A Kassa Rali nem először szerepelt az ORB programjában, de korábban közös futamként szervezték a szlovákokkal - csakúgy mint néhányszor az Eger Ralit. Emellett a szurkolók is, és többnyire a versenyzők is szerették - leszámítva, hogy néha úgy érezhették, hogy a két ország felhőtlennek ritkán nevezhető viszonya azért időnként tapintható. A verseny közel van az idén bajnoki futam nélkül maradt, és mindenképp rali-fellegvárként ismert észak-kelet magyarországi megyékhez, így egyfajta kárpótlásnak tekinthető az ott élők számára (sokkal inkább, mint egy - és erről is volt szó - ausztriai Waldviertel Rali jelenthetett volna ezeknek a szurkolóknak.

Mindenképp a verseny mellett szólt, hogy a szlovák mellett a lengyel bajnokságnak is futama, vagyis van mezőny, a magyarok így kicsit össze tudják mérni magukat a környező országok versenyzőivel. A pályák újak voltak, így nem lehetett fejből lemenni ezeken a gyorsaságikon. 

Az amúgy létszámát tekintve mostanában vérszegény ORB-hez képest tehát többen neveztek, bár ahhoz képest, hogy három ország bajnoki futama, sovány a 84 nevező (bár ehhez 33 ralikupás is jött), ami messze elmarad a korábbi évek mezőnyétől. Az ORB-be 25 páros nevezett, végül ennél kevesebben indultak - Kakusziék végül el sem jöttek. Ha már korábbi évek: idén már csak 2 Fabia WRC volt a mezőnyben, így gyakorlatilag a 2. kategória lett a csúcs -9 S2000-es, és és hét R4-es autó szerepelt a nevezési listán.

A kassai verseny egy "beugró" futam volt, amibe az ORB csak "becsatlakozott". Ennek köszönhetően a szlovák szervezőknek nem volt feladatuk a magyarokat (és a magyar sajtót) külön kezelni - ebből adódott egy ksi akkreditációs nehézség, de az MNASZ-nak köszönhetően ez a verseny előtt még megoldódott. A verseny nem közös rendezésű, ezért nem volt külön  magyar nyelvű tájékoztatás, illetve bármi más, ami a magyar médiának szólt volna. Ha végletekig le kellene egyszerűsíteni, úgy kell elképzelni, mint amikor bármelyik magyar elmegy egy külföldi versenyre, és ott a helyi szabályok érvényesek. (Még akkor is, ha a mi bajnokságunk része ez a verseny.)  Tovább egyszerűsítve: az MNASZ csak kiosztja a magyar helyezetteknek a kupákat, és kész. Nem tudom, hogy ezt a versenyzők mennyire tudták a verseny előtt, illetve mennyit éreztek ebből. 

A pénteki első gyors (Izra1 - 14,9 km) rosszul kezdődött: Herczig Norbi lekukázta a Fabiát. Nagyon nagyot estek, meg is állították a gyorsot, amíg félre nem pakolták az autót. A képeket elnézve nagyon megijedtünk, de közben jött a srácoktól a hír, hogy a hátukat fájlalják, de különben megvannak. A gyorsasági megtizedelte a mezőnyt, csak 73-an maradtak, ebből vagy ötvenen megállapított időt kaptak. Ha így fogy a mezőny, nem lesz célba érő gondoltam - majd kiderült, hogy a gyors után kiszálltak Turán Friciék is. „Nem tudom, talán a rajtnál történt valami, mert Herczig Norbi balesete miatt álltunk huszonöt percet, utána pedig természetesen nem tudtuk megmelegíteni a kocsit. Elrajtoltunk, s akadt egy elég meleg helyzet, amikor drasztikusabban kellett visszaváltani, hogy ne csússzunk le az útról, talán akkor történt a baj. A reccsenés után visszavettünk a tempóból, de tetézte a bajt, hogy egy kő valószínűleg megütötte a jobb hátsó féknyerget, elfolyt a fékolaj és attól kezdve már fékezni sem tudtunk” – mondta Frici, akinek ezek után nem volt más választása (mivel csak a harmadik szakasz után következett volna a szervizpark), visszagurult a csapatához.Az autót viszonylag hamar újra versenyképes állapotba hozták, úgyhogy a páros élt a szuperrali szabály adta lehetőséggel és szombaton - a megszerezhető pontszám feléért - folytatta a versenyt.

Egy lengyel pilóta (Koltun), aki egy héttel ezelőtt a Barum Ralit megelőző tesztjén egy Fiestát semmisített meg, most pedig ezt a Fabiát. Mögötte pedig egyébként Lapdavsky Peugeotja látható, Herczig egy pár méterrel odébb esett.

Az a pálya ette az a autókat, mintha valami autógyilkos veszprémi pálya lett volna. Három S2000-est törtek rommá egy százméteres szakaszon.

Fogyott a mezőny a másodikon is, itt már csak 67-en értek célba, de legalább nem kellett a gyorsaságit megállítani, így már mindenki mért idővel küzdhetett. Ugyan Kazárék mentek egy abszolút második időt, összetettben - legjobb magyarként - csak hatodikak voltak. Őket követték lőtávolból Hadikék és Botkáék. 

És akkor hoppá, Hadik felszívta magát és a harmadikat megnyerte! Az összetettben élen állók, Kajetanowicz és Grzyb szorosan mögötte. A különbség hajszálnyi (4 tizedmásodperc) volt ugyan, de megvan. Ember, itthon is villanj már ilyeneket! (Az ORB eleje változatlan maradt, csak a különbségek változtak.)

Szervizpark után következett a 4., a reggeli elsővel azonos gyorsasági. A legjobb magyar ismét Hadik volt, de Kajetanowicz közel egyet adott neki kilométerenként. Kazár 8., Botka 9. Bútor Robi 10. időt autózott.  A magyar különítmény tovább fogyott: Ollé el sem rajtolt ezen, Bessenyei pedig műszaki hiba miatt kiesett. Összetettben az ORB-s mezőnyt Hadik vezette, Kazár és Botka előtt, mögöttük egy percre Balogh (abszolút 12. helyen), majd Bútor, Pethő, Matics és Trencsényi volt a sorrend. Látszott, hogy a mieink a lengyelekkel nem tudják felvenni a versenyt, de kibontakozott egy kemény hármas csata.

Úgy tűnt, hogy Kajetanowicz és Grzyb játékához nem lesz közünk, legfeljebb a magyar srácok közelről tudják ezt nézni. Az 5. gyorsaságit ismét a lengyelek nyerték, Hadik a nyomukban, őt pedig Kazár üldözte. Ezzel a magyar Subarus feljött az összetett 4. helyre. A Hadik, Kazár, Botka trió 14 másodpercen belül volt egymáshoz, Balogék már percen kívülről követték őket. A végén még lesz izgalom is ezen a versenyen.

A Gy6 tisztán a magyaroké lett! Kazár megnyerte, 8 tizeddel mögötte Hadik, majd újabb két tizedre a lengyel Gryzb, akit Botka követett. Jó reggelt, srácok, ez a nap utolsó előtti gyorsaságija, kicsit lassan lendültök bele, nem? A napi hosszú gyorsot, az immár harmadszor teljesített Izrát, ismét a lengyelek nyerték: Kajetanowicz és Grzyb sajnos majdnem egy másodperccel volt jobb a leggyorsabb magyarnál, Hadiknál. Béres Joskó 4. idejének is örülnünk kell, mert a kalandos nap folyamán az 1-es rajtszámot viselő közönség kedvencnek ez volt a legjobb eredménye. Összetettben Hadik a dobogóról várta a vasárnapot, Kazár (+5,3) az ötödikről, Botka (+17,5) volt a hetedik. 

 

Szombaton ismét három pálya várt a versenyzőkre, amelyeket kétszer kellett teljesíteni. Az első, ötkilométeres gyors a várakozásoknak megfelelően nem borította fel az erőviszonyokat. Kajetanowicz - már már szokás szerint - ezt is megnyerte. Izgalmakat ígért, hogy Kazár és Hadik között ismét szorosabbá vált az összetett. A második gyorsasági viszont 24,35 km hosszával akár egy alaposabb átrendeződést is okozhatott volna. Ismét Kajetanowicz volt a leggyorsabb, mögötte 14,8 másodperces hátránnyal érkezett Hadik, majd 1 tizedmásodperce Kazár. (Ezen a gyorsaságin Ondrej balesete miatt Bútorék idejét kapta a mezőny nagy része.) A Gy10-en viszont jött a meglepetés: Kazár 10 másodpercet adott Hadiknak, így átvette tőle az összetett 3. helyet és az ORB-s vezetést.

A második kör Hadiknak kezdődött a legjobban, Kuchar előtt megnyerte a rövid gyorsaságit - Kajetanowicz pedig talán visszavett, mert bő két másodperccel ment gyengébbet, mint az első körben. Évekkel vezetett, nyilván nyerni akart. Az összetett állása változatlan maradt. A szuperrali szabályai szerint versenybe visszaállt Turánék - az ugyancsak szuperralizó Hideg Krisztiánhoz hasonlóan - ORB elejébe való időket autóztak, de esélyük sem maradt a pontszerzésre. 

A hosszú gyorson kiderült, hogy Kajetanowicz mást ért spóroláson, és biztos, ami biztos, megnyerte Kazár és Hadik előtt. A végén viszont tényleg nem sietett a lengyel srác. A dobogó harmadik fokáért volt még nyitott a küzdelem, amit végül Kazár Miki nyert. Az ORB értékelésben a sorrend Kazár, Hadik, Botka lett. A versenyen egyébként 45 páros ér csak célba.

A külföldieket is felvonultató kategóriákban nem sok babér termett a magyaroknak: 3. kategóriát Balogh Jani, a 8.-at Matók Ádám nyerte meg.

Végeredmény:

Kassa_absz.png

ORB:

Kassa_orb.png

 

Címkék: kazár kassa orb hadik botka dávid Kajetanowicz Grzyb

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr984764412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AiFerkó 2012.09.11. 13:12:31

Tudom, hogy nem illik "haza" beszélni, de azért ha már az elejét ennyire részletekbe menően tárgyaltad, azért egy kicsit többet érdemeltek volna a kisebb kategóriák is.
Pl. az a tény, hogy Matók Ádám nem csak a 8. kategóriát nyerte meg, hanem konkrétan ő volt a leggyorsabb 2WD-s autó az egész mezőnyben (29 db autó, 3db R3-as és 9 db R2-es). Ráadásul tette mindezt egy kissé öregecske N-es Hondával (széria fékkel, gumi szilentes futóművel, néhány 100 kg súlytöbblettel, stb). A helyszínen sokan csak kapkodták a fejüket, egyszerűen nem értették, hogy ezt hogyan... Érdekesség még, hogy a külföldi ellenfelek nem azzal voltak elfoglalva, hogy biztos csalós a kocsi, hanem inkább hívták Lengyelországba versenyezni! Ez a sportszerűség nálunk sajnos már rég kihalt (vagy sosem volt) :(

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.09.11. 14:18:03

@FerkóR3: Hogy Ádámról mennyit fogunk írni nem tudom, de a kassai szerepléséről biztosan lesz külön poszt.

AiFerkó 2012.09.11. 14:28:17

@B. Capelluti: Köszi a választ, azt hiszem tényleg megérdemli a srác a figyelmet...

bono92 2012.09.11. 18:53:56

Arra kíváncsi lennék, hogy Botkáéknak miért van szlovák rendszámuk, és miért nem magyar? Gy próbálnak pénzt megtakarítani? Elég gáz...

multi04 2012.09.11. 23:24:50

én meg arra h neked mint nézőnek (akárcsak én) ez miért fáj annyira? na inkább te vagy a gáz! :D

alfi1977 2012.09.15. 23:33:19

Kedves bono92 nem csak Botkáék autóján van szlovák rendszám, pontosan már nem emlékszem de kb.10-15 magyar rally autóra intéztem ilyet. Ilyenek a magyarországi magyarok.... nagyrészük sárgul az irigységtől és mindig másdolgával foglalkozik:(
6 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása