Így nyerj Mikulás Rallye nevezést!

Immár két éve tart az 1.6 turbós WRC-k korszaka. A napokban közöltünk egy videót a VW Polo-R WRC latyakos tesztjéről. Olvasónk tollat ragadt, és búsongott egy sort levelében:

"Megnéztem ezt a friss Polo WRC videót, és úgy véltem, mintha száz birkának vágnák a torkát! Ezek a mai egyhatos WRC-k krossz motornál is nagyobb rugóutakon, nyak-kímélő vezetőüléssel, kényelemben, biztonságban, letúrt széles pályákon autózgatnak.

Közben megtaláltam az egyik kedvenc videóm az A8-as korból. Meg lehet nézni, meg lehet hallgatni! Ilyen férfias motor hangot később már csak a Subaru tudott felmutatni! Gyönyörű az a hörgés, prüszkölés, amit gázelvételre produkált az Integrale.

Rugózási komfort? Nagyjából amit a gumi ballonja kiadott magából. Micsoda más világ volt..."

Jó kis mozi, de nekem ez az autó hiányzott belőle:

2011-05-23_ranga[1].jpg

Ha nem is osztjuk maradéktalanul kedves olvasó álláspontját, az egészen biztos, hogy ez a hörgés tényleg mesés. Majdnem annyira jó, mint az Octavia WRC-jé volt. Ezek az egyhatos motorok nem úgy üvöltenek, mint Tarzan, hanem visítanak, mintha valaki Jane haját cibálná. Szokni kell az újakat, biztos.

Abban, hogy a futómű sokat okosodott a Delta-korszak óta különösebb hibát, bajt nem látok. Azt is el kell ismerni, hogy a mostani autók - immár elektronikus differenciálmű nélkül is - sokkal könnyebben vezethetőek, mint a régiek. Igaz az is, hogy a gyorsanmenés már nem jár együtt a látvánnyal, mint tizen-, vagy huszon-évvel ezelőtt, sőt néha úgy tűnik, mintha egymást inkább kizárnák.

Viszont az, hogy az autók biztonsága növekedett ("nyak-kímélő vezetőüléssel, kényelemben, biztonságban,") szerintem sokkal inkább üdvözlendő.

Régen tényleg minden jobb volt? Ezek a top A-s autók egy frankó N-es EVO-nál is utcaibbak voltak. Vajon nem az autóipar globális trendjeire haragszunk leginkább, hogy nem gyártanak ilyen szerethető utcai fenevadakat?

Elmondod, hogy Neked melyik raliautó hiányzik? És azt is, hogy miért?

Nyerj Mikulás Rallye nevezést!

Címkék: video lancia wrc polo r wrc

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr714948774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vancello · http://vancello.hu 2012.12.05. 16:48:23

Lehet magyarázkodni, de ezek a mostaniak soha nem lesznek akkora legendák, mint akár a pár évvel ezelőtti vasak. Ne hazudjunk magunknak, ez sokkal gyengébb, kevésbé maradandó dolog.

sunblind 2012.12.05. 18:42:57

.. mérne gyártanának utcai fenevadakat. A Polo-ból is van 105 lovas TSI. Ha mutter beteszi a teszkó körforgalomba, az összes szatyor felborul.

nyisziati 2012.12.05. 19:19:48

Nekem erről az jut eszembe, hogy Lewis Hamilton kipróbált egy Forma-1-es kocsit még a '90-es évek elejéről pár hónapja (éve?), amikor még szinte semmilyen vezetéskönnyítő elektronika/automatika nem volt benne. Ha jól emlékszem, valami olyasmit mondott, hogy akik ezeket vezették, azok nagyon tudtak.

CSÖRR-CSI££ 2012.12.05. 22:06:53

Hogy melyik raliautó hiányzik?

Az Impreza, de a klasszikus forma, mert az a szerelem, és még él, jelen van valahol, nem akarjuk végleg eltemetni, viszont az igazi missing one az természetesen a Quattro S1-E1-E2, szóval az öthengeres klasszikus.

És, hogy miért?
Hát, hogyne! Mi más is lehetne?
Az a hang, az a jelenség, az a fíling, olyan nincs több, és elnézve a tendenciát, nem is lesz :(

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.12.05. 23:02:31

Macsó ez a hang, persze, nem kérdés.De a sok eszetlen biokatalizátor se semmi, akik 20 kiló betont köpve a futamokon még majdnem fel is ülnek egy-két kocsi motorháztetejére.Vagyis az orrára, na.
Én spec maradok a havas-jeges futamoknál, az sokkal egészségesebb... :D

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.12.06. 06:03:43

Nyilvánvaló, hogy a kisebb biztonság nagyobb élvezetet okoz, ez szerintem mindenhol így van. Pl.: manapság már nem engednék ilyen közel állni mindkét oldalon a nézőket.

Saratoga V6 2012.12.06. 11:32:15

Én attól félek leginkább, hogy pár év múlva amikor az 1000-es háromhengeres tri-turbós WRC-ket fogjuk nézni akkor ezeket a mostani 1.6-os pöcsköszörűket tartjuk majd jónak.Pedig hát hol vannak ezek már egy Escort vagy Impreza WRC-hez...... :(

pedaz 2012.12.06. 11:50:51

Üvöltsön Tarzan, sikítson Jane! Így lesz teljes az aktus.

Igazából mindegy, mivel mennek, csak bevállalósan menjenek ( pl. Kőváry trabi ). De az igazi mégiscsak az, ha hátú'hajt.

Almás_Peti 2012.12.06. 16:01:16

A régi nagyon bitang volt... És igen, hiányzik a látvány a nagy időhajhászás közepette...

De szerintem a legnagyobb baj, hogy már nem kell utcai autóra építeni a versenyautót, nem kell az alapból eladni 5000-et, mint régen... És emiatt elmarad a nekem is lehet ilyen disznóólam érzés...

Mert már csak az Impreza, meg a Lancer van az egész mezőnyből, ami elérhető utcai vadócban (mármint turbó-összkerék-nagyonmenés konfig), ráadásul összehasonlítva a régiekkel, ők sem az igaziak a foolproof működés miatt... Az összes többi résztvevő autóból nincs olyan utcai verzió, ami hozná az olajszagos, kuplungtárcsát kólával pucolós igazi versenyautó érzést...

Ez a baj, szerintem...

Almás_Peti 2012.12.06. 16:02:57

És a kérdésre is válaszolva...

Cossie forever... :)
10 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (128) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz