Írtunk már a sportrendszámról és a francia megoldásról is. Most jöjjön egy kis matek: mennyi az annyi? A rendszám kiváltásának négy szakasza van, négy helyszínen kell kinyitni a pénztárcát: az MNASZ-nél, a hírhedt Mozaik utcában, a biztosítónál és a Központi Okmányirodában.

Az első lépésben az MNASZ Technikai Bizottságánál ki kell váltani a gépkönyvet és a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz szükséges szakvéleményt. Előbbit évente meg kell ismételni, utóbbit járművenként csak egyszer kell kérni. A gépkönyvezéshez kell egy homologizációs lap (FIA vagy nemzeti), és igazolni kell a gépjármű tulajdonjogát . Az új gépkönyv ára 18 000 Ft. a hosszabbítás 12 500 Ft/év. A szakvélemény 16 000 Ft.

A szakvéleménnyel és a gépkönyvvel meg kell látogatni a Mozaik utcát és műszaki szemlére kell állítani a versenyautót. A hatósági díj 1770 Ft/év. A szemle után egy Minősítő Okiratot kap a versenyautó.

Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosítás nélkül még ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt sem adnak. Ennek díja biztosítónként változó (pl.: Groupama Garancia Biztosító ZRt. 2013.01.01-től 39.785 ft/év).

Forgalmi engedélyért, rendszámért, indítási naplóért és érvényesítő matricáért el kell menni a Központi Okmányirodába (1133 Budapest XIII., Visegrádi u. 110-112.). A forgalmiért 2 500 Ft-t a többiért 17 085 ft-t kell fizetni.

Az első évben tehát: 55 355 Ft plusz biztosítási díjba kerül a sportrendszám, ha korábban nem volt gépkönyve az autónak. Ha már volt, akkor 49 855 Ft plusz a KGFB díja. A második évtől a sportrendszámos versenyautó forgalomban tartása biztosítás nélkül, 18 355 Ft-ba kerül.

Címkék: mnasz nkh sportrendszám központi okmányiroda

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr185050998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MajorMajor 2013.01.30. 11:17:37

Mi a helyzet, ha eddig nem volt magyar rendszáma az autónak? Kell ragadót fizetni? Esetleg eredet vizsga? Mivel igazolom a tulajdon jogot? Külföldi forgalmi, rendszám, adásvételi + hiteles másolat elég?

dhrbikes 2013.01.30. 11:42:26

Igen, a legfontosabb kérdés, hogy kell-e regadót fizetni a külföldröl behozott autó után?

atesz 2013.01.30. 14:40:13

Nem semmi, bár meglepőnek azért nem nevezném. Írtózatos lehúzás, elképesztő amatőrség, teljes mértékben középkor. Érthetetlen és úgy gondolom, védhetetetlen ez a megoldás. Lehet persze, hogy valamit nem jól látok.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2013.01.30. 14:56:57

@MajorMajor: Adásvételivel igazolod a tulajdonjogot.

@dhrbikes: Nem kell regadót fizetni.

Autó-motor doktor 2013.01.30. 17:42:47

Húzós,húzós,de ha versenyben akarunk maradni,akkor nincs más választás.Pillanatnyi állás szerint úgy tűnik,hogy pár versenyen belül visszahozza ezt a pénzt.(Audi S8 4.2 Quattro)

jürgen baromartz 2013.01.30. 17:57:06

tudom, hogy marginális kérdés, de egy nulláról épített, műanyag héjas versenyautó (pl. egy locost) kaphat vajon ilyen rendszámot?

pedaz 2013.01.30. 17:57:11

Eszméletlen jó lehetőség ez szerintem, bár nem tartottam még versenyautót forgalomban. Az az évi 60.000, ami a második évtől kijön, szerintem töredéke egy szezon költségvetésének.

datacom 2013.01.30. 19:11:31

Ha nincs okirat, ami igazolná, hogy az enyém a sporteszköz, akkor hogy kap MNASZ által kiállított gépkönyvet? És, ha nincs alvázszáma a II. lépéshez, akkor mennyi a hatósági díj?

jürgen baromartz 2013.01.30. 21:15:35

@datacom: pont ez érdekelne engem is...

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2013.01.30. 21:43:18

@jürgen baromartz: Összeépített autó egy kicsit más történtet. Ott lényegesen több dologra van szükséged pl.: terv, statikus, mindenféle műbizonylat

stevee 2013.01.30. 22:26:11

kicsit OFF, de valaki mondja már meg, hogy erre, az E-re, OT-re, stb... miért nem a zuniós csillagok kerülnek a nemzeti szneink helyett?

ub3r 2013.01.30. 23:15:02

@stevee: Azért mert ez ún. nemzeti kategória.

a Férj (törölt) 2013.01.30. 23:17:50

Szerintem ez nem olyan eget rengetoen nagy osszeg,bar nem vagyok szakerto.

Quattroman 2013.01.30. 23:45:32

@Autó-motor doktor:

az S8 4,2Q milyen homologizációval rendelkezik, és hol indulnál vele?

gabba1 2013.04.13. 16:21:40

Sziasztok!

Van egy BMW-m 318-as német brieffel, de már v8-as motorral. Ez papírozható így? Én a bizsítási díjaknak sem tudtam utána nézni. :(

gabba1 2013.04.13. 16:25:01

Sziasztok!

Van egy 318-as, német briefes BMW-m, de már v8-as motorral. Rallyra lenne. Ezt lehet rendszámoztatni valahogy? Én a biztosítási díjaknak sem tudtam utána nézni. :(

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2013.04.13. 16:54:27

@gabba1: Ha minden másban megfelel a rallye2 f csoport vagy a P szabályainak és tudod igazolni az autó eredetét, akkor elvileg nincs akadálya a papírozásnak.

Még mindig csak a groupama biztosítónak van ajánlata és a fent leírt ár az érvényes. Annyi plusz információnk van, hogy időarányosan is lehet kötni a biztosítást.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása