Írtunk már a sportrendszámról és a francia megoldásról is. Most jöjjön egy kis matek: mennyi az annyi? A rendszám kiváltásának négy szakasza van, négy helyszínen kell kinyitni a pénztárcát: az MNASZ-nél, a hírhedt Mozaik utcában, a biztosítónál és a Központi Okmányirodában.
Az első lépésben az MNASZ Technikai Bizottságánál ki kell váltani a gépkönyvet és a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz szükséges szakvéleményt. Előbbit évente meg kell ismételni, utóbbit járművenként csak egyszer kell kérni. A gépkönyvezéshez kell egy homologizációs lap (FIA vagy nemzeti), és igazolni kell a gépjármű tulajdonjogát . Az új gépkönyv ára 18 000 Ft. a hosszabbítás 12 500 Ft/év. A szakvélemény 16 000 Ft.
A szakvéleménnyel és a gépkönyvvel meg kell látogatni a Mozaik utcát és műszaki szemlére kell állítani a versenyautót. A hatósági díj 1770 Ft/év. A szemle után egy Minősítő Okiratot kap a versenyautó.
Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosítás nélkül még ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt sem adnak. Ennek díja biztosítónként változó (pl.: Groupama Garancia Biztosító ZRt. 2013.01.01-től 39.785 ft/év).
Forgalmi engedélyért, rendszámért, indítási naplóért és érvényesítő matricáért el kell menni a Központi Okmányirodába (1133 Budapest XIII., Visegrádi u. 110-112.). A forgalmiért 2 500 Ft-t a többiért 17 085 ft-t kell fizetni.
Az első évben tehát: 55 355 Ft plusz biztosítási díjba kerül a sportrendszám, ha korábban nem volt gépkönyve az autónak. Ha már volt, akkor 49 855 Ft plusz a KGFB díja. A második évtől a sportrendszámos versenyautó forgalomban tartása biztosítás nélkül, 18 355 Ft-ba kerül.