Tragédia árnyékolta be a Dakar hetedik napját. Reggel a szelekítv szakaszhoz vezető úton a 25 éves francia motoros Thomas Bourgin egy rendőrautóval ütközött, és a helyszínen életét veszítette. Peterhansel és De Rooy megerősítette az első helyét. A motorosoknál a négyszeres bajnok Despres még mindig nem nyert, de már nem csak franciák állnak dobogós helyen. A quadosoknál továbbra is egyszereplős a verseny. 

A pénteki, 218 kilométeres szelektív szakasznak két nyitott kérdést kellett megválaszolni: hogy bírja ember és technika a magasságot, hiszen az útvonal immár a tengerszint helyett 3.300 méter magasan is vezetett, és mennyire fogja a földes-köves talaj átrendezni a mezőnyt. Leegyszerűsítve a kérdést: tudják-e tartani a buggyk a lépést az összkerékhajtásos Minikkel, és melyik motor bírja majd jobban az oxigénszegény környezetet. A hetedik szakasz ráadásul nagyon gyors volt, a motorosok eleje is 117 km/h átlagsebességgel teljesítette.

19110_474585445934101_1583248855_n.jpg

Nem a papírforma érvényesült, ugyanis a turbósok nem szenvedtek az oxigénhiánytól, és úgy tűnik, nem csak a homokban ütőképesek a buggyk. Tegnapelőtt még az is bizonytalan volt, hogy Guerlain Chicherit egyáltalán folytathatja a versenyt, annyira kikészült a csukója. Úgy tűnik péntekre már jobban lett, és megismételte a keddi produkcióját: 34 másodperces hátránnyal lett második. A homokra tervezett buggyk a földes talajon is jól szerepeltek, Chicherit, Nászer el-Attija (ناصر بن صالح العطية, angol átírással Nasser Al-Attiyah), Gordon állt a mezőny élén a szakasz elején, de Peterhansel szép lassan jött egyre feljebb. Sőt, ahogyan ő jött fel, Nászer úgy esett vissza, hogy végül közel két perces hátránnyal a 6. helyen érjen célba.

image_proxy_large[1]_1.jpg

Szalay Balázs és Bunkóczi László meghálálta, hogy a szervizcsapat reggelre összelapátolta a Mokkát. A srácok odatették magukat, és annak ellenére, hogy a szakasz háromnegyedén az előttük induló porában mentek, 26. helyen értek be. A Sandlander csapata (a Sebestyén-Bognár, és a Pócsik-Farkas-Szaller egységek) mintegy háromnegyed órás hátránnyal célba ért.

_rm_1702_25045.jpg

A szakasz eredménye erre.

Az összetett állás semmit sem változott, mindössze Peterhansel nyert egy szusszanásnyi időt azzal, hogy három percre növelte az előnyét. Gordon hatórás hátrányával még mindig messze hátul, így a végső győzelmére nemigen kell már fogadni. Szalayék mai eredményükkel a 29. helyre jöttek fel. Az összetett állás itt tanulmányozható.

dakarstage7a.jpg

Stacy tegnapi esését követően reggel már nem indulhatott, mert a technikai ellenőrzés során kiderült, hogy a biztonsági bukóketrece megrogyott. Így még vízhordó sem lehet belőle. De Rooy közel 108 km/h-ás átlagot autózva szerezte meg újabb győzelmét a tatrás Loprais előtt. Dobogós helyével legjobb kamazos Kargyinov lett. Miki Biasion ismét befért az elejébe, és ötödikként ért be a napi célba.

GDEROOY-D2.236.JPG

A Darázsi-kamion legénysége sietett a "főnökeik" után, és 26. helyen futottak be, amellyel 33. helyre zárkóztak fel. Napi eredmények itt, összetett állás pedig itt.

P-20130110-00104_News.jpg

A motorosoknál két dolog állandó: Depsres nem tud nyerni, viszont mindenki más igen. A kátéemes Kurt Caselli idén több nagy versenyen (pl. Baja 1000) is sikerrel vett részt, amelyekkel megalapozta a terepmotoros hírét. 2006 óta, amikor Ruben Faria nyert, az első újonc aki szakaszt tudott nyerni. Annyira sietett, hogy az egyébként gyors autós mezőnyben is elég lett volna egy 8. helyre. Casellit közel másfél másodperc hátránnyal (azonos idővel) Lopez és az élen álló Pain követte.

13_25033.jpg

Despres gyengébb mai teljesítményére kivételesen van magyarázat: sebességváltó-hiba miatt lassult be, mert ezen a gyors szakaszon nem tudott 5. fokozatba kapcsolni. Mivel az idei Dakar egyetlen bivouacja, ahol nem kaphatnak a versenyzők külső segítséget, alkatrészeket és szerszámokat a szereléshez, ezzel nehéz helyzetbe került a bajnok. Cyril a KTM-szerelőkkel konzultált, és úgy döntöttek, hogy a lengyel Orlen Team versenyzőjének Marek Dobrowskinak a gépének motor-váltó egysége fog dolgozni az egyes rajtszámú versenyző járművében. A feladatot a gyakorló szerelő, maga Despres végezte. amelyben a KTM más gyári versenyző segített. Cyril honlapján természetesen az Orlen csapat nagyvonalúságáért hálálkodott. Napi állás.

image_proxy_large[1].jpg

Lopez “Chaleco” ezzel már második, Despres pedig tovább csúszik hátra, de - hasonlóan az autósoknál Nászerhez - még mindig lőtávolban van. Motoros összetett eredmények.

150680_474585205934125_1725990396_n.jpg

A qudosoknál továbbra sincs semmi extra: Petronelli annyira vezet, hogy lassan már tolhatná is a gépét, hiszen egy és negyed óra előnye van. Quados eredmények.

Képek: planetrobby.comdakar.huwww.dakar-derooy.com, Red Bull Content Pool

Sajtófotók hegyekben:

Címkék: nasser al attiyah Dakar nászer el attija Dakar-rali

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr385013253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.01.12. 13:58:29

Érdekes a verseny,kár hogy ilyen messze van.

Mazzzzu 2013.01.12. 14:01:09

"kátéemes" LOL :P

smikee 2013.01.12. 14:44:54

elírás h a turbósok végül is nem szenvedtek oxigénhiánytól? pont azért jó (is) a feltöltő, nem? Ld. 2. vh-s repülőgépek, jópár repült turbófeltöltéssel.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2013.01.12. 16:40:37

@smikee: a turbószűkítő miatt a tapasztalatok szerint jobban elgyengülnek, mint a nagyobb átmérőjű szűkítővel szerelt szívómotorok

Quattroman 2013.01.12. 23:35:23

@B. Capelluti:
Leiter Jakab is nálatok dolgozik?

A Sandlander csapata (Sebestyén-Bognár, és Fócsik-Farkas-Szaller)

egy mondaton belül két elírás, pedig naponta előkerülnek ezek a nevek...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2013.01.13. 00:13:51

mikor fogják visszahozni európa-afrikába a versenyt?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2013.01.13. 00:17:59

@K.teknőc: Figyelemmel a giga-nézőszámokra , amiket most hoz, és a nyugat-afrikai helyzetre, szerintem nem mostanában.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.01.13. 00:33:40

@B. Capelluti: Nekem egyedül az elnevezés bánCSa a fülem. Lehetne valami semleges nevet adni a viadalnak.

esefe 2013.01.13. 04:41:52

Hogyan lehet Dakarnak nevezni egy versenyt, aminek Dakarhoz semmi köze?

Jamesblond 2013.01.13. 11:35:16

Az a kulonbseg hogy Del-Amerikaban a nep imadja a "Dakart", fontos esemeny es latjak benne hogy a Dakar hatan kicsit feljebb tudnak kapaszkodni legalabb a nepek kozotti baratsag "listan", (mosolyognak, integetnek, baratsagosak, segitokeszek) mig Afrikaban a csokott agyu torzsek vedelmi penzt szedtek, meg terrorcselekmenyekkel fenyegettek a mezonyt...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2013.01.13. 12:59:28

@esefe: @Jamesblond: Volt olyan szelektív ahol állítólag több mint egymillióan voltak a szelektíven, tavaly is kb. 10 millió helyszíni nézőkről beszéltek. Emellett ők jobb piac, mint Nyugat-Afrika, helyi hősök is indulnak, ami az afrikai eredetiben nem volt jellemző (pár dél-afrikai versenyzőt leszámítva).
A Dakar mára nem hely, hanem brand.
13 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása