Lettországban folytatódik az idei Európa-bajnoki szezon, ahol ezen a hétvégén rendezik a Rally Liepaja-Ventspils névre hallgató versenyt. A lettek nagyon készültek első EB futamukra, havas versenyt ígértek, de az időjárás másként döntött. Négy magyar páros, nemzetközi sztárok, katt a továbbra!

Szadó.jpg

Hetek óta téma, hogy vajon tényleg lesz-e hó az Európa Bajnokság történetének első havasnak ígért versenyén. Az előrejelzések nem sok jóval kecsegtettek és ezúttal be is jött az ottani Aigner Szilárdok jóslata, hiszen a pályabejárás napján a pozitív tartományban volt megfigyelhető a hőmérő higanyszála. Az már csak hab a tortán, hogy kellemes áztató eső is esett, ez pedig közismerten felgyorsítja az olvadást. Helyszíni beszámolók szerint - Puskádiékkal beszéltem –, a pályák nagy részén elolvadt minden hó és jég, ráadásul a talaj nem volt képes elnyelni ekkora mennyiségű vizet és helyenként sártengerré változtak a pályák. Mivel a pályák bejárására fordítható időkeret szűkös volt, nagy előnyt jelentett, ha valaki összkerék meghajtású autóval tréningezett, mert a kétkerekesek csak nagyon nehezen küzdöttek meg a felázott talajjal.

A verseny tehát pénteken kezdődik, idén, sőt, az Európa Bajnokságok történetében először kvalifikációs szakaszon dől el a rajtsorrend. A kvali rajtsorrendje itt található. Péntek délután három gyorsasági szakaszon kell átverekednie magát a mezőnynek, szombaton és vasárnap aztán újabb hat-hat gyorsasági következik, összesen 243 kilométer hosszúságban. Az útvonalterv itt található.

vbe_test27.jpgJan Cerny még otthon próbálgatta a Skodát és a szöges gumikat

A nevezési listán bőven akadnak nagy nevek, kezdjük mindjárt az egyes rajtszámú Jari Ketomaaval, aki a DMACK gumigyár támogatásával egy Fiesta RRC-t visz csatába és a verseny egyik legnagyobb esélyese. Talán egy pici hátrányt jelenthet neki, hogy az angol-kínai szögeseket kell használnia, de ez semmiképpen nem jelent akkora hátrányt, ami miatt ne nyerhetne. Legnagyobb ellenfelei a két Peugeot-os pilóta, Breen és Delecour lehetnek, de nem szabad elfelejtenünk a félig-meddig helyiek alkotta Mitsubishi-s légiót, akik között sok ügyes versenyző is akad. Breen 207-es Peugeot-ját a Saintéloc csapat hozta Lettországba, az autó minden bizonnyal rendben lesz. Delecournak eredetileg a Kronos biztosította volna a kocsit, aztán végül a Munarettósok érkeztek a verseny helyszínére és úgy hírlik, hogy ehhez is az Eurosportos Jean-Pierre Nicolas közbenjárása kellett, mert a jó öreg Francois majdnem autó nélkül maradt. A csehektől Cernyre és Tulstákra kell odafigyelni, de az észt Siim Plangi is villanhat.

photo.jpgPuskádiék Skodája mögött Turánék Subaruja

A magyar színeket, ahogy azt feljebb már említettem, négy páros képviseli. Puskádi János és Gódor Barna az előkelő tizenegyes rajtszámot ragaszthatták a magyar sportrendszámmal szerelt Fabia S2000-re. Turán Frici és Zsíros Gabi a tizenhetest kapták, ők továbbra is bíznak az Impreza R4-es változatában és kiköszörülhetik a Jänner Rallye-n esett csorbát. Szabó Gergő és Borbély Károly a román bajnokságban is használt EVO X-es Mitsubishit vitték a Baltikumba és őket tizenkilencessel érdemes keresni. A négy magyar páros közül egyedül a harmincnégyes rajtszámú Lukács Kornél és Mesterházi Márk vet be kétkerék meghajtású technikát, hiszen a jól bevált Citroen C2R2 MAX-ban vágnak neki a 850 kilométeres össztávank. Van tehát kikért szorítani itthonról. 

Szombaton és vasárnap is láthatunk összefoglalót az Eurosporton, a kezdési időpontok ide kattintva tekinthetők meg. 

Címkék: turán frici zsiros gábor Lettország ERC Lukács Kornél Rally Liepaja-Ventspils Ketomaa Szabó Gergő Puskádi Craig Breen Francois Delecour

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr265055971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.02.01. 14:32:33

Azt hiszem már feltettem a kérdést korábban, de mi a lényegi különbség az S2000-es meg az RRC autók között?

Merthogy a WRC az egy felpöckölt (turbószűkítő, légterelő) S2000-es, az RRC meg WRC-ből van "visszabutítva" S2000-essé lényegében. Valamint az RRC jóval drágább mint az S2000-es.

Bár mindegy is, mert az egészet most elmosták az "Rx" kategóriák.

jszakolczai 2013.02.01. 15:23:34

@Gábor (Gee Halen): Az RRC kategória az S2000 és a WRC közé jön, de jóval több köze van a WRC-hez: ugyanaz a motor, de nagyobb turbószűkítő, kisebb nyomaték, más lendkerék, módosított aerodinamikai elemek.
S2000-ben pedig 2 literes szívómotor és még egyszerűbb légterelő elemek.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.02.01. 17:56:52

@jszakolczai: No de senki nem csinált 1,6-os turbós S2000-est?

Tavaly voltam Walesben, kiváncsi voltam mekkora a különbség az S2000-es gépek meg a WRC-k között. Azért eléggé érezhető, de közel sem olyan drámai mint azt gondolná az ember.

Pont emellett a csávó mellett álldogáltam balra pár méterre: www.youtube.com/watch?v=rks9ASuwOIo

jszakolczai 2013.02.02. 11:55:12

@Gábor (Gee Halen): Nem, mert az S2000 kategória szabályai rögzítik, hogy 2 literes, feltöltés nélküli motorok az engedélyezettek. Azért ez a neve: Super 2000.
5 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása