„Hívjál fel!” - csak ennyit írt a norvég ex-világbajnok.
Frici és Petter már régebb óta ismerik egymást, 2010-ben többször is egymás mellett szervizeltek a világbajnokságon, ám Frici akkor még álmodni sem mert róla, hogy egyszer Solberg csapatában versenyezhet. Az álom azonban hamarabb valósul meg, mint gondolták volna. Az IRC-sorozatban méreti meg magát Frici és Gabi, méghozzá az október 12–13-án esedékes San Remo-ralin, a Petter Solberg Engineering csapatban.
„San Remóban voltam életemben először világbajnoki futamon, kilencvenhatban, amikor Janika versenyzett ott. Jó emlékként őrzöm azt a versenyt, akkor láttam először életnagyságban a legendákat, Kankkunent, Mäkinent, Sainzot, McRae-t – s akkor még a repsolos Escort Cosworth-ok száguldottak a Ford színeiben, gyönyörűek voltak. Persze, a Ford Fiesta is szép, ezért is tettük le mellette a voksunkat az idén is” – mondta Frici, aki azt is elárulta, egyáltalán nem volt könnyű dolguk, hiszen az autók nagy részét előre bérbe adták, nem volt közöttük egyetlen szabad sem.
„Jó néhány csapattal tárgyaltunk, amikor egyszer csak kaptam egy sms-t Petter Solbergtől, hogy hívjam fel. Felhívtam, ő pedig felajánlotta a lehetőséget, hogy az ő autójával induljunk a San Remo-ralin. Eddig Patrick Flodin ment a kocsival, de ő az olasz futamon nem indul, mi pedig kapva kaptunk a lehetőségen és már alig várjuk a rajtot” – mosolygott Frici. [És biztosan nem volt ehhez köze annak, hogy Borsos Petiék készítik fel az autót itthon. ;)]
Ami a pályákat illeti, ralis berkekben a san remói gyorsasági szakaszokat a legtrükkösebbek között tartják számon, méghozzá a technikásságuk miatt. Kanyargós hegyi utakról beszélünk, sok helyen előfordul, hogy az egyik oldalon sziklafal, a másikon szakadék, tehát hibázásra nincs túl sok lehetőség. Ráadásul a verseny híres az éjszakai, 40 kilométernél is hosszabb gyorsasági szakaszáról, amely még a legjobbaknak is fejtörést okoz.
A magyar páros tagjai közül a navigátor Zsiros Gabi ismeri jobban a pályákat, hiszen már kétszer is indult a versenyen Vizin Lászlóval, a pilóta azonban csupán csapatfőnökként vett részt az egyik versenyen, úgyhogy a szakaszok célját jól ismeri, magukat a gyorsaságikat azonban egyáltalán nem.
„Sok újdonságot hoz majd számunkra a verseny, s nem csupán a pályákra gondolok, meg a negyvennégy kilométeres éjszakai gyorsaságira, amely biztosan az egekig korbácsolja majd az adrenalinszintünket, hanem arra is, hogy Petter Solberg csapata teszteli a Hankook abroncsait, s mi is azt használjuk a futamon. Ötven kilométer tesztlehetőségünk lesz a rajt előtt, hogy egy kicsit hozzászokjunk a gumikhoz és a Hankook-gyárból is érkezik néhány mérnök, hogy segítsen nekünk. Izgalmas kihívásnak nézünk elébe” – tette hozzá Frici, aki az eredményre egyelőre nem mert tippelni.
A PS Engineering tulajdonosa és atyja a korábbi rally világbajnok, Petter Solberg. A norvég rallysztár három évig vezette saját egyéni WRC csapatát, mielőtt az idén visszatért volna a Fordhoz. Solberg kifejezetten örült a lehetőségnek, hogy csapatfőnökként is megoszthatja technikai tudását és tapasztalatát, ez pedig arra ösztönözte, hogy elindítsa a PS Engineering-et, és továbbadja az évek alatt megszerzett ismereteit más egyéni versenyzőknek.
„Nagyon várom, hogy együtt dolgozzunk Frigyessel, és segítsek megtalálni a számára legjobb beállításokat a Ford Fiesta S2000-en. Ott leszek a versenyen, hogy támogassam a Turán Motorsport és a PS Engineering csapatának munkáját, és azon leszek, hogy a fő támogatónk, a Hankook egy remek rallys hétvégével gazdagodjon San Remo-ban” – mondta Petter Solberg.
„Rengeteg újdonságot tartogat számunkra ez a verseny. Izgalmas kihívás áll előttünk, megpróbáljuk kihozni magunkból a legjobbat” – zárta Frici.