Nem titkolt nosztalgiával gondolnak vissza a 80-as évekre azok a raliszurkolók is, akik akkor még nem éltek. Segítsünk hát nosztalgiájukon egy kicsit, és nézzük meg milyen is volt valójában a magyar raliélet harminc évvel ezelőtt. Szorre Tibor jóvoltából újra visszatekinthetünk a 80-as évek magyar rally aranykorára.Vágó:Lepold Zsolt www.lepoldsportvideo.hu.

Van itt minden: Lada, Skoda, Polonez, és Zastava is.

Második rész:

Scan10072

Címkék: video archív skoda zastava orb polonez lepold sportvideo

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr704764874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

don't 2012.09.11. 18:42:34

Igen.Majdnem minden jobb volt.

ZON 2012.09.11. 20:13:30

@don't: ja. Szombaton melózni, tanulni kellett.Hétfőn az egyetlen TV adón nem volt adás.Minden épkézláb legény katonáskodott 2 évet.Egy csehszlovák út,határátlépés komoly izgalmi tényező volt.84-ben, a gimnáziumi diri érettségi előtt levágatta egy srác nyakig érő haját, vagy megbuktatja.Börtönbe zártak egy embert, mert a konzervgyári szemétből kiszedett meggymagból csemetét neveltek, és azt el merték adni.A középiskolai tanárnőnk végigsírta Brezsnyev kötelezően megnézetett temetését, mert az amerikaiak most biztos ránkdobják az atomot. Vártál 6 évet egy Ladára, a felét előre elkérték-és te egy tehetős ember voltál.
Minden Volán rali rajtjánál ott voltam Nyíregyházán, a mai Hősök terén, láttam Ferjánczot, Skoda 130-ast,később a Polonezeket, a gyári Ladákat, izgalmas volt,de kevés ahoz, hogy visszasírjam a 80-as éveket.
Te hány éves vagy? Én 46.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.11. 20:27:42

hu de sz@r autok voltak azok a polonezek viszont 5 sebessegesek voltak mar a nyolcvanas evek elejen ami nagy szo volt :) harom helyen csapagyazott fotemgely es a kornak megfelelo modern kinezet - a merkur nem forgalmazta ( hala istennek? )

a rallyban persze ezek jool szolnak, jo nezni ezeket!!! :)

Szkotti 2012.09.11. 20:47:57

@ZON: Igen, és volt minden évben két hét Balaton, volt idő a családra, legalább havonta egyszer kirándultunk valahová, akinek volt melója az megélt.
Most rohanunk, a nagyinak is mobilt kell venni,mert meglátogatni nincs idő, anyám 57 évesen tizenkétórázik nettó 90-ért.
Most azon parázunk, hogy Észak-Korea mikor dobja le valahol az atomot,temetés nélkül. Jobb? Messzire vezet ez,hagyjuk.
Én anno Diósjenőn töltöttem egy éjszakát, autóban, a '86-os Budapest ralin, máig emlékszem. Az akkor űrhajónak számító Lancia Rally 037-esre, a csehek gyári Barum mintás 130LR-jeire, Ranga és Garami VFTS-ére... gyerekfejjel jó volt. Hogy mai szemmel jó lenne-e? Nem tudom meg sose. Szerencsére.

fosdapass 2012.09.11. 20:48:49

Én szeretnék visszamenni a nyócvanasba. Unalmas volt és szürke egy kicsit, főleg azoknak, akik maguk is unalmasak és szürkék voltak. Ma sokkal könnyebb hamis illúziókba ringatódzani. Itthon is, meg világszerte.

Pasas 2012.09.11. 21:01:38

Én visszamennék.

misinator 2012.09.11. 21:42:37

"...hu de sz@r autok voltak azok a polonezek..."

Miért is?

Az egy Nagypolszki volt - más karosszériával.
Nehezebb volt, állítólag biztonságosabb is.
A három helyen csapágyazott főtengely egyet nem szeret; az állatkodást.
A Nagypolszki pedig nem volt jobb se, de rosszabb autó se, mint a többi KGST kocsi. Voltak hátrányai /melyiknek nem?/ , voltak konstrukciós hibái /melyiknek nem?/, voltak minőségi problémái /melyiknek nem?/.
S voltak erényei is: Jóindulatú, kényelmes futómű, a vidám barakk toronymagasan legjobb fékje /nem a rögzítőfékről beszélek/, stb.

Itthon nem forgalmazták a Polonezt.
/Nagy-Britaniában viszont igen.../ Akkor mi alapján pocskondiázod!?

Mivel csak 20 évig voltam Nagypolszkik tulaja, ezért alig ismerem a típust...

The Great Destroyer 2012.09.11. 21:49:37

Szerettem gyereknek lenni a '80-as években, akkor még jártunk mamiékhoz miskolcra, csak a bükk kupa miatt, voltunk soron kívül balatonon az üzemi üdülőben ádándi krosszverseny miatt... Most már csak nyugdíjjas rendezvényekre járunk (oldtimer expo, OVT, ilyesmik), viszont legalább a kisfiaim autóbolondok :)

eye scream 2012.09.11. 22:59:06

Nekem szintén gyerekként volt szerencsém a faterom révén kijutni a hungaroring-re a '86-os, 87-es forma1-re(rajt lelátó), kamion(!) versenyre(vip, talán'87), super bike-ra (rajt lelátó, 87, vagy '88). Sajnos rallyra nem jártam, így csak régi videókról ismerem, és nagyon szeretem. Össze hasonlítva óriási, nem csak technikai különbség van, de nyilván ugyanekkora különbség van a költségvetésekben is. Kedveltem a '80-asokat.

w a s d 2012.09.11. 23:27:02

@misinator: "A három helyen csapágyazott főtengely egyet nem szeret; az állatkodást."

Pont ez a baj. Mert had állatkodjak már, ha van rá módom, és kicsit legalább támogassa és bírja az autó. (3 helyen csapágyazott főtengelyű, 4 hengeres motorral hajtott autóm van.)

briggs@stratton 2012.09.12. 10:11:58

Apám rallyzott, de nem láttam mert kicsi voltam. Évekik a garázsban állt a zsiguli bukokerete, és jó volt a játékhoz a zöld bilisisak jó sok bőrrel. Szép lassan megbuggyant a gulyás kádár bográcsába, de hát gyönyörű volt, akkor voltam gyerek.

Carfiol 2012.09.12. 10:13:29

@ZON: Igazad van abban, hogy sok minden szar volt akkoriban is, de azért talán kicsit túlzol. A meggymagos sztori a 60-as évek végén történt, ahogy a gimis hajvágós-huligános esetek vagy a 'Nyugat ópiuma' Coca-cola tilalma is. Utazni a 80-as években már egészen könnyen lehetett, csak pénz kellett hozzá, de anélkül ma sem megy. Olcsón lehetett könyveket venni és moziba/színházba járni és legendásan jó előadások is voltak. Akkoriban kezdett működni a Budapest sportcsarnok és az első, még megfizethető, katartikus megakoncertek (Alvin Lee, Santana, Manfred Mann, stb). Ráadásul egy kűdőtéri allójegy annyiba került kb. mint ma csak a metrójegy a BS-ig. Persze előre kell nézni, nem hátra, de nem volt az annyira reménytelenül szar azért.

Hogy a raliról is essen szó: igazi Zsiguliberhelő idők voltak azok, kevesebb pénzzel és több összetartással. Ráadásul a technika is sokkal átláthatóbb volt.

Carfiol 2012.09.12. 10:15:40

@visszakettopadlogaz:
jaja, én is úgy emlékszem, hogy híresen szarok voltak, nehezek és lassúak. Persze a Zsigák és Wartyogók mellett sokkal nyugatiasabb kinézetűek.

wdriver 2012.09.12. 10:38:36

ladák még most is a szívem csücskei. egy- egy forduló meg a hang.. húú :-)
14 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása