A sasszeműek már észrevehették, hogy a rendszám helyén a versenyautók rajtszáma látható a Monte Carlo Ralin. Ez csak nekünk új, Franciaországban már a tavalyi is így versenyeztek.
A raliautóknak a közúti közlekedés szabályainak is meg kell felelnie. Rendszám nélkül Franciaországban sem lehetett közlekedni, ezért többen úgy oldották meg, hogy a versenyautóval azonos típusú utcai autó rendszámával jelentkeztek a gépátvételen. Így a verseny alatt azonos rendszáma volt a versenyautónak és az utcai autónak. A baleseteknél, szabálysértéseknél ez több problémát okozott.
A Francia Autósport Szövetség (FFSA) és a Közlekedési Minisztérium ennek a problémának a megoldására kitalálta, hogy ne legyen rendszáma a raliautóknak, hanem a versenyen használt rajtszámot használják az autók beazonosítására.
Több szempontból is praktikus megoldás. Egyrészt a versenyautóknak nincs szüksége rendszámra és menetlevélre sem. Másrészt a hatóság dolgát is megkönnyíti: a hátsó lökhárítón és az oldalablakokon is jól látható a rajtszám, az esetleges szabálysértések esetén a hatóság könnyebben vissza tudja keresni a versenyzők adatait, biztosítási kötvényszámát. A versenyautó bérbeadásával foglalkozó cégeknek is jó megoldás, hiszen nem őket zaklatják a gyorshajtások miatt.
Franciaországban sem csak homológ versenyautóval versenyeznek, ezzel a megoldással a nem homológ autók problémája is meg lett oldva.
Magyarországon a hasonló probléma elkerülésére vezették be a sportrendszámot.