Francia versenyzők uralják a havas versenyt, de az első három helyen három gyártó autói. Az üstökösként feltűnt svéd Pontus Tidemand autója a reggeli első gyorsasági szakaszon állt meg. Petter Solberg pedig megnyerte a historicot. Svéd Rali szombat.

Pénteken erdős, szűk kanyargós pályákat kellett teljesíteni, szombaton viszont jöttek a tempós, "lobogós" részek. A napi első gyorsasági szakasz, Sagen is pont ilyen. (Egyébként ez volt Marcus Grönholm egyik kedvenc nem finnországi pályája.) 

A gyorsaságit egyébként a 17. helyen rajtoló, és összetettben vezető Polo-R WRC-vel versenyző Sebastien Ogier nyerte. Áradozott is, hogy mennyire jó vezetni az autóját. Most a többiek sem sírtak az útviszonyok miatt, mint a Monte zárónapján, hanem elégedetten nyilatkoztak a pályák állapotáról. Hó van, hideg van, mitől lenne baj a svéd pályákkal? Van egy nagyon gyors svéd gyerek, aki most robbant be a rali VB-re: Pontus Tidemand folyamatosan villogott az első két nap során. Az első gyorsasági szakaszról jött azonban a hír, hogy autója belassult, majd nem sokkal a szakasz célja előtt meg is állt. Nagy kár érte, hogy hengerfejes lett a Fiesta így már nem lehet ebből meglepetés. (Kiswilson pedig - a fenti videóban is látszik - felborult, talán szuperrali-szabályoknak hála, őt még láthatjuk vasárnap.) 

vw-20130209-0853.jpg

Végre Latvala is nyert - jutott eszembe a tizennyolc kilométeres mai második szakasza után. Hol nyert volna máshol, mint azon a gyorsasági szakaszon, amit téli finn ralis pályaként szoktak leírni. Volt itt minden: széles, tempós rész, nagyon szűk, farönkökkel és kövekkel szegélyezett szakasz. Nos, ezen a tizennyolc kilométeren Latvala mindössze két tizedmásodperccel volt gyorsabb Loebnél, (és csak három tizeddel Ostbergél), és az ötödik helyezett csapattársát, Ogier-t is éppen 5 másodperccel előzte csak meg. Jari-Mattinak fontos önbizalom-erősítő volt a győzelem, ő még keresi az autó határait.

22,76 kilométeres távjával Rammen volt a leghosszabb szombati gyorsasági szakasz. Imádják a nézők, van hosszú tempós része, és látványos visszafordítók is a két tavat is körbeautózó gyorsaságin. Loeb megnyerte, és 2,7 másodpercet adott Ogier-nek, és ezzel az elmúlt 40 kilométeren már 7 másodpercet faragott hátrányából. Ez nem sok. Utolérni ezzel a sebességgel nem fogja druszáját, nyomás alá helyezni még annyira sem sikerülhet. 

vw-20130209-0860.jpg

A hagforsi sprint alig két kilométeres pálya, viszonylag alacsony átlagsebességgel. Nem is hagyományos ralipálya, hanem egy jól közvetíthető és jól követhető szakasz, amit alig kétperces idő alatt teljesített az élmezőny. A pénteken felborult Mikko Hirvonen volt a leggyorsabb, de összetettben nem volt változás. Megérkezett viszont Ostberg Latvala nyakára, és már csak másfél másodpercre volt a dobogótól.

Szerviz után ugyanezek a pályák jöttek, ugyanebben a sorrendben. Sagenben olyan történt, amit ritkán láthatunk: Loeb és Ogier tizedre azonos időt mentek. 14,23 kilométert ugyanannyi idő alatt teljesíteni? Sanszos, mint a lottóötös. Nem csoda, hogy mindketten arról beszéltek hogy keményen nyomták. Bár a volkswagenes arról beszélt, hogy nem volt hibátlan a szakasza, és bent hagyott néhány tizedet. A mezőny az első körben eléggé elhasználta a pályát, nyomvályús lett, és a hó alól több helyütt kijárták a murvát is. Latvala három tizeddel volt gyorsabb Ostbergnél, de így sem nyugodhatott meg, köztük még két másodperc különbség sincs.

A napi ötödik gyorsaságit Ogier nyerte, ezzel növelte előnyét Loeb előtt. Közel hat másodperccel volt viszont Ostberg gyorsabb Latvalánál, így átvette a harmadik helyet a finntől, és tette teljessé a gyártók palettáját a dobogón. A finn srác arról beszélt, hogy nem érezt jól magát az autóban, és nem tudja mit kellene tennie. Loeb Citroenjénnek lökhárítóján voltak harci sérülések, de a világbajnok nem emlékezett rá, hogy hol szerezték.

Ramment ezúttal Ogier teljesítette a leggyorsabban, ezúttal négy tizedmásodperccel verte Loeböt. Ostberg már 5 másodpercen kívül jött, és még így is adott három másodpercet Latvalának. A norvég fordos ezzel már hattal megy a finn volkswagenes előtt. 

Loeb szakaszgyőzelemmel fejezte be a napot, övé lett ugyanis a rövid hagsforsi szakasz. Összetettben az elejében azonban nem történt változás.

Vasárnap újabb hat gyorsasági szakasz vár majd a VB-mezőnyre.

rally_sweden_day3.png

Véget értek viszont a historicos küzdelmek, amelyet az MKII-es Escorttal versenyző Petter Solberg, és felesége Pernilla nyerte.

Képek: Volkswagen Motorsport; wrc.com; MGR Sportfotó; sverigesradio.se

Címkék: video ford citroen wrc latvala hirvonen historic petter solberg swedish rally dani sordo seb loeb ds3 wrc seb ogier polo r wrc

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr835072057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.10. 14:12:58

Jó lett a poszt.Erről a Elenáról azt hittem, hogy egy román nő.Aztán meg kiderül, hogy lengyel férfi.Ki érti ezt... :D

DonVincenzo 2013.02.10. 16:07:32

Solberg felesége svéd? :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.10. 19:38:56

@B. Capelluti: jó lehet, én csak a neve melletti piros-fehér zászlócskából gondoltam...vagy az is monacói lenne?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.10. 19:40:56

Amúgy sajnos nem adnak ezek a nyavajások itt a svéd tévén semmit, csak holnap lesz valami összefoglaló egyórás műsor az svt1-en.Lehet talán ki is streamelik az svt.se-re.Viszont elképzelhető, hogy csak svéd ip-címmel lehet nézni...ja 17.00 kor lesz, hátha érdekel valakit

Szkotti 2013.02.11. 10:09:33

@geegee: Piros-fehér: Monaco
Fehér-piros: Lengyelország.
8 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása