Nem szoktunk külön posztot szentelni egy-egy versenyzőnek, csak ha olyat virít. Így írtunk rendszeresen Friciékről, és mutattuk be a Stohl családot. Ez a poszt is rendhagyó, mert egy kisautós versenyző villanásáról írunk. Hogy ebben mennyi volt a szerencse, mennyi Lévai Ferkótól kapott profi háttér, mennyi a tehetség és mennyi a kemény munka nem tudom, de az évkönyvekben csak az eredmények szerepelnek.
Matók Ádám és Szabó K.Tián a Kassa Rali aratott kategória győzelemmel, 100 százalékos teljesítménnyel megnyerte a 8-as kategória bajnoki címét. Magyarországon sajnos nem divat kis autóval versenyezni, viszont mivel a Kassa Rali szlovák és a lengyel bajnoki is volt, komoly mezőny gyűlt össze. Tovább növelte a verseny rangját, hogy a Közép-Európai Zóna kupába is beleszámított.
A nevezési listán 9 versenyzőpáros szerepelt: öt Honda Civic, két Renault Clio, egy Ford Fiesta és egy dízel Seat. Az első gyorsasági rajtjánál viszont csak 8-an voltak, mert Schuck Janiék nem rajtoltak el. Ádáméknak fontos volt a magyar kétkerekes kupa is, ahol 4-en rajtoltak: Ollé Sasáék, Veréb Zoliék és a kockasuzukis Merencsics Árpiék.
Átküldte...
Az első gyorsasági szakasz baleset miatt etap lett, a második gyorson (Regeta) mindjárt 19.2 másodperccel voltak gyorsabbak, mint a lengyel Herbie-Holdenmayer páros. A pálya 9.55 kilométer volt, vagyis több mint két másodpercet adtak a hasonló technikával versenyző Herbienek. A kétkerekes kupában a Super1600-as Swifttel versenyző Sasát is sikerült megverni 4.1 másodperccel.
A második gyors vágatlanul
A harmadik szakaszon ismét ők voltak a leggyorsabbak a kategóriában és a magyar kétkerekes kupában is. Az első szervizparkra már 29.2 másodperccel vezették kategóriájukat, Sasa kiesésével a magyar kétkerekes kupában is jelentősebb előnyük volt. A szervizpark után kaptak egy plusz percet a rajtnál, mert utolérték az előttük rajtoló, erősebb R4-es Meganet. A 23 kilométeres gyors végén több mint másfél perccel voltak gyorsabbak a szlovák párosnál, ezzel bebizonyították, hogy jogos volt a két perces rajtolás. A taktikus versenyzésnek köszönhetően, az első nap végére már másfél perces előnyük volt kategóriájukban, és a nemzetközi kétkerekes kupát is vezették, megelőzve több komolyabb technikát is (pl.: Citroen DS3 R3, Citroen C2 R2 MAX, Ford Fiesta R2).
A második nap utolsó előtti gyorsaságijáig minden rendben ment. A 24,15 kilométeres gyorson azonban eldurrant a két első gátló. A teszten kipróbált új alkatrész nem bírta a terhelést, így lengéscsillapítás nélkül kellett teljesíteni az utolsó másfél gyorsot (ez nagyjából 30 gyorsasági kilométert jelent). Így is sikerült végigmenniük, és az előnyükből is megmaradt 1,5 másodperc. Ezzel megnyerték a nemzetközi kétkerekes kupát és a 8-as kategóriát is. A magyar kétkerekes győzelemmel feljöttek a bajnokságban a második helyre.
Kassai mérleg: abszolút 22., 2wd kupa és kategória: 1.
Kérdés, hogy merre tovább? Sajnos Magyarországon nem érdemes kis autóval versenyezni, mert nincsenek ellenfelek. A lengyel Honda importőr hívta őket Lengyelországba. A kassai szereplésüknek köszönhetően a Közép-Európai Zóna kupában jelenleg a 4. helyen állnak a kétkerekesek között, 1 ponttal lemaradva a dobogóról, tehát az a bajnokság is érdekes lehet. Esetleg itt van a szomszédban a régió egyik legrangosabb versenye, a Waldviertel Rallye is, mint lehetőség. Magasra tették maguknak a lécet.
Lájkoljátok: http://www.facebook.com/adam.matok.racer