Semmi újat nem talált ki Sebastien Loeb, ami a taktikáját illeti. Nagyon úgy néz ki, hogy ezúttal is a verseny elején nagyon siet és kockáztat, a többiek lemaradnak, ő meg beosztja az itt megszerzett előnyét. A szerdai négy gyorsasági szakaszból hármat megnyert, nap végére 1:20 perc előnyt autózott ki, ezt ő simán be is tudja osztani, ha akarja. Persze a Montén a szokásosnál is nagyobb szerepe van az időjárásnak - szombatra negyven centi havat jósolnak a Col de Turini-n -, ezért még nem engedhet ki. Ogier a Polo WRC-vel megnyerte a nyitó gyorsaságit és a második helyről várja a folytatást.

487272_414759805267800_418630591_n.jpg

Szerdán összesen négy gyorsaságit kellett teljesíteni a Monte Carlo Rallye mezőnyének. Az egyik pálya (Le Moulinon – Antraigues 37,1 km) nagy része száraz volt, de a közepén volt hó és jég is, míg a másik (Burzet – St. Martial 30,6 km) majdnem teljesen havas volt a délelőtti kör alkalmával. Mivel két gyorsaságira kellett gumit választani, szinte mindenki a szögesekre voksolt és úgy gondolkodott, hogy majd a száraz részeken megpróbál óvatoskodni és vigyázni a szögekre. Többen is két szögest vittek magukkal a csomagtartóban, így a két gyors között feltehették ezeket a legjobban megviseltek helyére.

734984_10151233400112057_311562914_n.jpg

GY1: Parádésan mutatkozott be a Volkswagen Polo R WRC a világbajnokságon, hiszen Ogier volt a leggyorsabb a nyitó szakaszon. A VW francia pilótája igyekezett lehűteni a beíróban várakozó túllelkesült újságírókat: „Több, mint négyszáz kilométer van hátra a versenyből, úgyhogy ez nem jelent semmit, megyünk tovább.” Mit is mondhatott volna, nem marketinges, hanem versenyző. A pálya első és utolsó tizenkét kilométere volt száraz, a középső részen havas-jeges aszfalton autózott a mezőny, a beíróban rengetegen panaszkodtak amiatt, hogy leírták a gumikat és aggódnak a következő pálya miatt. Ogier mögött Loeb érkezett, kevesebb, mint négy másodperccel, majd Sordo és Hirvonen, akik már egy huszast spájzoltak az éllovastól. Hirvonen a DS3 WRC egyensúlyára panaszkodott, nem sikerült megfelelően beállítani a versenyautóját. Legjobb Fordosként Novikov az ötödik helyen kezdett, majd Hänninen és Neuville következtek egymás hegyén-hátán. Fél perc hátrányt begyűjtve csak a nyolcadik helyen érkezett Latvala, Bouffier a kilencedik, Ostberg a tizedik volt ekkor. A gyorsaságin. Mindenképpen meg kell említeni Esapekka Lappit is, aki odacsapta a Fabia futóművét egy sziklához, ennek következménye egy defekt lett, ráadásul az autó futóműve is megsérült. Na, így jött egy tizenkettedik időt a Skoda Motorsport újdonsült pilótája, megverve egy csomó WRC-t az S2000-el! Sajnos Lappi autója olyan súlyosan sérült, hogy ezután kiállt a versenyből. Eredmények itt.

424164_10151261846328952_1989690170_n.jpg

GY2: Loeb nyerte ezt a gyorsot, egy tízest osztott ki Ogier-nek, ezzel átvette a vezetést. Óriásit jött Hänninen és Bouffier is, a harmadik és a negyedik helyen állt meg a stopper esetükben ezzel jókorát léptek előre abszolultban is, sőt így Hänninen a legjobb Fordossá avanzsált, hiszen a negyedik helyre ugrott. Hirvonen továbbra is szenvedett és majdnem negyvenet kapott ezen a harminc kilométeren, ami rengeteg. Latvala három percet késett a kettes gyorsról, mert próbált puhítani a futóművén, így harminc másodperc büntetést is kapott, a két gyors után a tizedik helyen áll, közel másfél perces hátránnyal Loeb mögött. Eredmények itt.

Két gyorsasági után jött száz kilométer etapon kocsikázás vissza a valence-i szervízparkig, ahol harminc perce volt a szerelőknek, hogy átnézzék az autókat. Igazán komoly probléma csak Michal Kosciuszko Minijének motorjával volt, ugyanis már az első gyorsaságin gyengélkedni kezdett. Kisebb meglepetésre a tágabban vett élmezőnyből még senki nem dobta el a vasat, talán azért is ilyen óvatosak, mert a Monte szervezői nem engedik a superally-t (újabban Rally2-nek hívják), így aki nem fejezi be a napot, az végleg kiesett.

VW-WRC13-01-RB-0814.jpg

GY3: A derült időnek köszönhetően rengeteget száradt a pálya a második körre, emiatt főtt a csapatok feje a gumiválasztás kapcsán. A legtöbben két slickkel és két szögeletlen hógumival jöttek ki a szervízből, de a csomagtartóban két szöges is készült a bevetésre, amelyre esetükben a négyes gyorson kerül majd sor. Az időmérő rendszer hibája miatt sokat kellett várnunk a hivatalosnak nevezhető eredményekre, volt is nagy felháborodás emiatt világszerte, teljesen érthető módon. Aztán lassacskán sikerült kibogozni a szálakat és Loeb neve mellé húzhattunk egy újabb strigulát, mert megnyerte ezt a gyorsot is. Ogier kapott tőle húszat, valószínűleg rászóltak a főnökei, hogy ne siessen, mert a beíróban azt nyilatkozta, hogy őt nem érdekli Loeb és ez a helyes taktika, ha az ember világbajnok akar lenni. Viszont Latvala a másik Polóval itt jött egy második időt, immár megfelelő beállításokkal, de akkora a hátránya az abszolútban, hogy innen már egy dobogós helyezés is csodaszámba menne. Hänninen is óvatoskodott, negyvenet kapott Loebtől és kilencedik lett ezen a gyorson, abszolútban visszacsúszott a kilencedik helyre. Eredmények itt.

Tavaly az évzáró spanyol forduló előtt az FIA szakított a belga Stage 1 Technology (S1T) nevű céggel, amely hosszú ideje felelt az időmérésért és a versenyautók műholdas nyomkövetéséért. Ezzel egy időben azt is bejelentették, hogy a belgákat spanyolok váltják és az S1T minden feladatát a Sistemas Integrales de Telecomunicacion nevű cég veszi át. Érdekes, hogy a világbajnokságon ezt sem sikerült zökkenőmentesen mentesen megoldani, mert igaz, hogy a tavalyi Katalán Rally-n minden rendben ment, de a Monte első napja hatalmas blamázst jelent. El lehet képzelni, hogy a Forma 1-ben mekkora botrány lenne abból, ha mondjuk a kvalifikációs edzésen történne ilyesmi és csak hosszú órák után derülne ki, hogy Kobayashi mégiscsak bejutott a Q2-be. A WRC-ben ezt is lehet.

543773_576127202401387_1210998039_n_1.jpg

GY4: Ezen a pályán is elfogyott a hó és jég nagy része délutánra, így nem is mindenki erőltette a szöges gumik felszerelését a gyorsasági előtt. Loeb megnyerte ezt a gyorsaságit is, ráadásul fél percet osztott ki a második idővel érkező Hirvonennek. A finn értetlenkedve fogadta a nagy különbséget, nem beszélve Latvaláról, aki ezen a harminc kilométeren kapott ötven másodpercet, mégis harmadik lett. Neuville a kelleténél agresszívebben vezetett és eltalált egy nagyobb követ, ami tönkretette a Fiesta WRC futóművét. A belga és navigátora derekasan próbálkozott a futómű megjavításával, de nem jártak sikerrel. Az élmezőnyből ők az első búcsúzók. Sordo az abszolútban lecsúszott a dobogóról, hiszen Hirvonen feljött a harmadik helyre. Hänninen egy nagyon szűk helyen megforgott, és sok időt bent hagyott, visszacsúszott a kilencedik helyre. Eredmények itt.

Holnap egy hasonlóan hosszú nap vár a mezőnyre, ami a gyorsasági szakaszok hosszát illeti, de már három pályán, hat gyorsot teljesítenek majd. Útvonallap itt.

Képek: VW Motorsport (Bálint Richárd), McKlein (Sarah Veselly), Citroen 

Címkék: monte világbajnok fiesta wrc latvala hirvonen malcolm wilson dani sordo seb loeb ds3 wrc seb ogier vw motorsport polo r wrc neuville VW rallye du monte carlo monte 2013

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr385021532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vancello · http://vancello.hu 2013.01.17. 09:15:02

Csak ezt nem értem, hogy miért nem közvetíti SENKI? Egy Montét? Röhej. Shaperzrally, én köszönöm, ez most hiánypótló!

eszgbr 2013.01.17. 11:28:14

@vancello: www.wrc.com/fanzone/wrc-live/
itt van élő rádiós közvetítés, a gyorsok után rögtön meg is szólaltatják a versenyzőket

eszgbr 2013.01.17. 11:29:53

A negyedik szakaszon valami félelmeteset ment Loeb, kilométerenként több mint egy másodpercet vert az azonos autóval versenyző Hirvonenre, elképesztő.

dozo-68 2013.01.17. 11:52:13

Lehet hogy nem véletlenül lett kilencszer világbajnok Loeb!!!
4 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása