Miután már Franciaországban végleg eldőlt szinte minden (egyéni és konstruktőri vb címek is), Szardínia szigetén mondhatni (nagyobb) tét nélkül száguldozhattak a rali vébé résztvevői.
Ennek ellenére sokaknak mégsem sikerült gondtalan autózással zárni az év utolsó murvás futamát.
Pedig szinte minden a megszokott módon kezdődött: Latvala rosszul választott rajtpozíciót, így az első nap két gyorsaságiját a Citroen nyerte - az elsőt Loeb, a másodikat Hirvonen. Petter 13, míg Jari - Matti 42 másodperc hátrányt szedett össze (ez majd 1 másodperc kilométerenként!)
Aztán péntek reggel valami váratlan történt: Loeb máris a napi első gyorson hibázott! Nem nagyot ugyan, de arra pont elég volt, hogy ne tudjon tovább menni - és Ő nem is ment, ráadásul se szombaton, se vasárnap. Helyette inkább krossz motorral járkált a szakaszok között.
Ekkor kezdett izgalmassá válni a futam! Azaz csak kezdett volna, ugyanis a következőn hibázott JML is, majd a nap végéhez közeledve a Ford másik gyári pilótája, Solberg is.
Innentől aztán már csak célba kellett érnie Hirvonennek, hogy megszerezze első Citroenes győzelmét. Nem is kockáztatott és egyben juttatta célba versenygépét.
Hogy azért ne legyen annyira unalmas a verseny, Ogier az 5., 15 km-es gyorson villantott egy abszolút időt(!) S2000-es Skodájával. Történt ugyanis, hogy a WRC-k gumijai olyannyira elfogytak, hogy a második Novikov is fél másodpercet kapott tőle kilométerenként. Ezzel Ogier történelmet írt, elsőként nyert szakaszt S2000-el és valószínűleg erre a közeljövőben nem is lesz újabb példa...
Latvala és Petter ugyan éltek a szuperrali lehetőségével, de már nem tudtak visszakapaszkodni a legjobbak közé. Na, de akkor kik állhattak még fel a dobogóra? A legtöbben valószínűleg rögtön Ostberg nevét skandálnátok elsőként, valószínűleg én is. A norvégot azonban technikai hibák hátráltatták és csak 4. lett, ezzel azonban az éves ponttáblázaton a legjobb Fordossá lépett elő a két Citroen mögé a 3. helyre!
A verseny második helyezettje, az idén másodszor második Novikov lett, harmadikként pedig Tanak ért célba, s ezzel életében először állhatott dobogóra rali vébé futamon.
Ogier végül az igen előkelő 5. helyen ért célba, idén ráadásul már 7. versenyét fejezte be pontszerzőként!
Az idei évből már csak az évadzáró spanyol futam maradt, ahol az is eldől, ki lesz a legjobb a Fordosok közül: jelenleg Ostberg vezet 137, Latvala 133, Solberg 124 ponttal rendelkezik.