26:39

Ennek a blogbejegyzésnek a szerzője nyilván nem bírja a kazárékat, lelke rajta.
Az azonban még a felületes szemlélők számára is nyilvánvaló, hogy a kizárás minimum vitatható.
Az pedig, hogy egy Francia nemzetiségű ember mennyire tud öntelt bunkó lenni hatványosan növekszik azzal, hogy elért e már valamit vagy sem.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.21. 09:33:51

@steve71y: leírtam vagy egy tucatszor: nem tudjuk, hogy mi történt, több egymással kibékíthetetlen ellentétben lévő verziót ismerünk, és bízom abban, hogy alapos vizsgálat fogja feltárni az igazságot. Azt, ahogy Kazár vezet, elismerem, azt, ahogy a szervizparkban viselkedett szégyellem.

steve71y 2012.08.21. 09:38:29

@B. Capelluti: "A VB-menő is megtanulhatna vezetni
Magyar pilóta küldte el a rali-nagymenőt melegebb éghajlatra. Ismét bemutatkoztunk, gratulálunk!"

Nekem ez így egy egészen picit sem tűnik pártatlannak.

Az embereket leginkább az aktuális cselekedetei határozzák meg és ha egy VB világbajnok bunkó akkor annak igenis lehet megjegyzést tenni.
Ami ráadásul nem is volt különösebben sértő, ha ennyi volt.
Erre ez a "bemutatkoztunk" duma nem éppen jó komment.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.21. 09:43:18

@steve71y: A cím tárgyszerű, az ajánló tényszerű. Az utolsó mondata pedig arra utal, hogy a szervizparkban tanúsított viselkedés nem éppen pozitív képet fest rólunk, magyarokról Romániában és a világban. Ha ezt Te máshogy látod, sajnálom. Ezek szerint meglehetősen eltérő a véleményünk a sportszerű viselkedésről.

barumka 2012.08.21. 09:44:04

@B. Capelluti: Ezért írtam azt én is, hogy nem benneteket kritizállak, ha nem igaz a hír, hanem aki ezt ki szellőztette... Nekem már egy kicsit sok ez az Asi Kazár elleni hadjárat. A gyorsokon meg még a közelükbe sem érnek. Ez itt a baj. A Lengyeleknél ki hallotta már hogy Kajtót ki akarták óvni? Vagy Vaclavot sem óvták ki, mikor a közelében sem tudtak menni S2000 kocsival, csak Roman. vagy FINNEKNÉL, AHOL UGYE AZÉRT VAN RALLY, A JUHA SALÓT SEM ÓVTÁK KI? lEHET AZÉRT, MERT CSAK NÁLUNK ÉLNEK A RALLYBÓL A PÉNZÉRT REMEGŐK? mÁSHOL PEDIG A RALLYÉRT ÉLNEK????

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.21. 09:49:35

@barumka: a magyar ralisportnak ebben a helyzetben tisztességesen lefolytatott vizsgálatra van szüksége. (Sokan írtak, hívtak, hogy úgysem fog kiderülni semmi, és csak elverik a port Mikiéken, vagy éppen fordítva, hogy úgyis el lesz sikálva az egész, és kár is ezzel foglalkozni.)

Mi most minden képet, videót, és személyes nyilatkozatot gyűjtünk, hátha kijön abból valami, és megtudhatunk kicsit többet az esetről.

Peetee 2012.08.21. 09:55:36

Teljesen mindegy, hogy ki-kicsoda a történetben.

A francia csávó hirtelen felindulásból óvta meg az esetet, mert amikor a navigátora fotómasinázott már eltelt ~10perc és az időközben oda érkező emberek (néző-versenyző-medve-yeti) félretolták az addig az utat elzáró sérült autót!
Amikor megtudta, hogy miért óvtak a magyar csávó hirtelen felindulásból elengedett 2 rossz mondatot; amit ráadásul nem erősített meg egyik fél sem(!), csak "több forrásból értesültünk" - bármit is jelentsen ez.
Jelentheti azt is, hogy az aradi vasútállomáson 2 egymás mellet lévő padon suhancok erről beszélgettek. Valaki ezt hallotta, az már 3 forrás...had ne ragozzam tovább!

Ez a cikk úgy ostoba és demagóg ahogy van!
Félinformációk alapján megy a szenzációhajhászás, meg a több sebből vérző kliségyártás, amikor a buta zöldfülü magyar fiú csúnyát mond a világsztár legendavagyok' külföldi csodaversenyzőnek.

Amikor a magyar rallysport miatt sírdogáltok, akkor ezt a vezércikket is vegyétek számításba, mert éppen most taszítjátok a bulvár szintjére a téma érdeklődőit!

Nem arról kellene inkább írni ,hogy van egy vitatható eset, amit így lehetett volna elkerülni, ez lehetett volna helyes reakció és mindenképpen ebből-és-ebből a részéből érdemes tanulni úgy a versenyzőnek, mint a rendezőnek!

Hát nem ez lenne a normális srácok???????????

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.21. 10:01:31

@Peetee: 1. óvás nem volt. A versenyigazgató elé tárta a történteket.
2. Azért voltak ott nem ketten, akik ezt hallották.
3. Taszajtja az maga magát az ilyen esetekkel.
4. Ha majd megközelítőleg világos lesz, hogy mi is történt, akkor majd le tudjuk írni, hogy kinek mit kellett volna tennie. (Vannak elképzeléseink, de pár homályos foltot tisztázni szeretnénk előtte.)

barumka 2012.08.21. 10:05:23

@B. Capelluti: Gondolod hogy apa és fia egyöntetűen azt fogja állítani, hogy a bajnokesélyes Mikinek van igaza? Gondoljunk csak a miskolci esetre. Sajnos ez a legkevésbé állja meg a helyét ma a hazai rallysportban, hogy "kiderül az igazság".

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.21. 10:07:33

@barumka: azért ez szerencsére nem csak a szakágvezetőn múlik, a döntés - elvileg - nem az ő kezében van.

steve71y 2012.08.21. 11:24:47

@Peetee: Ha lett volna 1 percnél több időm valami ilyesmit írtam volna szóról szóra mint te, konkrétan ugyan ez a véleményem...

A szerzőnek: a cikk kicsit sem tárgyszerű az ajánló egy okozatról szól amit bulvárosan ellehet adni.
Minőség = 0...

SZDSZPistike 2012.08.21. 13:26:47

De sok okos van, aki csak azért mert egy magyar és egy francia emberről van szó, lehurrogja a csigazabálót és olyan sületlenségeket állít, mint hogy ugyanazzal a technikával magyar lenyomta volna őt

Emberek a VB-re el kellett jutni, nem érdemtelenül került oda, akkor

Nem ugyanaz a turistás VB volt, mint manapság, amikor haldoklik az egész és befizetős pilóták indulhatnak...

Na mindegy.
Csak azt szerettem volna elmondani, hogy Delecour érdemeit ne kicsinyítsük már aljas módon.

Addsa 2012.08.21. 15:10:13

Itt bizonyára mindenki aki Kazár tettét rettenetesnek tartja, higgadt minden szituációban.

Most tényleg azon rugózunk, hogy két sportoló között volt egy veszekedés és az egyik azt mondta a másikra, hogy húzzon vissza még gyakorolni?

Szerintetek hányszor történik ez meg, úgy amúgy? Mi a tökömről van itt most szó?

Értem, hogy a cikkíró szerelmes az élvonalban inkább közepes franciába, de ehhez mi közünk? Kb. mint az óvodában.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.21. 15:46:16

Ide leginkább a kép kéne, hogy el lehetett-e férni. Amíg olyan nincs, addig óvoda...

mr. Mick 2012.08.21. 16:27:27

szerintem kb. steve71y írása találta el a lényeget..:

"A szerzőnek: a cikk kicsit sem tárgyszerű az ajánló egy okozatról szól amit bulvárosan ellehet adni.
Minőség = 0..."

még annyit hozzátennék ,hogy véleményem szerint a cím utolsó kissé cinikus felhangja ami nem ide való / Gratulálunk!/ hiszen mint a szerző is többször hangsúlyozta a tények még nem ismertek ,és azok hiányában elhamarkodott ez a megnyilvánulás!!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.21. 16:46:18

@mr. Mick: Bocs, @steve71y: A poszt apropója az anyázás volt. Én szégyellem, hogy egy versenyző így viselkedett. És nem érdekel, hogy miért tette, mert elfogadhatatlan. És nincs, ami ezt a viselkedést megmagyarázhatná. (Független ez attól, hogy kinek volt igaza, vagy ki a nagyobb tulok.)

Tsyga 2012.08.21. 18:28:43

www.youtube.com/watch?v=dkhhJqwzPjQ

Schumacher sem profi versenyző, mert úgy érzi, hogy igazságtalanság történt vele, és felindulásból rohan Coulthardhoz... egy olyan sportban, amiben az angolos úriemberség, ridegség alapnak számít... (ja, és ő egy eredménytelen niemand...)

Ne vicceljünk már... ez is csak egy indexes "újságírásra" jellemző hangvételű bicskanyitogató cikk... :/

bordíler 2012.08.22. 01:14:31

Uraim!Miről beszélünk, Mihalik Peti bekiabált Mikiéknek(a videón tökéletesen hallani),hogy álljatok meg mert nem fértek el!Ha ez nem bizonyíték akkor mi??

bordíler 2012.08.22. 01:15:51

@ColT: Uraim!Miről beszélünk, Mihalik Peti bekiabált Mikiéknek(a videón tökéletesen hallani),hogy álljatok meg mert nem fértek el!Ha ez nem bizonyíték akkor mi??

bordíler 2012.08.22. 01:17:48

@StonePony: Ja, és Mihalik Peti bekiabált Mikiéknek(a videón tökéletesen hallani),hogy álljatok meg mert nem fértek el!Ha ez nem bizonyíték akkor mi??

bordíler 2012.08.22. 01:19:20

@B. Capelluti: "A videóból nem sok derül ki"?? Mihalik Peti bekiabált Mikiéknek(a videón tökéletesen hallani),hogy álljatok meg mert nem fértek el!Ha ez nem bizonyíték akkor mi??

NagyG81 2012.08.22. 07:22:20

@B. Capelluti: Egy profi sportember legyen már annyira fegyelmezett, hogy nem megy oda okádni a másikhoz a szervízparkba, és akkor nincs elhajtva
vezetni tanulni....

chuwax 2012.08.22. 07:54:49

Ha kizárjuk a versenykörülményeket (mint, ahogy az írás szerzője hangoztatja), akkor tulajdonképpen ez az írás azért született, mert:
1. Kazár egy senki, utálom mint a szart,
2. Delecour-t tövig, bő nyállal, mert ő Delecour,
3. a kettő kombinációja.

De a pályafutást felvonultatni, egy indulatos beszólás ellenében... hááát több mint érdekes.
Hozzáteszem, nem érdekel sem Kazár, sem Delecour.

Mr. Jerkow 2012.08.22. 10:32:07

Az, hogy kinek van igaza, tök mindegy, szerintem Delecournak abszolút nem állt érdekében kavarni a szart, kazárnak meg igen. Egy oylan ember, aki vagy 3 éve pilóta, hogy a szarba mondhat egy VB-menőnek ilyet, hogy "tanuljon meg vezetni?". Aztakurva. Normális az ilyen? És ráadásul Delecour abban az időben volt VB-menő, amikor pl. Armin Schwarz a Skoda WRC-vel 100.000 verseny és teszt km-t ment!! Vélelmezem, Delecour se közlekedett kevesebbet a versenyautóival évente! Hihetetlen. Ő mennyit megy a versenyautóval egy évben? Jó, ha a századát se. Itt a befőtt teszi el a nagymamát. Szánalom ez a kazár, meg az egész magyar rallyesport, amivé csökevényesedett. Erről ennyit.

2012.08.22. 12:22:32

@B. Capelluti: Szerintem TSiga kollega arra gondolt, hogy addigra már a piros autó volt útban és nem a fekete. Delecourék fotója nem bizonyít semmit? De, azt, hogy volt egy autó, ami eltorlaszolta az utat, és ez akkora már nem Botkáéké volt. Amit adtak interjút a srácok, számomra abból az derül ki, hogy ott mindenki arra gondolt, hogy mivel félretoltak egy autót, még fél órát minek áljanak ott? Idézve Botkától (via Duen):
"...majd nem tudom hány perc múlva sikerült nagy nehezen valamennyire félreállni vele, ahol már nem zavartuk (annyira) a többieket. Ekkor ért vissza Peti, látta, hogy félre tudtam állni, és visszament a megállított páros(ok)hoz, hogy ezt jelezze. Nem tudom, hogy az addigra megállítottak miért nem indultak rögtön tovább... Én azért kértem Petit, hogy állítsa meg a mögöttünk jövőket, hogy nehogy baleset legyen ebből, hogy a porban, kanyarban belénk szállnak hátulról."
Tovább Mihaliktól:
"Delacourék megállításánál ott voltam, a többiekénél nem. De velük sem igazán tudtunk kommunikálni, nem beszélünk egy nyelvet, nem bírtam elmagyarázni nekik, hogy amikor én megállítottam a gyorsot, akkor mi még keresztben voltunk, abban a pillanatban mi már nem, csak Kazárék állnak előttük. De például Pethő Tyutyuék is minket hibáztattak, hogy minek állítottuk meg őket, holott amikor ők meg lettek állítva, mi nem is voltunk azon a helyszínen, hanem a mi autónknál álltunk."
Magyarán itt 3 hülye lehet a történetben: Mihalik nem vitt OK-táblát - ennek ellenére szerintem továbbra is Kazárék a főkolomposok, mert ők parkoltak le az úttest közepén, az meg már nem derül ki, hogy mennyit dekkoltak ott mögötte a többiek, mikor a Botkáék kocsija mellett már rég el lehetett férni.
S mint kiderül, az sem igaz, hogy egyedül Delecour panaszkodott volna az eset kezelése miatt - erről ennyit.
100 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása