Most kiderül mire viheti még a raliban!
A hétvégén újabb ralin vett részt a lengyel Formula 1-es pilóta, és láss csodát - nyert is.
De az igazi csoda az lenne, ha jövő hétvégén is ennyire jól teljesítene.
A hétvégi olasz aszfaltos rally bajnokság zárófutamán, a Rally Di Comon indult Kubica, ezúttal már a világ egyik legsikeresebb raliautójával egy Citroen C4 WRC-vel. A kocsit a lehető legprofibb csapat, a PH Sport biztosította, sőt kissé át is alakították számára: a hidraulikus kéziféket gombnyomással is működésbe lehet hozni Kubica Citroenjében.
Ebből a képből is látszik, hogy a tavaly év elején megsérült jobb keze még messze nem tökéletes
A verseny idejére esőt ígértek, ami ugyan elmaradt, de voltak így is csúszós részek a pályákon. Kubica hamar tudtára hozta olasz ellenfeleinek, hogy mennyire komolyan is gondolja. Az első napi 8 szakaszból, zsinórban(!) hetet megnyert és több, mint fél perces előnnyel várhatta a másnapi maradék 3 gyorsot. Mi az a három gyors - legalábbis a nyolchoz képest, de két tíz és egy harminc kilométeres szakaszról beszélünk, ami a verseny leghosszabb pályája volt.
A fentieket hallva talán már az sem meglepő, hogy Robert ezt is megnyerte. Ráadásul kilométerenként majd egy másodpercet adott az ugyancsak C4-el versenyző második helyezett Re Felicenek. Az utolsón viszont már eléggé biztonságira vehette, 10 kilométeren 38 másodpercet kapott. Így a végén fél perccel nyerte meg a versenyt.
Szerintem ez már azért egy biztató siker, de az igazi kihívás most hétvégén következik. Olaszország után a francia ralipályák felé veszi az irányt, és az egyik legkomolyabb francia derbin, az 58. Rallye du Varon indul majd. Ráadásul a nevezési lista szerint Kubicáé az 1-es rajtszám!
A képeket a verseny hivatalos FB oldaláról (innen) lőttük.
Jó kis mezőny, jó kis pályákon. Kettessel Fast Freddy (Loix) 307 WRC-vel, hármassal Julien Maurin az új Fiestával. Ezen kívül még öt WRC az indulók között. (A 180 páros között egy magyar versenyző, Bessenyey Zoltán is ott lesz.)
Ez már nem helyi bokorugró verseny lesz (nyilván már a legutóbbi Rally di Como sem nevezhető annak), kíváncsian várjuk, itt mire lesz képes Kubica.