Már egy ideje köztudott, hogy Seb Loeb a 9. világbajnoki cím után nem akar egy teljes szezont menni. Montén ott lesz, és majd meglátja. Mondjuk egy kiegyenlített bajnokságban kis szerencsével akár csak az aszfaltos futamokkal is okozhat meglepetést, de ez már nagyon Men in Black-be való sztori lenne. Ha nem indul minden versenyen, kell egy megbízható pilóta, akivel nem nyúlnak a franciák nagyon mellé. Nem mondom, hogy bombameglepetés történt, amikor Dani Sordót leigazolták, de távolról sem ez volt az egyetlen lehetséges forgatókönyv. Bár szerintem ez volt a legkézenfekvőbb.
2010 nyarán jártunk Spanyolország Atlanti-partvidékén, Az autópályán Torrelavega mellett megálltunk tankolni. Tankolás után bementünk a shopba, és mikozben fizettem, érkezett egy mosolygós srác, aki nagyon ismerős volt. A kúton mindenki nagyon megörült neki,üdvözölték, és hevesen beszélgetni kezdtek vele. Álltam, és néztem bambán, hogy olyan ismerős ez a srác, de errefelé nem jártam korábban, ezért elhesegettem a gondolatot, hogy egy rég nem látott helyi cimborám lenne. Mintha Daninak is szólították volna... Kilépve a melletünk lévő kútoszlopnál volt egy fekete tipp-topp C4, fehér felnikkel. A benzinkutas ablakmosás közben meg is kérdezte, hogy találkoztam-e benn Dani Sordóval. - Csak láttam, feleltem miközben beültem az autóba...
Dani Sordo 2005 és 2010 között a Citroën Racing csapatában versenyzett. 2013-ban navigátorával, Carlos del Barrióval együtt visszatérnek, hogy harcba szálljanak a csapat kilencedik világbajnoki címéért.
A 29 éves Dani Sordo eddig 98 világbajnoki futamon indult, ebből nyolcvanszor Citroënnel. 2005-ben Yves Matton (aki akkor a Citroën Racing versenyautó-bérléssel és felkészítéssel foglalkozó részlegének vezetője volt) egy C2
Super1600 volánjához ültette, amellyel még abban az évben megnyerte a junior világbajnokságot, és ezzel 2006-ban belépőt szerzett a WRC világába.
Első szezonja során – Xsara WRC-vel – négy dobogós helyezést is szerzett, így bebiztosította helyét a Citroën Total World Rally Teamben, amely a következő évben a C4 WRC-vel ismét hivatalos gyári csapatként indult. Négy kiegyensúlyozott,sikeres esztendő következett ezután: Sordo 25-ször állhatott dobogóra, komoly szerepe volt abban, hogy a csapat négyszer is világbajnok tudott lenni.
2013 tehát a visszatérés éve lesz a spanyol pilóta számára : újra tagja lesz annak a csapatnak, amelynek diadalaiból ilyen aktívan kivette a részét. « Sokáig gondolkodtunk azon, ki kerüljön Mikko Hirvonen mellé a csapatba. Dani persze nagyon előkelő helyen szerepelt a szóba jöhető pilóták listáján, és a Katalán Ralin mutatott teljesítménye egyértelműen meggyőzött bennünket arról, hogy tökéletes formában van – magyarázta a választást Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója. – Dani nagyon népszerű a csapatban, mindenki boldog, hogy újra a « családban » üdvözölhetjük. Versenyzési stílusa tökéletesen kiegészíti Mikkoét, és az is nagyon fontos, hogy latin, hiszen ez őt is és a csapatot is közelebb hozza a mediterrán és latin-amerikai futamok közönségéhez.
Természetesen nagyon boldog vagyok, hogy újra abban a csapatban versenyezhetek, amelyhez olyan sok kellemes emlék fűz. Ez a legfontosabb a számomra a 2013-as szezonban – árulta el Dani Sordo. – Az elmúlt két évben nagyon sokat tanultam. Egy másik csapatban másfajta munkamódszereket tapasztaltam meg, és több felelősséget vállaltam az autó fejlesztésének folyamatában is. A Citroënhez való visszatérés óriási lehetőség a számomra. Továbbra is nagy álmom a futamgyőzelem, és nagyon szeretném jövőre valóra váltani ezt az álmot ! Alig várom, hogy újra találkozhassak azokkal a kollégákkal, akiket régről ismertem, és alig várom azt is, hogy – a 2010-es tesztek óta először – újra beleülhessek a DS3 WRC-be.
Na, vajon most fel fog érni a spanyol srác a csúcsra?
2005 Junior világbajnok (Citroën C2 Super 1600) 4 győzelem
2006 Rali világbajnokság 5. helyezés (Citroën Xsara WRC) 4 dobogós helyezés
2007 Rali világbajnokság 4. helyezés (Citroën C4 WRC) 7 dobogós helyezés
2008 Rali világbajnokság 3. helyezés (Citroën C4 WRC) 6 dobogós helyezés
2009 Rali világbajnokság 3. helyezés (Citroën C4 WRC) 7 dobogós helyezés
2010 Rali világbajnokság 5. helyezés (Citroën C4 WRC) 5 dobogós helyezés
2011 Rali világbajnokság 8. helyezés (Mini JCW WRC) 2 dobogós helyezés
2012 Rali világbajnokság 11. helyezés (Mini JCW & Ford Fiesta RS WRC) 1 dobogós helyezés