Annyi nemzeti és nemzetközi bajnokság után, Ázsiát is meghódította a Skoda. Chris Atkinson révén egy új terepen ért fel a csúcsra a cseh márka.
1988 óta zajlik tőlünk messze keletre egy ralisorozat, az ázsia-óceániai bajnokság, amelyet az európai bőségből egy lesajnált, gyér szériának gondolnánk, pedig olyan bajnokokkal büszkélkedhet, mint Carlos Sainz, Kenneth Eriksson, Possum Bourne vagy Karamjit Singh. Ma két egykori vb-menőről, Chris Atkinsonról és Alister McRae-ről szól; ők uralják a térség főbb raliversenyeit immár második éve.
Az ázsia-óceániai versenyek egytől-egyig gyönyörű tájakon, és döntő részt murvás utakon zajlanak. Noha a sorozat reklámértéke nem csekély, s az ázsiai autópiac szempontjából nem elhanyagolható, a gyárak részéről mégsem tapasztalni kellő szándékot a részvételre. Az utóbbi években ugyan a malajziai Proton újra megjelent, de csupán néhány privát, vagy enyhe gyári támogatást élvező privát csapattal kell megmérkőznie, ami nem különösebb teljesítmény. Ők a Satria nevű modelljüket igyekeznek népszerűsíteni, ehhez pedig a világbajnokság másodvonalának végéről kapkodják össze az ügyes kezű pilótákat.
Az idei szezon előtt több lényeges változás történt: az indiai MRF csapat magához csábította a malájoktól Chris Atkinsont, aki India jelenleg legjobb raliversenyzője, Gaurav Gill mellé került. Ők ketten egy-egy Skoda Fabia S2000-sel vágtak neki a bajnokságnak, míg a Proton a McRae, Singh, Per-Gunnar Anderson hármassal, és több ügyféllel támadt.
Március végén, az új-zélandi Whangarei-ralival indult az idei bajnokság. A szezonnyitó Atkinson sikerével zárult, aki a következő futamon, Új-Kaledóniában is főesélyes volt, ám végül a csapattárs, Gill mögött második lett, miután technikai gondok miatt bukta az első helyet. A harmadik és a negyedik állomáson, a queenslandi és a maláj ralikon már a tavalyiakhoz hasonló jó meccset hozott a címvédő McRae és az ausztrál csatája; Queensland Atkinson, míg Malajzia McRae sikerével zárult.
A néhai Japán-rali pályáin zajló Hokkaidó-ralin Atkinson nem indult, a protonos brit pedig kiesett, így a hatfutamos idény utolsó versenyére az MRF pilótája mellett már csak annak az új-zélandi Brian Greennek volt apró esélye a címre, aki addig szorgalmasan gyűjtötte a pontokat az élmenők mögött. Az egykor még szintén a világbajnokság keretei közt rendezett Kína-ralin aztán Atkinson bejött másodiknak a nagy rivális McRae mögött, és megszerezte első abszolút ázsia-óceániai bajnoki címét. Nem volt új neki a siker íze a sorozatban: világbajnoki pályafutása előtt, 2003-ban az 1,6-os értékelést nyerte meg egy Suzuki Ignis S1600-assal.
Az idei bajnokság egy futamának, a maláj ralinak az összefoglalója
A világbajnokságra egyre inkább visszaférkőző ausztrál még messze nem zárta le az idei évet, és a jövőhéten már egy Mini Cooper WRC-vel áll rajthoz a katalán ralin.