Na, nem mintha eddig nem ő lett volna. Félgázzal is hozta a kötelezőt, szülővárosában lett világbajnok, zsinórban kilencedszer. Nincs itt semmi látnivaló kérem szépen.
De most tényleg, komolyan! Tegye fel a kezét, akit meglepett a hétvégi francia rali eredménye. Na ugye...
Azért összességében ennyire nem volt unalmas a hétvége, sőt!
KRS még haza sem ért Franciaországból, de a videóját már el is küldte nekünk!
Aszfaltos futamról lévén szó nem kvalifikációs szakaszt, csupán shakedownt tartottak csütörtökön, melyet Dani Sordo nyert meg, jelezve, hogy a Mini is készen áll a harcra. Késő délután már a verseny eredményébe is beleszámító városi gyorssal indult a futam. A "nagyok" nem erőltették meg magukat, a szakaszgyőztes Neuville lett, Loeb csupán a 7. helyen zárt - de hátránya még így is csupán 1,6 másodperc volt.
Az igazi megmérettetés azonban csak pénteken kezdődött, 7 szakaszból négyet Loeb - hármat pedig Latvala nyert. Összetettben a francia vezetett 13 másodperccel Latvala, bő fél perccel Hirvonen és Solberg előtt (akiket ekkor még csupán 7 tized különbség választott el!).
Ötödikként Sordo zárt, Őt Neuville és Ostberg követte.
Szombaton a verseny leghosszabb napja következett, 8 szakasz, melyek közül a legrövidebb 10 a leghosszabb 43,5(!) kilométeres volt. A Hirvonen és Solberg közötti nagy csata a dobogó legalsó fokáért nem sokáig tartott, ugyanis utóbbi már a napi első, 18km-es szakaszon hibázott. Nem is kicsit, egy balosban az útról a szőlőtőkék közé hajtott és egy villanyoszlopig le sem vette lábát a gázpedálról (de erről már beszámoltunk korábban itt - belső és külső felvételek tömkelegével.)
A következő, közel 44 km-es szakaszt Loeb nyerte, Latvala 18 másodpercet kapott, összetettben pedig így már fél perc feletti lemaradása volt. Ezen a gyorson Násszer esett... és mivel két néző is könnyebben sérült, így utána a többieknek már etap lett - ahogy a napi 4. szakasz is, melyet elvileg a 'túl sok néző miatt' töröltek (innen-onnan olyan hírek is érkeztek, miszerint egy részeg csoport nézeteltérésbe keveredett a helyi szervekkel és emiatt kellett - biztonsági okokból kivenni a szakaszt.)
A nap végére remek kis csata alakult ki a 4-5-6 helyen állók között, Ostberget - Sordo 4,1 másodperccel, míg Sordót - Neuville 3,9 másodperccel követte.
A verseny befejező napja a szombatinál lazábbnak ígérkezett, a leghosszabb 17,5 km-es gyors mellett csak egy 8 és egy 5 kilométeres pálya várt két-két alkalommal a még versenyben maradtakra.
Viszont az éjjel leesett az eső, ami némiképp izgalmasabbá tette a napot: ahol Tanak megforgott, ott Novikov be is esett - és a pályára visszajövet forgott egy párat a vizes füvön, jól megkergetve egy-két fotóst, rendezőt. De nem csak itt hibázott az orosz pilóta, a fotós-kergető akcióját megelőzően például egy kukoricásban aratott Fiesta WRC-jével.
Az első háromban már nem történt sok változás, Loeb nem akart kockáztatni és valószínűleg Latvala is beérte az ezüstös pozícióval. Kicsit hátrébb azonban még mindig nagy csata dúlt a negyedik helyért. Sajnos Sordo kormányösszekötő-hiba miatt kiállni kényszerült (vasárnap napközben nem volt szervizlehetőség), de Neuville nagyon belehúzott és 6 szakaszból ötöt a leggyorsabbként teljesített. A maradék egy gyorsot Tanak nyerte, pont azt, amelyikért plusz pontot is osztottak neki :)
A versenyt végül simán nyerte Loeb, ezzel bezsebelve zsinórban 9. világbajnoki címét is! Naphosszat ragozhatnánk mekkora dolog is ez, de tényleg rendkívüli/egyedülálló, mondhatni emberfeletti. Csak szuperlatívuszokban írhatunk róla. Mellette a Citroen is újra bajnok lett, ezen a versenyen már matematikailag is bebiztosították konstruktőri világbajnoki címüket.
Hazai közönség előtt, Loeb szülővárosában, zsinórban kilencedjére megnyerni a rali vb-t... felbecsülhetetlen érzés lehet. Ahogy mondani szokás, minden másra meg ott a mászterkárd :)