A Raliversenyzők Nemzetközi Szövetsége (IRDA) tegnap ismét publikálta a raliversenyzők rangsorát. A World Rally Ranking azt írja a saját rangsoráról, hogy az FIA nemzetközi versenynaptárában szereplő eseményen elért eredmények alapján "objektív és pártatlan" módon számítják ki az egyes versenyzők pontszámát, melyet aztán alaposan különféle rangsorokba rendeznek. Valaki mesélje már el, hogy hogyan, és legfőképp miért?

LOEB.jpg

Azt írják magukról, hogy a többi sport-rangsorhoz hasonlóan World Rally Ranking alapja is egy számítógépes rendszer, amely ad egy bázispontszámot, majd annak érdekében, hogy tükrözze a verseny jelentőségét, relevanciáját,  hosszát és nehézségét mindenféle együtthatókkal ezt korrigálja. Első tényező az eredmény, majd jön a verseny "fontossága", ezért a VB futamokon elért eredmények 15-szeres, a Közel-Keleti Ralibajnokság pedig 9-szeres szorzót kap. Azt mondják, hogy a rendszer fontos jellemzője az átláthatóság, ezért a honlapjukon az IRDA összes ilyen kritériumot tartalmazó  előírását elvileg meg lehet találni. Nekem első blikkre sem tűnik annyira objektívnek, mint a sakkozók Élő-pontrendszere.

WRR.PNG

Természetesen nem csak a pilótákat, hanem a navigátorokat, a versenyautókat, és a gyártókat is rangsorolják. A legjobb pilóta természetesen Loeb, legjobb navigátor pedig Daniel Elena. Ezen a zsinórban megnyert kilenc VB után nem nagyon csodálkozunk. Mögöttük a tavalyi VB-második páros, ez is rendben van. A harmadik helytől kezdve pedig  kicsit felborult minden: én nagyon bírom Mikkelsent, de hogy ő lenne a harmadik? Hogy lehet Solowow előrébb, mint Dani Sordo?

wrr2.PNG

A magyar lista is érdekes. Én örülök, hogy a Jalta IRC-n elért dobogós helye, és ciprusi pontszerzés miatt a tavalyi év legnagyobb nemzetközi ralis sikerét elérő Vizin Laci bácsi áll az élen, mellette navigátorként pedig Zsiros Gabi neve szerepel a listán. Annak is örülök, hogy papírja van róla, hogy jobb versenyző Ken Blocknál. De a mögötte jövőknél már nem ennyire világos a helyzet. Konkrétan többször nem találom az összefüggéseket.

wrr_HUN.jpg

Ha pedig az egyes országok rangsorát nézem, csak pislogok. A legjobb lengyel Solowow a lista szerint, de az állandó VB-résztvevő Kosciuszko messze le van maradva. A finn rangsor is vicces: a harmadik Jarkko Nikara megelőzi Jari Ketomaát. Amikor ezt megláttam, végképp elvesztettem a fonalat, hogy milyen eredményre adnak itt pontot.

Vizinék Jaltán (Fotó: http://vizinrally.wordpress.com/)

A statisztika szerint egyébként a legjobb ralis nemzet az olasz, messze lemaradva csehek! a franciák, és a finnek. (Magyararszág 25., megelőzve Katart!) A legjobb márka a Mitsubishi, amelyet a Ford, a Citroen és Skoda követ. A legjobb autó pedig Skoda Fabia 2000, majd az EVO IX, Peugeot S2000. Az első ötben nincs a VB-t Loebbel uraló Citroen DS3 WRC. 

Jari Ketomaa (Fotó: http://www.dmacktyres.com)

Miközben mazsoláztam a statisztikákat. azon gondolkodtam, hogy biztosan rohadt sok meló van egy ilyen statisztikában ennek van-e bármi értelme? A válasz egyszerű: semmi! Ezek a pontok komoly hibahatárral tükröznek bármilyen erősorrendet. A versenyzők rajtsorrendjét nem az itt elért pontszáma határozza meg, hanem az FIA és a nemzeti szövetségek által a pályán elért eredmények szerinti adott prioritás, a prioritásos versenyzők mögött ugyancsak az számít, hogy ki mennyire gyors. 

Ez az egész csak egy leheletnyit objektívebb, mintha közönség-szavazást tartottunk volna a kérdésről. (Elnézést, Bútor Robi nevű srác nem fért bele a 17 magyar pilóta közé? Ez a táblázat egy vicc -omm-)

Címkék: statisztika seb loeb ds3 wrc zsiros gábor vizin Lukács WRR world rally ranking

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr25040675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2013.01.24. 16:37:58

A lista alapján, a magyar bajnoki cím nem ér semmit nemzetközi viszonylatban...

2013.01.24. 16:44:56

Az elején leírtátok a lényeget: ez egy számítógép által kiköpött rangsor. Ha ezt a mondatot ti magatok tudjátok értelmezni, nem lett volna szükség erre a felesleges hőbörgésre a szokásos Index-stílusban. Már bocs, de tényleg. Tudtok ti ennél jobbat is.
Mindjárt jön a WRR-t megálmodó olasz bácsi, osz't megmondja, hogy a rallydream blog mennyire amatőr meg béna. Sárdobálás. Felesleges. Értelmetlen. Mint ez a cikk.

Dseries 2013.01.24. 16:45:48

A magyar bajnoki cím semmilyen viszonylatban sem ér semmit. Nem akarok belemenni, gondolom páran helyeselnek majd páran meg nem.

young-old pkw 2013.01.24. 16:58:52

Hülyeségek ezek a statisztikák.Csak felidegesítik az embert...

Örök ranglistájuk nincs???

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2013.01.24. 17:00:57

@Bermuda: ha átnyálazod a táblázatokat, látsz benne pár meglepő dolgot azok mellett, amiket kiemeltem. Rossz a számítási módszer.
@T-Maci: @Dseries: ennek viszont hírértéke sincs

1kutya 2013.01.24. 17:33:12

megmondta már Churchill is: "Én annak a statisztikának hiszek, amit én hamisítottam!"
ezt perspeciel a számítógép "hamisította" :)

Bence Szabó 2013.01.24. 17:34:47

Szilágyi Jánosnak nem tudom mióta van Magyar licence...

Gabbesz 2013.01.24. 19:18:25

@1kutya: Churchill nem mondott ilyet. Hihetetlen, hogy nem lehet ezt kiverni a köztudatból.
en.wikiquote.org/wiki/Winston_Churchill

rekspeiler 2013.01.25. 11:22:10

"Csak annak a statisztikának hiszek, amit én magam hamisítottam.
10 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása