Avagy svéd rali, 2. nap - ami mondhatni az első.
Csütörtökön lezajlott a hivatalos teszt (shakedown) és a kvalifikáció, majd egy esti szuperspeciált is tartottak. Pénteken viszont már komolyabb táv várt a svéd rali mezőnyére. Két körben három-három gyors: egy tizenöt és két közel 25 km-es pálya volt a napi adag, zárásként pedig újfent a 2 km-es nézőcsalogató parallelpályás szuperspeciál.
A Hirvonen-fanok már rögtön a napi első gyorson lemondhattak kedvencük győzelmi esélyeiről, ugyanis azok már abban a pillanatban szertefoszlottak, ahogy tetőre tette versenyautóját. Ugyan a DS3 WRC nem sérült meg súlyosabban, de a hó fogságából csak nagyon lassan tudott elszabadulni. 24 perc hátránnyal így számára már igazából tét nélküli autózássá vált a verseny.
Ogier szárnyalt a svéd rali első napján!
A VW versenyzői azonban nem hibáztak: Ogier nyerte a szakaszt, mögötte csapattársa Latvala érkezett. Őket Loeb követte, majd a helyiek nagy kedvence Pontus Tidemand. A következő gyorson újfent Ogier nyert, az első kör utolsó pályáján pedig Ostberg volt a leggyorsabb. Így négy szakasz után mindhárom márka birtokolt legalább egy szakaszgyőzelmet.
Hihetetlen ez a Tidemand gyerek. A srác mindössze 18 nappal idősebb, mint én és valami ultragyors! Úgy látszik nem hiába bíztak benne ennyire a svéd raliszurkolók: tavaly S2000-es Skoda Fabiájával az abszolút 18. helyen végzett, idén pedig az abszolút hatodik helyen áll az első napot követően. Úgy, hogy alig pár nappal ezelőtt ülhetett életében először versenyautójában. Kíváncsian várom hogy teljesít majd a következő két napon!
Az első kör végén Ogier 10 másodperccel vezette a versenyt, Loeb és Latvala előtt. Kettejük között viszont alig egy másodperc különbség volt. De a szerviz után VW-ék Sebastienje odalépett neki és zsinórban megnyerte mindhárom szakaszt. Mögött mindháromszor Ostberg futotta a második legjobb időket.
Nagy csata dúlt azonban Latvala és Loeb között. Az ötödik gyorson a finn átvette az abszolút második helyet, de csupán két szakasz erejéig birtokolhatta, Loeb ugyanis újfent visszaelőzte őt.
Ostberg a legjobb Fordos, szakaszt is nyert, emellett négyszer futott második legjobb időt.
A nap végére Ogier előnye fél percre duzzadt, a második helyért azonban kifejezetten nagy a küzdelem: Loeb-Latvala és Ostberg között mindössze 11 másodperc a különbség. Jó kis ütközet lesz ez még!
A mai napi pályákon volt a verseny két legnagyobb ugratója is: a Hagfors Arena és a vargaseni Colins Crest Arena is. Utóbbinak kifejezetten nagy hagyománya van, ráadásul itt tartják a szokásos 'távolugró' versenyt is. Hogy miért pont itt? Azért mert az ugratót nem sokkal egy jobbos kanyar követi, így elég bevállalósnak kell lenned ahhoz, hogy Te nyerhesd meg a Colins Crest Díjat. Gondolom az számotokra sem kérdéses, hogy miért pont Colin...
Itt nézőkből sosincs hiány...
... pedig "csak" ennyit látnak a versenyből.
Az a szokás, hogy a díjat az első körben elért eredmények alapján osztják ki. Tavaly Tanak kapta, idén pedig Neuville-nek sikerült a legnagyobbat ugra(t)nia. Egészen pontosan 35 métert! (Ez csupán két méterrel maradt el a 2010-es rekordtól).
Bal oldalt az első, jobb oldalt a második körben elért eredmények láthatóak. Talán vannak akiknek meglepetést okozhat az a tény, miszerint mindkét körben Fordos pilóta ugratta a legnagyobbakat (első 5 helyezés mindegyike Fiesta WRC-s versenyző), de aki látta már Kakusziékat mondjuk a sólyi erdőben ugratni, annak ez biztos nem újdonság!
Ilyet se látni minden nap!
Szombaton további 8 szakasszal folytatódik a verseny!
Eredmények: www.wrc.com