Ex-VB-menő amatőr csapatban? Hiányzó élmenőnők, de egyébként papírforma a remek pályákon. A négy magyar páros szépen, eddig gond nélkül halad. Ez történt a Lett Ralin szombaton.
Az ERC első fordulójában élen végző hat páros nem utazott Lettországba, ott van viszont három olyan pilóta, aki VB-n is komolyan letette a névjegyét. Jari Ketomaának az a tapasztalt Kaj Lindström navigál, aki Tommi Mäkinen oldalán 2002-ben Montét is nyert, és benne és talán megvan az a megfontoltság, ami Jariból néha hiányzik. Szombaton volt huszonhárom éves az ír Craig Breen, aki tavaly megjárta a poklot, amikor az olasz IRC-futamon elveszítette a navigátorát, majd megnyerte az SWRC-t. Most új navigátorral, David Moynihannel támad. Itt van a mezőnyben a korábbi VB-menő, Delecour is, szép nagy Románia-hirdetéssel az autó oldalán.
Szombaton hat gyorsasági, köztük egy igazi nézőknek szóló show-pálya várt a mezőnyre.
A napi első gyorsaságin (Gy4) kiderült, hogy az orosz Alekszej Lukyanuk tökös gyerek, mert az N-es Mitsubishijével ment egy abszolút harmadik időt. A gyorsaságit Breen alig négy másodperccel megnyerte Ketomaa előtt. Bár Delecourtól jobbat vártam volna csak negyedik lett. Ki is derült az oka: "jól felkészült" csapata a Jänner után ismét nagyot alakított, amikor egy olyan versenyre, ahol még az N-es Mitsuk is leszabályozáson közlekednek úgy 210 körül, na oda egy rövid végáttétellel jönnek, amivel csak 160-at megy a Peugeot. Vagyis a csapat gyakorlatilag agyonvereti az egyébként dobogóra esélyes pilótájukat. (A Jännerre meg esőgumit nem vittek magukkal, vajon mi lesz a következő húzásuk?)
A magyarok kicsit óvatosan kezdtek, talán nem hitték el, hogy működnek a szöges gumik, vagy csak lassabban melegedtek bele, de biztonsági autózással teljesítették a szakaszt: Turán Frici 14., Szabó Gergő 16., Puskádi 25., és Lukács Csucsu 28. helyen értek be.
A második gyorsasági még Breen és Ketomaa párharcáról szólt, akikkel Lukyanuk tudta velük tartani a lépést. Breen ezt még megnyerte, majd a Ford Fiesta RRC-vel versenyző Ketomaa elkezdett apránként ellépni, és a nap hátralévő négy gyorsasági szakaszát megnyerte.
A nap végére valamennyi magyar páros versenyben volt, többnyire javítottak is a reggeli eredményhez képest. Turánék 12., Szabó Gergő 16., Lukács Csucsu 25., és Puskádiék 26. helyen fejezték be a napot. A magyarok az északi pilóták helyismeretével és jeges-havas tapasztalatával nem tudják felvenni a versenyt, de a többiekkel abszolút partiban vannak.
Turán Frici szerint jók a pályák, percre pontos a rendezés, tökéletesen kiszolgálják a versenyzőket. Zsiros Gabi is úgy érezte, jókat autóztak szombaton, s az időeredmények is ezt mutatták: minden gyorsaságin tudtak hozni az előttük állókon. Navigátor szempontból (is) előny, hogy korábban rajthoz álltak a finn világbajnoki futamon, mert ezek a pályák hasonlóak, vagyis a „jobb egyből” nagyon gyorsan kell érkezniük az információknak. De ezt a belső kamerás felvételen is pontosan láthatjuk.