Akár valamelyik kereskedelmi csatorna utolsó hírei közül is lőhettük volna a fenti mondatot, mi azonban a Párizsi Autószalonon bemutatott új versenyautóra, a Peugeot 208 R5-re gondoltunk!
Nem, már nem mai hír, de vártunk valamire, valamire, ami igazán feldobná ezt a hírt. Most pedig megérkezett: a gépezet promó videója! Nem kellett csalódnunk, a francia márka nem feledkezett meg múltjáról és nem kisebb versenyzővel promótálja legújabb üdvöskéjét, mint 10szeres rali vb futamgyőztes, világbajnok Ari Vatanennel.
Remekül felépített és meggyőző videó: szépen sorba veszi a franciák korábbi sikereit, a B-csoportos 205T16-al kezdve, a 206 WRC-n át egészen a 207 S2000-ig. Ismerve ezen diadalmas menetelést, nem kis eredményeket várhatunk a 208 R5-től is.
Tényleg, mi is az az R5? Az FIA szinte évről-évre keveri a szart változtatja a kategóriákat (hogy ennek mi értelme az megérne egy külön posztot). Ez a fedőnév takarja a legújabb agymenésüket, mely elvileg a S2000-es autókat váltaná fel.
Röviden a kategória szabályairól:
maximum 1620 ccm-es motor, 32 mm-es turbószűkítővel és 5 fokozatú szekvenciális váltóval. A költségcsökkentés jegyében például csak McPherson felfüggesztések lennének használhatóak (szemben az eddigi egyéni gyártású lengőkarokkal).
Egy-egy ilyen autó maximum 180 000 eurót kóstálhat, ami mai árfolyamon 51 és fél millió forintocskát jelent.
Hogy ezt a gyártók mennyire találják majd olcsónak, az hamarosan elválik. A Peugeot már rajtra kész és állítólag a Skoda és Ford is belekezdett már a R5-ös autóinak megépítésébe.
Egyébként ezek a kocsik a kettes kategóriában küzdhetnek majd a S2000-es és R4es autókkal.
Kíváncsian várjuk mire lesznek képesek!