Lengyel barátainknak volt egy tehetséges formaegyes versenyzője, aki a raliversenyzés megszállottja volt, és rendszeresen elindult különböző, kisebb-nagyobb versenyeken. Tavaly egy ártatlannak tűnő versenyen súlyos balesetet szenvedett. Sokáig az is kérdéses volt, hogy jobb kezét egyáltalán a mindennapi életben használhatja-e. Csak drukkolt neki minden autósport-barát, hogy újra versenyezhessen.

Visszatérése óta mindenki lélegzet visszafojtva követi Kubica ralis karrierjét. Amikor először ült nagy autóba, meglehetősen szkeptikusak voltunk: egy helyi, nem igazán hosszú, nagy neveket nélkülöző ralisprinten indult el, amit torony magasan megnyert. Örültünk, amikor először mutatta meg magát a C4 WRC-ben. Vártuk, hogy végre egy nagy versenyen elért eredményéről is beszámolhassunk.

Úgy tűnt, hogy - néhány kisebb-nagyobb kudarc után - most végre eljöhet az áttörés. A lengyel fiú az 58. Rallye du Var-on állt rajthoz. Ez a verseny etalon. Nem csak a francia ralisportban, mert az összes európai francia-autós márkakupás (Citroen Trophee, Clio R3 és Twingo R2/R1 kupa) résztvevőt szívesen látják. Olyannyira nagy sztori, hogy hol Loeb indul el rajta felesége navigálásával, hol a kilencszeres világbajnok navigátora ül át a bal oldalra. Nem csoda tehát, hogy aki nem Monzában csinálja a show-t, az itt van. A magyar mezőnyből Bútor Robiék is többször indultak itt, de tavaly nem volt kalandmentes nekik sem.

Robert Kubica tehát először indult nemzetközi szinten is jegyzett versenyen, ahol igen komoly mezőny gyűlt össze. A shakedown után pedig meresztettük a szemeinket, ugyanis látszott, hogy a fiúnak van keresnivalója ebben a sportágban is. (Most azt a vonalat, hogy a francia bajnokságban mit keresnek a kétliteres wrc-k, míg mifelénk legfeljebb a mezőny végén indulhatnak, ráadásul az abszolút értékelésbe nem is számít az eredményük, inkább nem nyitnám meg.)

A tények Kubicát igazolták. Kimagaslott a mezőnyből a teljesítménye. Mit kimagaslott, más ligában játszott, és ennek nem csak az volt az oka, hogy régi WRC-vel könnyű lenne a kisebbeket elverni, mert ott volt a mezőnyben a kutyaütőnek éppen nem nevezhető Freddie Loix, aki nem egy S2000-es autóval vette fel a Kubica által odadobott kesztyűt, hanem egy Peugeot 307 WRC-vel. Halló, a belga srác annyit ül versenyautóban, mint egy kamionos a vontatójában.

Robert odatette magát: sorban ment abszolút leggyorsabb időket. Az első tíz gyorsasági szakaszt csont nélkül megnyerte, és hat perc (az 360 másodperc) előnnyel vezetett. Közben Loix is eldobta a kocsit, így senki sem zavartatta a lengyel fiút abban, hogy megnyerje az egész versenyt. Ahogyan a pálya mellett szokták mondani: ha egyik kezével szotyizik, a másikkal vakarózik, tolatva is övé a győzelem.

Valószínűleg az összes gyorsot meg akarta nyerni, de Kubica nem lassított. Úgy tűnik, a félelem szó továbbra sincs a szótárában, mert az utolsó előtti gyorson kiesett, sőt, autója ki is gyulladt. Szerencsére Kubicának ezúttal nem esett baja.

Frissítés! Itt megtekintheted mi marad a C4 WRC-ből. 
Csak erős idegzetűeknek, ahogy mondani szokás. 

Az a forma amit az ex-formaegyes versenyző mutatott, több mint meggyőző, de sajnos célba érés nélkül csak mi, hard core ralifanek emlékszünk majd erre. 

A verseny végeredménye:

Clt N. Equipage Voiture G/C Temps Ecarts
1 10 ROBERT Cédric
DUVAL Matthieu
Peugeot 207 S2000
TEAM SAINTéLOC RACING Mister Auto
A
7S
2:39:24:0
2 18 DUMAS Romain
VESPERINI Jean-Noel
Porsche 996 GT3 RS GT+
16
2:41:09:9 +1:45:9
+1:45:9
3 11 BREEN Craig
NAGLE Paul
Peugeot 207 S2000
TEAM SAINTéLOC RACING Mister Auto
A
7S
2:41:37:9 +2:13:9
+0:28:0
4 3 MAURIN Julien
KLINGER Nicolas
Ford Fiesta WRC A
8W
2:43:31:5 +4:07:5
+1:53:6
5 9 ZUCCARELLI Charles
BONIFET Pierre-Antoine
Peugeot 206 WRC FA
8W
2:43:52:9 +4:28:9
+0:21:4
6 6 BEAUBELIQUE Jean-Charles
VIAL Julien
Ford Focus WRC
TEAM MSR by GBI.com Minerva Oil
A
8W
2:45:20:6 +5:56:6
+1:27:7
7 19 NANTET Gilles
GUILLARME Frédéric
Porsche 997 Cup
TEAM 2B YACCO
GT+
16
2:46:27:9 +7:03:9
+1:07:3
8 41 ARZENO Mathieu
JAMOUL Renaud
Citroën DS3 R3
TEAM SAINTéLOC RACING Mister Auto
R
3
2:46:29:2 +7:05:2
+0:01:3

Címkék: wrc seb loeb freddie loix Kubica

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr394924280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terrorjony 2012.11.25. 13:48:17

wow... hajrá Kubica!

fujita 2012.11.25. 14:09:29

szalagcím a tc-n:
"A Forma 1 majdnem megölte, most ralizik"
nem ralibalesetben sérült meg?

Adam31 2012.11.25. 14:46:59

@fujita: 2007 Kanada: akkorát zakkant a BMW-vel, hogy azt hittük ott marad. Úgyhogy Capelluti jól írta :)

vackor1 2012.11.25. 15:44:34

@Adam31:
Az is igaz, de egy ralin nyársalta fel magát és az miatt vesztette el majdnem a kezét is, tehát a F1 karrirje - egyelőre - valóban ralibaleset miatt ért véget.

Adam31 2012.11.25. 15:48:14

Vackor1!

Igen, ez is igaz, de TC-sek szerintem a kanadai zakóra gondoltak.

Vamos 2012.11.25. 20:33:17

Nem akarok vészmadár lenni,de azF1 ben is volt brutál balesete,sztem lehet,hogy nem kellene erőltetnie. Bár született tehetség a srác,az tény.

shaperzrally 2012.11.25. 21:10:13

Nagyon mentek a pályaversenyzők, mert a második helyezett Romain Dumas "civilben" az Audi pilótája és sok dobogós Le Mans-i futam mellett van egy győzelme is az egynaposon. Rinaldo Capello - egy másik Audis -, meg Monzában lett második Rossi mögött. Ez egy ilyen hétvége volt! :D

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.11.25. 22:02:37

Nem akarom lenézni Kubica teljesítményét, de ezek a Citroënek nagyon tudnak.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.11.25. 23:28:28

@Adam31: @fujita: @vackor1: Bocs, hogy csak most, telefonról nem tudtam válaszolni. Az ajánlót gyorsan korrigálták, így megoldódott a probléma, és köszi, hogy szóltatok.

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2012.11.25. 23:32:16

@Vamos: most nem Ő - hanem a navigátora hibázott... állítólag kettőt lapozott az itinerben :(

GiXXXer 2012.11.25. 23:49:59

Én az autót sajnálom nagyon - egyel kevesebb C4 WRC-t láthatunk ezentúl, pedig amúgy sem túl sok épült.

clior 2012.11.26. 10:28:08

a kanadai balesete utan is beleult a gepbe es utana is szarnyalt. Csak a legjobbakat remelem es nem szeretnem olvasni rola, hogy o is a nagyok utjara lep: ott vegzi ahol a legnagyobbat mutatja (Clark, Senna..).
Az iras azon resze, hogy tolatva vakarozva es szotyit ragva is nyerne? Igaz, a tehetseget nem lehet elvenni es olykor jo lenne nemely utcai versenyzonek elgondolkodni, hogy biztosan tudja mindazt amit mondjuk Robert tud?
Hajra Robert, szurkolunk neked.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.11.26. 10:39:00

@clior: Lehet, hogy félreértettél valamit (vagy én értettem félre a kommented). Az a megjegyzés egy finomított változata annak, amit a szurkolók akkor mondanak, ha valakinek behozhatatlan előnye van. Ez ralis nyelven elismerés, és arra vonatkozott, hogy ha végigporoszkált volna a pályán akkor is nyer, ehelyett ő nem lassított, nem vakarózott, hanem úgy ment, mint aki tizedmásodpercekkel vezet csak.

clior 2012.11.26. 13:46:28

jo ertelemben tetszett, igaz a pontos jelenteset csak most toled tudtam meg. En is csak az elismeresmet fejeztem ki Robert fele. Az utcai gyilkosokrol viszont nem valtozik a velemenyem, ok csak hiszik, hogy zseni vezetok. Persze neha szukseges sietni, de mindennek megvan maga helye, de leginkabb helyzete.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.11.26. 13:58:44

@clior: ebben maradéktalanul egyetértek Veled.
15 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása