Így nyerj Mikulás Rallye nevezést!
Immár két éve tart az 1.6 turbós WRC-k korszaka. A napokban közöltünk egy videót a VW Polo-R WRC latyakos tesztjéről. Olvasónk tollat ragadt, és búsongott egy sort levelében:
"Megnéztem ezt a friss Polo WRC videót, és úgy véltem, mintha száz birkának vágnák a torkát! Ezek a mai egyhatos WRC-k krossz motornál is nagyobb rugóutakon, nyak-kímélő vezetőüléssel, kényelemben, biztonságban, letúrt széles pályákon autózgatnak.
Közben megtaláltam az egyik kedvenc videóm az A8-as korból. Meg lehet nézni, meg lehet hallgatni! Ilyen férfias motor hangot később már csak a Subaru tudott felmutatni! Gyönyörű az a hörgés, prüszkölés, amit gázelvételre produkált az Integrale.
Rugózási komfort? Nagyjából amit a gumi ballonja kiadott magából. Micsoda más világ volt..."
Jó kis mozi, de nekem ez az autó hiányzott belőle:
Ha nem is osztjuk maradéktalanul kedves olvasó álláspontját, az egészen biztos, hogy ez a hörgés tényleg mesés. Majdnem annyira jó, mint az Octavia WRC-jé volt. Ezek az egyhatos motorok nem úgy üvöltenek, mint Tarzan, hanem visítanak, mintha valaki Jane haját cibálná. Szokni kell az újakat, biztos.
Abban, hogy a futómű sokat okosodott a Delta-korszak óta különösebb hibát, bajt nem látok. Azt is el kell ismerni, hogy a mostani autók - immár elektronikus differenciálmű nélkül is - sokkal könnyebben vezethetőek, mint a régiek. Igaz az is, hogy a gyorsanmenés már nem jár együtt a látvánnyal, mint tizen-, vagy huszon-évvel ezelőtt, sőt néha úgy tűnik, mintha egymást inkább kizárnák.
Viszont az, hogy az autók biztonsága növekedett ("nyak-kímélő vezetőüléssel, kényelemben, biztonságban,") szerintem sokkal inkább üdvözlendő.
Régen tényleg minden jobb volt? Ezek a top A-s autók egy frankó N-es EVO-nál is utcaibbak voltak. Vajon nem az autóipar globális trendjeire haragszunk leginkább, hogy nem gyártanak ilyen szerethető utcai fenevadakat?
Elmondod, hogy Neked melyik raliautó hiányzik? És azt is, hogy miért?