Az ukrán Jalta-rali után a bolgár Szliven-ralin sem volt sok jele annak, hogy egy nagy széria futama zajlik. Az interkontinentális bajnokság tizenegyedik állomása a korábbi fordulóhoz hasonlóan közönybe fulladt.
A Barumon mintha csak vége lett volna az idei IRC-nek. Noha a pontgyűjtés nemrég Jaltán, a hétvégén pedig a Szliven környéki aszfaltutakon zajlott, a sorozat élversenyzői közül senki sem nevezett a két futamra. Az ő lelkesedésük egyértelműen Csehországban maradt, miközben a középszintű keleti versenyzők hülyére nyerik magukat.
Pénteken indult a Szliven-rali, az IRC idei harmadik kelet-európai versenye. A bolgár város szűk, fasorokkal szegélyezett útjain kijelölt esti nyitószakaszt a Jalta-raliról győztesként érkező Yagiz Avci nyerte. A mindössze 1,91 kilométer hosszú gyorson ugyan több helyi menő másodperceket hagyott bent, a rali érdemi része csak másnap kezdődött.
A szombati programban nyolc szakasz, 130 versenykilométer szerepelt. A napi első gyorson egy Lancer Evo IX R4-essel szereplő helyi, Plamen Szajkov volt a leggyorsabb. Szajkov, aki csak a bolgár értékelésbe nevezett, messze jobb tempóban volt, mint a mögötte S2000-esekkel érkező ellenfelek. Mialatt ő sorban nyerte a következő két szakaszt, három honfitársa, Petar Gjosev, Dimitar Iliev és Krum Doncsev egymást pofozgatták az IRC első három helyén. Előbbi két pilóta küzdelme az ötödik gyorstól, Szajkov kiállásával lett igazi élharc. A skodás Iliev, aki megörökölte az abszolút első helyet, valamelyest ugyan el tudott lépni a peugeot-s Gjosevtől, de csupán húsz másodperc előnnyel ment a napi első szervizbe. A szintén 207-est hajtó Doncsev egy defekt miatt két és fél percet bukott, és a nyolcadik helyig csúszott vissza.
Petar Gjosev siet Iliev után
A szerviz utáni körben tovább meccselt a hármas. Doncsevnek és Ilienvek is jutott egy-egy szakaszgyőzelem, míg Gjosev kettőt nyert, és tizenegy másodpercesre fogyasztotta hátrányát a nap végére.
Vasárnapra mindössze 65 kilométer maradt. Ezt négy különböző szakaszon teljesítette a mezőny. Gjosev kezdett a legjobban, de a tizenegyedik gyorson fontos másodperceket hagyott bent egy megcsúszás miatt. Iliev nagy tempóban hajtott egész nap, s bár az utolsó gyors is az üldözőé lett, a skodás megőrizte előnyét a célig, és megnyerte a versenyt. A defektje után folyamatosan felzárkózó Doncsev lett az IRC-értékelés harmadikja, mögötte pedig az a Todor Szlavov végzett, aki elsőkerék-hajtású Clio R3-asával kategóriagyőzelmet szerzett. A török Avcinak ezúttal csak az ötödik helyre futotta, míg a Jaltán második Robert Consani kilencedik lett.
Egy belterjes dobogó
A mezőny egyetlen magyar párosa, a Krózser - Papp kettős a tizenkettedik szakaszon esett ki. Az addig kategória második, és összetett hetedik helyen álló renault-soknak egy jobbkanyarban volt túl nagy a tempó: orral egy korlátnak mentek, majd onnan tovább az árok mélyére.
Az interkontinentális bajnokság két hét múlva, az október 12-én induló San Remo-ralival folytatódik. A neves versenyen talán nagyobb érdeklődést mutatnak majd a sorozat élmenői.