Új vendégszerzőnk a mikrofonnál! Köszöntsétek GT-t, szeretettel.

 „… és negyvenötkor megkezdhetik a rajtoltatást.” Hallatszott a kézi rádióból, mire mindenki láthatóan megnyugodott a sátor környékén. Már huszonöt perce álltak az olajfolt feltakarítása miatt. A sportbíró a magasba emelte a kezét, és a versenyzők felé intett. A közeliek öltözködni kezdtek,  néhányan az előttük álló autókat kezdték számolni, hogy hány percük van még hátra a saját rajtjukig. Az időellenőrző és a rajt között összegyűlt 20 – 25 autó rengeteg nézőt odavonzott. A legtöbben az út melletti magas partoldalról nézték őket, és beszélgettek. Néhányan fényképeztek, a legbátrabbak pedig beszédbe elegyedtek az overáll felső részét a derekukra kötve viselő, autónak dőlve sztorizó versenyzőkkel. Ahogy a sor elején felkerültek a sisakok az első páros fejére, a civilek maguktól elköszöntek, és visszahúzódtak, nem akartak zavarni a rajt előtti percekben. Figyelmük amúgy is az első készülődő autóra irányult. Ennek sofőrje rutinosan felkattintotta a gyújtás és a benzinpumpa kapcsolóit, s ugyanezzel a kezével benyomta az indítógombot.

222038_501829999845422_634877245_n.jpg

Az önindító az utcai autókhoz szokott fül számára aggasztóan hosszú ideig tekert. A beinduló motor hangja még a néhány kilométerrel távolabb posztoló, rádió nélküli sportbírók számára is egyértelművé tette, hogy a verseny folytatódik. Az érces hangú kipufogó messzire fújta az aszfalt széléről lemorzsolódott apró kavicsokat. Az ütemesen hullámzó alapjáratot hallva az embernek az az érzése támadt, hogy szinte meg tudná számolni a robbanásokat. A váltó az egyes fokozatot hangos csattanással vette. A kerekek egyszerre megrándultak, de az autó egy helyben maradt. Ez az egyetlen pillanat óriási hatással volt a nézőkre. (Határozott jele volt annak, hogy ebben a sportban a sisak, az övek és a bukókeret nem a hangulat miatt kötelező tartozékok.)

Kacsa_rajtelott_1.jpgFotó: https://www.facebook.com/kacsandi.foto

A rajtvonalig hátralévő tizennégy méter megtétele szenvedés volt a gépnek és nagy összpontosítást igényelt az embertől is. A lassú haladás láthatóan igénybe vette a szerkezeteket, nyikorgott, visított, remegett minden alkatrész, ami részt vett a hajtásban. Mintha az egyes fokozat, és egyáltalán a lassú haladás képessége csak valamilyen régi, buta szabály miatt lenne az autóba építve. És majdnem pontosan így is volt.

Skorpanto_1.JPG

A rajtsátor alatt a fehér mellényt, nyakában igazolványt viselő alak a precízen bejelölt pontra illesztett botjához igazította a jármű orrát. Meggyőződött róla, hogy mindkét bent ülő látja az órát, majd kicsit később egy hármast és egy nullát mutatott be az ablakon. Bent a kormányon lévő gomb megnyomására az ütemesen hullámzó alapjárat normális motorhangra, majd ugyanabban a másodpercben erős morgássá, fenyegető üvöltéssé, végül vészjósló sivítássá változott. A sivítást ütemesen meg-megszakította a leszabályzás, már senkinek sem jutott eszébe bármit is számolgatni. A kerekek, a féltengelyek és a kuplung pont úgy feszültek, mint a macskafajták egész teste ugrás előtt. A navigátor rátette egyik ujját a stoppere gombjára, és sisakját az ülésnek támasztotta. A pilóta kinyújtóztatta ujjait a kesztyűben, és kifújta tüdejéből a levegőt. Amikor az óra piros ledekből álló számai ötvenkilencről nullára váltottak, a csikorgó, remegve szenvedő alkatrészek végre értelmet nyertek. Az autó szemvillanás alatt elhagyta a sátrat, és lenyűgözően gyorsult, amiben a váltások sem okoztak törést.

Harminc méterrel az után, hogy elrajtoltak, az autó a gázelvétel miatt prüszkölve, durrogva, töredék másodperc alatt túljutottak az első kanyaron. Ehhez a sofőrnek kettőt kellett visszaváltania, miközben ballal fékezett, az aszfalt közepén tartva a hidegebb gumik miatt csúszáshatáron lévő autót. A fékezés miatt a navigátor tüdeje végre legyőzte a gyorsulást, és meg tudott szólalni. Mialatt húznia is kellett a vállhevederjein, mivel az erőhatásoktól alig észrevehetően, de fellazultak.

A következő 16.5 km-en már csak 37 hasonló kanyar várt rájuk.

Címkék: állomás sportbíró rajt IE

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr115033341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tiborsan 2013.01.23. 09:00:31

Bakker!Ahogy olvastam, ott voltam. Még mindig futkos a hátamon a hideg. Akinek nem, az festi magát.

Peetee 2013.01.23. 11:31:01

Tökéletes; milliónyi emlék és villanás a fejemben az alatt a pár perc alatt, amíg végigolvastam. Ilyen kell a hideg januárban a ralisnépnek!

lex lathor 2013.01.23. 11:35:51

köszönjük szépen! :)

Grafikuszoli 2013.01.23. 11:47:07

Nagyon jó írás, elvonási tünetek ellen ideális! :)
Köszi!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2013.01.23. 11:49:14

@Grafikuszoli: azt meséld el inkább, hogy mi a terv idénre.:)

Grafikuszoli 2013.01.23. 14:03:45

@B. Capelluti: Nos, a kocsi megvan, aztán hogy anyagilag és időben mennyit sikerül a projektbe invesztálni, az majd kiderül. A realitás az, hogy öcsém navigál túrában az egyik korábbi ellenfélnek, plusz pár sprintre összeülünk.

Grafikuszoli 2013.01.23. 14:04:44

@B. Capelluti: Ja, és ha tényleg fut a saját nevünk alatt a Suzuki, akkor majd jelentkezem egy matricáért! :)

red87 2013.01.23. 15:18:43

Csodálatos, még ilyet!
Ilyen könyveket kérek, regényeket, autóversenyekről, amiben így írnak :)
11 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása