Lengyel barátainknak volt egy tehetséges formaegyes versenyzője, aki a raliversenyzés megszállottja volt, és rendszeresen elindult különböző, kisebb-nagyobb versenyeken. Tavaly egy ártatlannak tűnő versenyen súlyos balesetet szenvedett. Sokáig az is kérdéses volt, hogy jobb kezét egyáltalán a mindennapi életben használhatja-e. Csak drukkolt neki minden autósport-barát, hogy újra versenyezhessen.
Visszatérése óta mindenki lélegzet visszafojtva követi Kubica ralis karrierjét. Amikor először ült nagy autóba, meglehetősen szkeptikusak voltunk: egy helyi, nem igazán hosszú, nagy neveket nélkülöző ralisprinten indult el, amit torony magasan megnyert. Örültünk, amikor először mutatta meg magát a C4 WRC-ben. Vártuk, hogy végre egy nagy versenyen elért eredményéről is beszámolhassunk.
Úgy tűnt, hogy - néhány kisebb-nagyobb kudarc után - most végre eljöhet az áttörés. A lengyel fiú az 58. Rallye du Var-on állt rajthoz. Ez a verseny etalon. Nem csak a francia ralisportban, mert az összes európai francia-autós márkakupás (Citroen Trophee, Clio R3 és Twingo R2/R1 kupa) résztvevőt szívesen látják. Olyannyira nagy sztori, hogy hol Loeb indul el rajta felesége navigálásával, hol a kilencszeres világbajnok navigátora ül át a bal oldalra. Nem csoda tehát, hogy aki nem Monzában csinálja a show-t, az itt van. A magyar mezőnyből Bútor Robiék is többször indultak itt, de tavaly nem volt kalandmentes nekik sem.
Robert Kubica tehát először indult nemzetközi szinten is jegyzett versenyen, ahol igen komoly mezőny gyűlt össze. A shakedown után pedig meresztettük a szemeinket, ugyanis látszott, hogy a fiúnak van keresnivalója ebben a sportágban is. (Most azt a vonalat, hogy a francia bajnokságban mit keresnek a kétliteres wrc-k, míg mifelénk legfeljebb a mezőny végén indulhatnak, ráadásul az abszolút értékelésbe nem is számít az eredményük, inkább nem nyitnám meg.)
A tények Kubicát igazolták. Kimagaslott a mezőnyből a teljesítménye. Mit kimagaslott, más ligában játszott, és ennek nem csak az volt az oka, hogy régi WRC-vel könnyű lenne a kisebbeket elverni, mert ott volt a mezőnyben a kutyaütőnek éppen nem nevezhető Freddie Loix, aki nem egy S2000-es autóval vette fel a Kubica által odadobott kesztyűt, hanem egy Peugeot 307 WRC-vel. Halló, a belga srác annyit ül versenyautóban, mint egy kamionos a vontatójában.
Robert odatette magát: sorban ment abszolút leggyorsabb időket. Az első tíz gyorsasági szakaszt csont nélkül megnyerte, és hat perc (az 360 másodperc) előnnyel vezetett. Közben Loix is eldobta a kocsit, így senki sem zavartatta a lengyel fiút abban, hogy megnyerje az egész versenyt. Ahogyan a pálya mellett szokták mondani: ha egyik kezével szotyizik, a másikkal vakarózik, tolatva is övé a győzelem.
Valószínűleg az összes gyorsot meg akarta nyerni, de Kubica nem lassított. Úgy tűnik, a félelem szó továbbra sincs a szótárában, mert az utolsó előtti gyorson kiesett, sőt, autója ki is gyulladt. Szerencsére Kubicának ezúttal nem esett baja.
Frissítés! Itt megtekintheted mi marad a C4 WRC-ből.
Csak erős idegzetűeknek, ahogy mondani szokás.
Az a forma amit az ex-formaegyes versenyző mutatott, több mint meggyőző, de sajnos célba érés nélkül csak mi, hard core ralifanek emlékszünk majd erre.
A verseny végeredménye:
Clt | N. | Equipage | Voiture | G/C | Temps | Ecarts | |
1 | 10 | ROBERT Cédric DUVAL Matthieu |
Peugeot 207 S2000 TEAM SAINTéLOC RACING Mister Auto |
A 7S |
2:39:24:0 | ||
2 | 18 | DUMAS Romain VESPERINI Jean-Noel |
Porsche 996 GT3 RS | GT+ 16 |
2:41:09:9 | +1:45:9 +1:45:9 |
|
3 | 11 | BREEN Craig NAGLE Paul |
Peugeot 207 S2000 TEAM SAINTéLOC RACING Mister Auto |
A 7S |
2:41:37:9 | +2:13:9 +0:28:0 |
|
4 | 3 | MAURIN Julien KLINGER Nicolas |
Ford Fiesta WRC | A 8W |
2:43:31:5 | +4:07:5 +1:53:6 |
|
5 | 9 | ZUCCARELLI Charles BONIFET Pierre-Antoine |
Peugeot 206 WRC | FA 8W |
2:43:52:9 | +4:28:9 +0:21:4 |
|
6 | 6 | BEAUBELIQUE Jean-Charles VIAL Julien |
Ford Focus WRC TEAM MSR by GBI.com Minerva Oil |
A 8W |
2:45:20:6 | +5:56:6 +1:27:7 |
|
7 | 19 | NANTET Gilles GUILLARME Frédéric |
Porsche 997 Cup TEAM 2B YACCO |
GT+ 16 |
2:46:27:9 | +7:03:9 +1:07:3 |
|
8 | 41 | ARZENO Mathieu JAMOUL Renaud |
Citroën DS3 R3 TEAM SAINTéLOC RACING Mister Auto |
R 3 |
2:46:29:2 | +7:05:2 +0:01:3 |