Tegnap - immáron legalább másodszor - hivatalosan is bemutatkozott a VW Motorsport legújabb üdvöskéje, a Polo WRC. 2011 májusában jött a nagy hír, hogy újra visszatér a rali világába a német gyár. Azóta pedig csak teszteltek, teszteltek és teszteltek. De nem is akárhogyan, sokszor a rali világbajnokság egy - egy futamának helyszínén, a verseny befejezése után már a következő napon ott nyomták, ahol előtte lévő nap még a vb mezőnye.
Aztán felröppentek a hírek, hogy majd egy vb futamon mutatkozik be először a kocsi, előfutóként, de végül a híres Rally Legenden láthatta először a nagyérdemű (volt szerencsém nekem is látni) az új versenyautót, ráadásul a Sainz/Moya kettős részvételével.
START!
Év közben a tesztek mellett sem lustálkodtak a pilótáik, Sebastien Ogier és Andreas Mikkelsen Skoda Fabia S2000-ekkel vettek részt a rali világbajnokság futamain.
Harmadik pilótának Latvalát választották, akit bár még a szerződése idén korábbi csapatához, a Fordhoz köt, már tesztelhette az új Polot is. A tegnapi sajtótájékoztatón (melyet élőben közvetítettek az interneten is) előbb csak a csapat színeire utaló pulóverben (semmi aktuális szponzor, vagy VW logó), majd hófehér overálban jelentek meg navigátorával.
Majdnem teljes a csapat
A sajtótájékoztató két részben zajlott, kifejezetten impozáns környezetben (Monte Carloban) mutatták be előbb a VW Polo R-t, aminek létrehozása a versenyautó homologizációjához szükségeltetett.
Erről a kocsiról valószínűleg sokat olvashattok majd a TC-n, előzetesen annyit tudhattunk meg róla, hogy 2 literes motorral érkezik, 220 lóerős lesz (345Nm-es nyomatékkal) és 243 km/óra lesz a végsebessége. 0-100ra 6,4 mp alatt gyorsul majd. Kereskedelmi forgalomban várhatóan 2013 szeptemberétől kapható.
Akár a 2013-as Monte Carlo Rali rajtját is ábrázolhatná a kép
Aztán jó két órás szünetet követően a Hotel de Paris előtt felállított rajtdobogón átgördült a versenyautó is! Nem kis parádét tartottak a németek, nagyon kíváncsian várjuk mire lesznek képesek ennyi belefektetett munka után.
2011 március vs. 2012 december
Végezetül pár infó magáról a versenygépről: 1600cm3, 315 lóerő, 425Nm nyomaték, 33mm-es szűkítő, hosszúság/szélesség/magasság 3.976/1.820/1.356 mm, súlya 1.200 kg, 0-100ra körülbelül 3,9 mp alatt gyorsul, végsebesség valahol 200 km/óra környékén - ez függ a váltóáttételtől is.