Hétfőn a harmadik szelektív szakaszt rendezték a 2013-as Dakaron. A mezőny még mindig Peruban ralizik, Piscóból rajtolva 243 kilométernyi mért szakaszt kellett teljesíteniük Pampáig, majd onnan még közel száz kilométernyi összekötő szakasz megtétele után érkeztek meg Nazcába, ahol az éjszakai pihenőt tölthették. A táj nem sokat változott az előző naphoz képest, továbbra is homokdűnék között vezetett az út, ráadásul igen nagy szintkülönbségeket is le kellett küzdenie a versenyzőknek.

42_24897[1].jpg

Az autósok között Nászer el-Attija (ناصر بن صالح العطية, angol átírással Nasser Al-Attiyah) nyerte a szakaszt, alig több, mint egy perccel megelőzve az amerikai Robby Gordont. A katari pilóta ezzel csattanós választ adott Gordonnak, mivel a Hummeres korábban azt nyilatkozta el-Attija buggyjáról, hogy olyat a négy éves kisfia néhány perc alatt tervezne, ha szépen megkérné.

53_24881[1].jpg

A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a el-Attija tavaly komoly pénzért bérelt egy Hummert Gordontól, de az autó nem bírta végig a versenyt, így idén Nászer már saját csapattal próbálkozik. Gordontól már megszokhattuk az ilyesfajta arroganciát, tavaly a Miniket becsmérelte hosszan, de azt hiszem, ez érthető, hiszen a NASCAR-ban szocializálódott.

GORDON-D3.335.JPG

Harmadik helyen Stéphane Peterhansel hozta be a Minit és mivel Sainz technikai gondok miatt fél óra hátránnyal csak a tizennegyedik helyen érkezett, átvette a vezetést az abszolút sorrendben is a francia. Hat és fél perccel lemaradva el-Attija a második, míg az argentin Alvarez a harmadik helyen áll.

52_24880[1].jpg

Sainz a mai eredménye miatt az élről az ötödik helyre csúszott, hátránya több, mint húsz perc. Sajnos történt két komoly baleset is, a lengyel Holowczyc hatalmasat esett a Minivel és mentőhelikopter szállította kórházba, ahol megállapították, hogy több bordája eltörött és a háta is megsérült.

A másik bukás Van Merksteijn nevéhez fűződik, de szerencsére ő is és navigátora is megúszták komolyabb sérülés nélkül a balesetet. A csapat twitter oldalán arról számolt be, hogy Van Merksteijnék Toyotája nagyon összetört, így bár a versenyt nem folytathatják, mindenképpen örömhír, hogy a két pilótának semmi baja nem esett. A részletes autós eredmények itt olvashatók.

c60o0345_24869[1].jpg

Szalay Balázsék már az első dűnéken elakadtak és rengeteg időt veszítettek, mire kiásták az Opel Mokkát a mély homokból. Később már jó tempót autóztak és végül a harminckettedik helyen érkeztek egy órás hátránnyal, összetettben pedig a huszonkilencedikek. Sebestyénék is sikeresen teljesítették a szakaszt a 117. helyen, összesítésben pedig a 112. pozíciót foglalják el. A Pócsik-Farkas-Szaller trió szokás szerint Sebestyénéket kísérte és szintén befejezték a harmadik szelektívet. A szelektíven 71. helyen végzett, összetettben pedig 118. a kazah Andrej Cserednyikov és magyar navigátora Horn Albert G-Force Protójukkal.

c60o0353_24872[1].jpg

A motorosok között második szakaszgyőzelmét szerezte a chilei Francisco Lopez, egy perccel megelőzve a második helyen érkező portugál Paulo Goncalvest. Harmadikként a négyszeres Dakar győztes Cyril Despres érkezett, az ő hátránya négy perc volt ezen a szelektíven. Összetettben ennek ellenére továbbra is Despers vezet, azonban előnye már kevesebb mint három perc Lopez előtt. Harmadik helyen a norvég veterán, Pal Anders Ullevalseter tanyázik, aki idén mindenképpen szeretne dobogóra állni a Dakaron, mert eddigi kilenc kísérletéből ez még nem sikerült neki. Eredmények itt.

28_24894[1].jpg

A quadosoknál ismét remekelt az argentin Marcos Patronelli, hiszen a vasárnapi szakasz után hétfőn is győzni tudott, ráadásul igen komoly, negyed órás előnyt felépítve. Természetesen az összetettben is ő áll az élen, több, mint húsz perces előnnyel. Talán ebben a kategóriában a legegyértelműbbek az erőviszonyok, Patronellit csak a technika akadályozhatja meg egy újabb Dakar győzelem megszerzésében. Eredmények itt.

GDEROOY-D3.314[1].JPG

Gerard de Rooy Ivecojánál nem volt gyorsabb a harmadik szelektíven sem. A holland eddig száz százalékos, hiszen mindhárom eddigi szakaszt megnyerte, így jókora előnnyel vezet az összetettben is a tavalyi győztes. Ales Loprais a harmadik nap végén a második helyen áll a Tatrával több mint hat perc hátránnyal, harmadik a kétszeres rali világbajnok Miki Biasion. Darázsi Zsolték rövid eltévedést követően egy holland kamionnak segítettek, így kiugró eredményről nem számolhatok be velük kapcsolatban. Az ő legfontosabb feladatuk Szalayék támogatása, ezért nem kockáztathatnak. Eredmények itt.

képek: dakar.huwww.robbygordon.com és www.dakar-derooy.com

Címkék: carlos sainz nasser al attiyah Dakar nászer el attija Dakar-rali Szalay Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr605004304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsomatograf 2013.01.08. 12:16:22

Idén Kama3 nincs? :-(

Peetee 2013.01.08. 12:25:26

R. Gordon autója inkább a sziklás-növényzetes pályákra lehet optimálisabb, ott még okozhat meglepetést.

De az elmúlt években annyiszor kiáltotta ki magát bajnokesélyesnek, hogy most már az lenne a meglepetés, ha tényleg nyerne, vagy lőtávolon belül tudna maradni az utolsó napokra (is).

Mazzzzu 2013.01.08. 12:47:52

megmondom őszintén, csak érdeklődésem van ez irányba, elolvasom mindennap itt az összefoglalót, de lövésem sincs a Dakarról, csak mérgelődök, hogy elvitték Afrikából, mind1, meg nem is tudom, hogy miért vannak ezek a buggy-k, de nemár, nem kell buggy nyerjen olyan mint Gordon vagy Szalayék autója.

josip 2013.01.08. 12:54:14

grammar nazi win :)

bono92 2013.01.08. 13:04:23

@Mazzzzu: Nem kell mérgelődni, hogy elvitték Afikából! Áruljátok már el, ez miért baj? Ugyanolyan jó itt Dél-Amerikában, sőt jobb.

josip 2013.01.08. 13:24:55

@B. Capelluti: valamelyik előző cikk alatt volt egy kis flame "Matematika Dávid" :) és egy kommentelő között Nászer el-Attija nevének helyesírásáról (nem találom, lehet törölte), de shaperzrally most ügyesen elejét vette minden vitának :)

Mazzzzu 2013.01.08. 13:25:04

@bono92: mert volt története? Párizs-Dakar nem a kilencvenes de inkább negyvenes-ötvenes (nemtudom mikor) volt először. A hangulata is jobb volt, homokvihar rulez.
@B. Capelluti: gondolom Násszer miatt :P

kzolee 2013.01.08. 13:27:32

"Nászer el-Attija (ناصر بن صالح العطية, angol átírással Nasser Al-Attiyah)"

Ez mindent visz! :)

Kifogtad a grammar-nazik vitorlájából a szelet.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2013.01.08. 13:42:10

@josip: @Mazzzzu: @kzolee: Egy a szívünk, egy az álmunk, Nem félünk, és nem hátrálunk! De ettől a gesztustól nem esik le a gyűrű az ujjunkról.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.01.08. 14:04:05

R. Gordon lehet, hogy ilyen félig showman félig versenyző, mint a cipőárus Ken Block, de az biztos, hogy még a sz*r is összeugrik az emberben, amikor az a Hummer elzúg mellette. Tudom, mert láttam élőben még a feketével a CE Rally-n és a legjobb szó ami eszembe jutott róla az a tank. Egy baromi gyors tank.

Szerintem Peterh. megint elkeni őket.

Majdénmegmondom 2013.01.08. 14:17:37

Juhé, csőrös kamion vezeti a Dakart!

bari-kád 2013.01.08. 15:31:02

Amennyire leszabályozták az építési paramétereket gondolom annyi Hummer van abban a gépben, mint Opel a Szalayék autójában..
A tegnapi RTL-es összefoglalóban panaszkodtak a GPS-re, hogy beszart. Ez megint kicsit elvette a kedvem, mikor belegondoltam, hogy GPS nélkül milyen állati nehéz lehetett - azok kemény versenyek lehettek.

nagyonnagyon 2013.01.08. 19:27:36

@bari-kád: szerintem itt a GPS nem úgy néz ki hogy "fordulj jobbra és menj 2 kilómétert és ellenőrzőpont".
A tájékozódás szerintem van olyan nehéz mint volt, ráadásul most van hogy csak pár száz méterre kell megközelíteni egy egy ellenőrzőpontot amely a jelek szerint nem is "fizikai" hanem csak egy gps koordináta amit meg kell közelíteni. Megérne egy misét a dakaros itiner értelmezésestől + gps mint áldás, átok mert sok a fehér folt.
Nekem nincs gondom azzal hogy átmentek az óceánon és az hogy idén egyelőre több autómárka csinálja az előadást ez több mint elég. Peterhansel unalmasan eszméletlen de remélem idén megcsócsálják. Gordon hiányozna ha nem lenne Nassert meg megen belinkelem tavalyról :D
www.youtube.com/watch?v=OmHQfIswsac

shaperzrally 2013.01.08. 19:38:27

Lehet, hogy nem feltétlenül lett egyszerűbb a navigáció GPS-el, de nekem akkor is nagyobb teljesítménynek tűnik a hagyományos itinerből való Dakarozás. Elképzelni sem tudom, hogy milyen pályajeleket lehet felismerni egy 150 km-es sivatagi szakaszon... Emlékeztek amikor még ki kellett adni a menetlevelet és sportbiró rápecsételt!? :D Milyen kalamajkák alakultak ki, amikor egyszerre érkezett három motor meg két autó egyetlen bíróhoz! Persze nem ezért nagyobb teljesítmény.

esef 2013.01.08. 20:09:32

@Mazzzzu:
a Hummer műszakilag gyakorlatilag egy buggy :)

Mazzzzu 2013.01.08. 22:05:52

@esef: ok benéztem, a látszat megcsalt :S

Quattroman 2013.01.09. 00:06:03

nem GPS-el navigálnak, csak akkor áled fel a szerkezet ha megfelelő távolságra megközelítik az ellenőrzőpontot.

Gordon pedig feldőlt a hátára mint a büdösbogár

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2013.01.09. 03:28:39

Szerintem magyar átírásban Nasszar al-Attija lesz az az el-Attija.

Abból gondolom ezt, hogy az arabban nincs e hang, csak a, i és u magánhangzót ismer a nyelv (ezért lehet pusztán mássalhangzókkal értelmesen írni, mert kevés a behelyettesíthető hang, pláne ha még a különféle hamzákat és egyebeket is belevesszük).

Szumi 2013.01.09. 08:22:06

@shaperzrally: a mai "Dakar" ? társasjáték fűtött szobában a néhány tíz évvel ezelőttihez, mikor is indultak Párizsból nagy csinnadrattával showműsor, egyebek, Marseilleben kompolás, utána pedig ment, ki merre látott - ellenőrző pontok voltak, de etapok nem: ha valaki bírta, akkor a motoron evett, szart és tankolt és aludt menet közben...Egy Heinz Kinigadner, vagy Jutta Kleinschmidt az volt akkora legenda, mint Toldi Miklós.

krutyifix 2013.01.09. 08:29:26

jók a cikkek a dakarról, köszi!
gps meg speedlimit korában sem egyszerű lehet ez a dakar...
pláne nem a motorosoknak... eszméletlen hogyan mennek a top motorosok tonnás kövek, szakadékok közt

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2013.01.09. 14:03:55

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: arabszakos nyelvészek palléroznak bennünket, majd felvetjük nekik :)

eszgbr 2013.01.20. 14:05:25

"Pal Anders Ullevalseter tanyázik, aki idén mindenképpen szeretne dobogóra állni a Dakaron, mert eddigi kilenc kísérletéből ez még nem sikerült neki" - 2010-ben 2. lett összetettben
24 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása