Mindig is tudtuk, hogy a csajok a legkeményebbek, és ritkán végeznek félmunkát. Az ukrán playmate és kedvenc svéd szépségünk is ralizott a hétvégén. Meg is lett az eredménye, kinek így, kinek úgy...
Menjünk szépen sorban, kezdjük azzal, akinek a legkevesebbet sikerült mennie. A 25 éves Inessza Tuskanova nevezett a jövő hétvégi lett ERC futamra, valószínűleg előtte még tesztelt volna egyet a finnek hagyományos nyitófutamán, az Artic Lapland Rally-n.
Közszolgálati perceink következnek: ha esünk (mert legalább egyszer a pályafutásunk alatt esünk), akkor nem kapaszkodunk bele a csőbe, nem támasztjuk ki pálcikakarjainkkal a tetőt, mert a mozgási energia ellenünk dolgozik (fizikaórán kulcscsomót vágtak hozzám, ha nem vágtam kapásból, hogy egykettedemszervénégyzet, hát most jegyezzük meg). Ha a helyzet menthetetlen, a pilóta engedje el a kormányt, nehogy ujjait törje a pörgő-forgó alkatrész, a befelé igyekvő kormányoszlopot sem fogja tudni megtartani, legfeljebb kettős alkartöréssel lesz gazdagabb. Inkább amennyire lehet húzza be a lábait, kezeit tegye keresztbe a mellkasa előtt. A navigátor dolga hasonló: ölelje szorosan magához szeretett itinerét, mert szerencsés esetben tovább tudnak menni, és jó lenne nem eltévedni, és természetesen amennyire lehet, húzza be a lábát. Ha az ülésünk és a HANS (nyakvédő) hiánya engedi, a fejünket is hajtsuk előre. A videón nem a helyes magatartást látjuk!
A felkészülés annyira jól sikerült újdonsült finn navigátorával, hogy már rögtön a második szakaszon sikerült elszállniuk. A szó szoros értelmében. Egy méretes ugratást követően ugyanis hirtelen túl közel lett a következő jobbos és bár egy pillanatra úgy tűnt menthető a helyzet, az út széli hófal ezúttal (sem) segített az ukrán topmodellen.
Azért írtam, hogy ezúttal sem, ugyanis már a versenyt megelőző bemelegítésen is sikerült elásni a Mitsubishit a hóban. Szerencsére egy kalandnál sem sérült meg sem ő, sem navigátora. Sőt... a kalandozások után már készülhettek is a jobbnál-jobb profilképek.
Pózolj a törött versenyautóddal...
Mint később kiderült, hogy míg a jókedve nem hagyta el Tuskanovát, a jogosítványa viszont igen. Ugyanis a balesetet követően valószínűleg kieshetett az autóból, és talán még mindig ott lapul a hófalban.
A svéd szőke lányok, Ramona Karlsson irányításával egy svéd ralisprint-szerű futamon indultak el. A verseny egy szakaszból állt, a legjobbak háromszor teljesíthették. A tüzes lányok (tavaly az ausztrál vb futamon porig égett EVO X-es Mitsubishijük), ezúttal típust és kategóriát is váltottak: WRC-be ültek!
Skoda Fabia World Ramona Car
Skoda Fabiájukkal az első körben a 31. legjobb időt teljesítették, majd a következő gyorson majd' tíz másodpercet javítva idejükön - 10 hellyel előrébb végeztek.
A lányokat a farkasordító hideg sem tartotta vissza a versenyzéstől