Az elmúlt hétvégén Ausztriában is véget ért a ralibajnokság, utolsó futamuk hagyományosan a Waldviertel Rally volt.
Nyugati szomszédainknál nagy hagyománya van ennek a versenynek - is -, mely egyébként a FIA Közép-Európa Rally Kupa és az Osztrák-Magyar Murva Kupa záróversenye is volt.
Emiatt a több magyar párost is találhattunk a 90 nevező között.
2 nap, 423km össztáv, melynek közel fele (44%) 190km gyorsasági. A tavalyi szakaszokhoz képest két teljesen új gyorssal! Az első nap végéig - 4 szakaszon át - komoly harcban állt a már bajnok Baumschlager - Beppo Harrachhal, 10 másodperc választotta el őket, mígnem Harrach az utolsó paralel szuperspeciálon hibázott és kitörte Evo-ja bal első kerekét.
Másnap azonban újra odalépett az R4-es Evo IX-nek és 200-al száguldozott a fák között. Nem kicsit komoly belső:
A 14 szakasz győztesei között Baumschlager (6) és Harrach (5) neve mellett még Stohlékat (3) találhatjuk.
A verseny végére elég jelentős különbségek alakultak ki: a Skodás Raimund Baumschlager toronymagasan nyert, 1 perc 21 másodperccel megelőzve a második Stohlt, míg a harmadik helyezett Peugeot 207-el versenyző cseh Valousek hátránya már 3 percél is több volt.
Pár szóban a magyar indulókról:
Rongitsék lettek a legjobbak, akik az abszolút (osztrák és CEZ értékelés) 5. lettek, Elekék a 7. helyen értek célba. A kétkerekeseknél a legjobb magyar Varga Doki lett, Lukács 'Csucsu' Kornél Citroen C2R2 Max-al Baracsakiék előtt megnyerte a kategóriáját.