Két héttel a Szliven-rali után, Sanremóban folytatódott az interkontinentális-ralibajnokság pontgyűjtése. Az újabb aszfalton rendezett verseny egy régi IRC-menő győzelmével zárult.
Az olasz bajnoksággal közös rendezésű versenyekben – legyen az IRC vagy EB – az a jó, hogy a helyi mezőnynek mindig sikerül megnehezítenie a nemzetközi élpilóták dolgát. Giandomenico Basso, Paolo Andreucci és Umberto Scandola például mind olyan versenyzők, akikkel érdemes számolni bármely WRC-mentes futamon. Így volt ez Sanremóban, a sorozat tizenkettedik futamán, ahol alaposan megizzasztották a két gyári skodást, Hanninent és Kopecky-t.
Basso Sanremóban mindig főesélyes
A pénteki, egyben első versenynapra négy gyorsasági szakasz jutott, melyből a negyediket, a 44 kilométer hosszú Ronde-t az este sötétjében teljesítette a mezőny. Az első három gyorson Basso már tizenkét másodperces előnyt autózott ki Kopecky előtt, akit Andreucci követett a harmadik, Hanninen pedig a negyedik helyen. A Petter Solberg csapatával szereplő Turán - Zsíros kettős hetedik volt ekkor, míg az esélyesek egyike, Scandola hamar kiállt.
Az IRC-futamhoz mérten extrém hosszú esti szakaszon Basso tovább folytatta menetelését, és megduplázta előnyét. Voltak azonban, akiken kifogott a technikás, szűk út és a sötét. Közéjük tartozott Andreucci, aki több mint egy percet bennhagyott, és Hanninen, aki pályafutása talán legemlékezetesebb balesetét produkálta. A finn és navigátora – miután a szalagkorlát nem fogta meg az 1,2 tonnás Fabiát – egy, az út menti kis viskóra esett, talppal a tetőre.
Turán az esti gyorson
Szombaton hat szakasz, 118 kilométer volt versenytáv. Az első kört az olaszok dominálták: Basso két, míg a harmadik helyre felzárkózott Alessandro Perico egy részsikert szerzett. A nagy különbségeket látva, Kopecky ekkor már elkönyvelhette a második helyet, Turán pedig a hetedik helyért csatázott a kétkerék-hajtásúak értékelését vezető Simone Campedellivel.
A zárókörre Basso valamelyest kiengedett, és szakaszról szakaszra engedte magához közelebb Kopecky-t. A cseh azonban hiába nyerte meg az utolsó három gyors mindegyikét, a nagyobb helyismerettel bíró olaszt nem tudta megfogni, és be kellett érnie a második hellyel. Harmadikként Perico végzett. Őt két honfitársa, Stefano Albertini és Andreucci követte. A navigátora tragikus halála óta első IRC-versenyét teljesítő Craig Breen lett a hatodik, Turánék pedig mögötte hetedikek.
Kopecky idén is stabilan hozza a dobogókat
A verseny két másik magyar résztvevője, az S2000-es Fabiával szereplő Puskádi János, valamint a Lancer Evo IX-cel induló Bujdos Miklós a középmezőnyben zártak. Az IRC legtapasztaltabb magyarja, Puskádi a 21., míg Bujdos a 24. helyen végzett.
Az interkontinentális bajnokság a november 2-án kezdődő Ciprus-ralival zárul. A gyáriak versenyét már megnyerte a Skoda, ahogy az is eldőlt, hogy újfent skodás lesz az egyéni bajnok – Mikkelsennek, Kopecky-nek és Hanninenek van még matemaikai esélye a címre. Noha a ciprusi futam várhatóan duplaszorzós lesz, a hírek szerint csak a norvég címvédő lesz ott az esélyesek közül, így a legvalószínűbb, hogy ez az év is az ő sikerével zárul, és ezzel ő lesz a sorozat első duplázója.
Az 54. Sanremo-rali végeredménye:
1. Giandomenico Basso, Ford Fiesta RRC 2:19:03.6
2. Jan Kopecky, Skoda Fabia S2000 + 35.7
3. Alessandro Perico, Peugeot 207 S2000 + 2:13.7
4. Stefano Albertini, Peugeot 207 S2000 + 3:08.3
5. Paolo Andreucci, Peugeot 207 S2000 + 3:55.5
6. Craig Breen, Peugeot 207 S2000 + 5:00.2
7. Turán Frigyes, Ford Fiesta S2000 + 6:50.8
8. Simone Campedelli, Citroen DS3 R3T + 7:20.5
9. Pierre Campana, Peugeot 207 S2000 + 8:07.0
10. Roberto Vescovi, Renault Clio R3 + 8:18.9
Fotók: ircseries.com