Így nyerj Mikulás Rallye nevezést!
Nyakunkon a verseny, itt vannak az újabb, nézőknek, versenyzőknek szóló hírek.
A vasárnapi versenyen közel 120 versenyautóra számíthatunk, köztük több WRC, S2000-es, R4-es, és szekérderéknyi EVO mellett hegyekben lesznek hátsókerekes autók. Ladák, BMW-k, és persze Páhi Csabi Toyota Gt-je mellett az osztrákok egy veterán Poreschéval, és két 740-es Volvóval alkotják ezt a szekciót.
Eddig vakon hittem abban, hogy rendes havas versenyünk lesz, de most nem lennék a versenyzők helyében, amikor gumit kell venni. Lesz hó? Ha igen, mennyi? Kell szöges versenygumi? Esetleg elég egy műanyagszöges utcai? Vállaljunk el egy sima téligumit? És a defekttel mi lesz? Ha nem lesz komoly hó, kijárja-e az eleje annyira, hogy elférjen a murvagumi? Mondjuk sokat megold, ha szűk a költségvetés: a szöges versenygumi felejtős, abból több ralikettes verseny is kijön, ezért a készleten lévő téligumikat és dzsuvára valók kerülnek a szervizbuszba. (Ebben az esetben nyitott, zárt, vagy éppen "bütykös" mintáról sem kell beszélni. Az lesz fent, ami van. És ez teljesen jól is van így!) Nem is tudom, melyik időjósnak hihetek: az egyik szerint szombaton és vasárnap is lesz hó, a másik szerint csak szombaton, és elenyésző mennyiségben. (Egy barátunk veszprémi macskája teljesen meg van zakkanva, ami - szerinte - ilyenkor havat jelent!)
Készülünk pár meglepetéssel, újítással. Rögtön két stratégiai partnerünk is akadt, akikkel az együttműködést most teszteljük.
A belső kamerás felvételeket a Mikulás Rallye-tól kezdve új partnerünk, a Pro-Cam szállítja nekünk. Aki szeretné, hogy megmutassuk mit művelt az autóban, az náluk érdeklődjön. Néhány autóban már bent a kamera, szerintünk lesz mit nézni a verseny után. (Ez nyilván nem azt jelenti, hogy akaratod ellenére valamennyi gyorsodat felpakoljuk ide, hanem azt, hogy pl. a versenyről készülő posztban számítunk rá, és valamelyik gyorsaságidat megmutatjuk olvasóinknak.)
A másik újdonsággal inkább a pálya mellett fagyoskodó nézőknek szeretnénk kedveskedni. A versenyt valamennyi csatornánkon (blog, facebook oldalunk, és twitterünk) élőben fogjuk közvetíteni, és ebben a netrally.hu androidos eredményközlő appja is a segítségünkre lesz. A RD twitter csatornája ugyanis olvasható lesz ebben az alkalmazásban, ugyanakkor mi is építünk majd az ott olvasható eredményekre.
A versenyzőknek szól a szervező felhívása, amely szerint a nagy számban érkező kéréseknek megfelelően a versenyt megelőzően idén is szerveznek tesztet ahol lehetőség lesz kipróbálni a versenyautókat a rendezvényt megelőzően. A tesztet előzetes regisztráció után, ma (december 7-én) 10 és 16 óra között. (Ugyan a teszt sokszor látványosabb, mint maga a verseny, az nem a nézőknek szól.)
Spontán blogtalálkozóra a Gyártelep gyorson lehet számítani, bár én pont a közvetítéssel leszek elfoglalva, de a brigád nagyobb része fog arra járni. És még az sem kizárt, hogy valamelyiküknél lesz RallyeDream matrica, már, ha a velünk játszó versenyzők hagynak.
A verseny műsorfüzetét itt találjátok. Benne van minden lényeges információ. Mindenek előtt fogadjátok meg a biztonsági tanácsait.
Az első éles autó vasárnap 9:03-kor indul a szentkirályszabadjai gyorsaságin, és 9:31-kor a Gyártelepen. Számoljatok a parkolóhely-kereséssel, és némi gyaloglással, és érkezzetek időben.
A versenyzők kétszer teljesítik a szentkirályszabadjai, és 2+1 alkalommal a Gyártelep elnevezésű (királyszentistváni gyorsasági szakaszt. Szentkirályszabadján talán a legkönnyebben élvezhető rész a repülőtéren lesz, ahol gyakorlatilag kapkodni kell a fejünket, mert nagy területen sokáig és sok autót látunk. Erre a részre a szervezők parkolót is kialakítottak, (Veszprém felől a 8-as útról kell a reptér felé jobbra fordulni.)
Minden évben sokan vannak egy jobbos kanyarban, ahová egy lassítót követő végtelen egyenes után érkeznek az autók. Nekem nem esetem, de annyi ember csak nem tévedhet.
A Gyártelep gyors idén csak nyomokban fog emlékeztetni a tavalyi nyomvonalra, és kétszer rendes körgyorsasági lesz belőle, egyszer, pedig csak simán mennek át rajta. Én vagy egy bukkanós rész választanék (ehhez a 8-as út felől érdemes bejönni a "hullámvasutas" részre, de figyelem, idén fordítva lesz, mint tavaly), vagy egy aszfaltos kombinációt (az nem aszfaltgumival mindig kalandos - irány Királyszentistván, a faluban lesz parkoló is) talajváltásos (aszfaltól dzsuvára, dzsuváról aszfaltra) elágot keresnék (Litér felől, a 72-es útról elérhetőek a parkolók egy hosszú aszfalt után jobbra be az erdőbe részhez).
Érdemes lehet a szervizparkot felkeresni, mert ott jó eséllyel mindenki rá fog érni: egy órás szervizidő lesz az első kör, és 50 perc a második kör után.
Nyerj Mikulás Rallye nevezést! (És gyorsan szólj nekünk, ha még nincs matricád)