Lettországban folytatódik az idei Európa-bajnoki szezon, ahol ezen a hétvégén rendezik a Rally Liepaja-Ventspils névre hallgató versenyt. A lettek nagyon készültek első EB futamukra, havas versenyt ígértek, de az időjárás másként döntött. Négy magyar páros, nemzetközi sztárok, katt a továbbra!
Hetek óta téma, hogy vajon tényleg lesz-e hó az Európa Bajnokság történetének első havasnak ígért versenyén. Az előrejelzések nem sok jóval kecsegtettek és ezúttal be is jött az ottani Aigner Szilárdok jóslata, hiszen a pályabejárás napján a pozitív tartományban volt megfigyelhető a hőmérő higanyszála. Az már csak hab a tortán, hogy kellemes áztató eső is esett, ez pedig közismerten felgyorsítja az olvadást. Helyszíni beszámolók szerint - Puskádiékkal beszéltem –, a pályák nagy részén elolvadt minden hó és jég, ráadásul a talaj nem volt képes elnyelni ekkora mennyiségű vizet és helyenként sártengerré változtak a pályák. Mivel a pályák bejárására fordítható időkeret szűkös volt, nagy előnyt jelentett, ha valaki összkerék meghajtású autóval tréningezett, mert a kétkerekesek csak nagyon nehezen küzdöttek meg a felázott talajjal.
A verseny tehát pénteken kezdődik, idén, sőt, az Európa Bajnokságok történetében először kvalifikációs szakaszon dől el a rajtsorrend. A kvali rajtsorrendje itt található. Péntek délután három gyorsasági szakaszon kell átverekednie magát a mezőnynek, szombaton és vasárnap aztán újabb hat-hat gyorsasági következik, összesen 243 kilométer hosszúságban. Az útvonalterv itt található.
Jan Cerny még otthon próbálgatta a Skodát és a szöges gumikat
A nevezési listán bőven akadnak nagy nevek, kezdjük mindjárt az egyes rajtszámú Jari Ketomaaval, aki a DMACK gumigyár támogatásával egy Fiesta RRC-t visz csatába és a verseny egyik legnagyobb esélyese. Talán egy pici hátrányt jelenthet neki, hogy az angol-kínai szögeseket kell használnia, de ez semmiképpen nem jelent akkora hátrányt, ami miatt ne nyerhetne. Legnagyobb ellenfelei a két Peugeot-os pilóta, Breen és Delecour lehetnek, de nem szabad elfelejtenünk a félig-meddig helyiek alkotta Mitsubishi-s légiót, akik között sok ügyes versenyző is akad. Breen 207-es Peugeot-ját a Saintéloc csapat hozta Lettországba, az autó minden bizonnyal rendben lesz. Delecournak eredetileg a Kronos biztosította volna a kocsit, aztán végül a Munarettósok érkeztek a verseny helyszínére és úgy hírlik, hogy ehhez is az Eurosportos Jean-Pierre Nicolas közbenjárása kellett, mert a jó öreg Francois majdnem autó nélkül maradt. A csehektől Cernyre és Tulstákra kell odafigyelni, de az észt Siim Plangi is villanhat.
Puskádiék Skodája mögött Turánék Subaruja
A magyar színeket, ahogy azt feljebb már említettem, négy páros képviseli. Puskádi János és Gódor Barna az előkelő tizenegyes rajtszámot ragaszthatták a magyar sportrendszámmal szerelt Fabia S2000-re. Turán Frici és Zsíros Gabi a tizenhetest kapták, ők továbbra is bíznak az Impreza R4-es változatában és kiköszörülhetik a Jänner Rallye-n esett csorbát. Szabó Gergő és Borbély Károly a román bajnokságban is használt EVO X-es Mitsubishit vitték a Baltikumba és őket tizenkilencessel érdemes keresni. A négy magyar páros közül egyedül a harmincnégyes rajtszámú Lukács Kornél és Mesterházi Márk vet be kétkerék meghajtású technikát, hiszen a jól bevált Citroen C2R2 MAX-ban vágnak neki a 850 kilométeres össztávank. Van tehát kikért szorítani itthonról.
Szombaton és vasárnap is láthatunk összefoglalót az Eurosporton, a kezdési időpontok ide kattintva tekinthetők meg.