Gyűjtő

rallyedream | 2013.01.29.

Ismét vendégszerzőnké a mikrofon! Fogadjátok szeretettel GT írását.

Kevesebb nézőjük lesz, a végét mindig kevesen várják meg. Bent a gyorson kellett kereket cserélniük, aztán még egyszer az etapon is. A második defekt miatt kikésték az idejüket, ezért ma utolsóként indulhattak. Pont a versenyre jövet azt beszélték, hogy a patkószögek használatának csökkenésével a defektes kerekek aránya is számottevően ritkultak az évek során. Tegnap megegyeztek hát abban, hogy valószínűleg ez itt olyan lovas-környék lehet. Nem ejtettek miatta könnyeket, még versenyben voltak, sokan már ezt sem mondhatták el magukról. Most az egyik oldalon felemás felnivel, de küzdelemre készen várakozott az egymás mellé rendezett autók között, utolsóként. A várakozás nem volt az erőssége. Menni persze csak a gyűjtő után lehet, egyenlőre maradt a várakozás feszültsége.  Hülye egy helyzet. Annyira mennél már, és csak arra tudsz gondolni, hogy jól rajtolj, és majd az elágban mennyire kell letenni tőre, és közben mikor indul el a hátulja? Mert bal hátul fent van már a pótkerék… Nem úgy gondolkodott mint régen, hogy a jobbosokban, amikor arra az oldalra terhel, majd lassabban fog menni, hanem hogy ugyanúgy fog menni, de az autó máshogy fog viselkedni. Meg egyáltalán, minek az etap, miért nem lehet mindjárt a gyors elejére tenni a gyűjtőt? Miért kell minden versenyt így rendezni!? – de persze ezt ő sem gondolta komolyan.

kacsa_gyujto1.jpg

Tudta, hogy az autó rendben van. Kicsit aggódott a difi miatt, meg az egyik gátló picit eresztett. Úgy beszélték meg, hogy ezt a napot ki fogják bírni, nem lesz gond. Elmosolyodott, az első versenyein ennél lényegesen rosszabb technikával állt rajthoz, és nem aggódott ilyesmin. Profibbak lennének az óta? Tulajdonképpen a versenyautót is, szervizbuszt is a saját akksija indította reggel. Tehát végül is, igen.

Kacsa_gyujto3.jpg

Gondolatait a navigátor ajtócsapódása zavarta meg.  

-Vazzeg, mennyien vannak már megint! – mutatott a nézőkre. Gyöngyöző homlokkal ült be a tűző napon álló autóba. – Ahelyett, hogy a strandon lennének. Te mikor voltál strandon utoljára? -Mondjuk tegnap este a szálláson úsztam. Míg te az itinereddel piszmogtál. – röhögött a pilóta. -A te itineredel, hogy rohaggyá’ meg. Hatodik éve mentek együtt, erős barátságuk a rali egyik pozitív hatásának kiváló példája volt.   

A korlát mögött valóban rengeteg néző állt. Élvezték a sok autót, a tömeget, azt, hogy végre történik valami, a városban, ami „értelmes”, és őket is érdekli.  Videóztak, fényképeztek, telefonnal motorhangot rögzítettek. Csodálták a VFTS-t, lenézték a Suzukit, sztoriztak a BMW-ről, szagolták az etanolos Mitsubishit. A régi emlékek előjöttek, a kisebbek fertőződtek. Ha apu éppen nem tudta, hogy mi az a karikában végződő valami a motorháztető sarkain, akkor a mellett álló másik apuka segített megmondani. A kettővel arrébb álló pedig a szabályt is ismerte, hogy azért, mert „kívülről nyithatónak kell lennie”.

   Közben a körbekerített salakpálya lassan kezdett kiürülni. Ahogy a legjobb autók eltűntek, a legjobb helyek felszabadultak a kordon mellett. A maradék néző odafért már a rajtsátor közelébe, így azt is megfigyelhették, ahogy a hosszúkás papírt kiadják a pici plexiablakon, a bírók valamit ráírnak, és kis várakozás után visszaadják. Egy kisfiú precízen fogta a korlátot, ahogy arra utasítást kapott édesapjától. Fel sem tűnt neki, hogy már rég nincs több sor mögötte, kizárólag csak az autókat figyelte. A látottak akkor élményt jelentettek neki, hogy ösztönösen el akart köszönni az utolsó autótól. Integetését az egyik, majd a másik bent ülő is viszonozta.
- Úgy néz ki, mégis van egy fix nézőnk – mondta a sofőr, majd gázt adott, és elindult az etapon az gyorsasági felé.

Címkék: állomás gyüjtőállomás

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr875033346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz