Francia versenyzők uralják a havas versenyt, de az első három helyen három gyártó autói. Az üstökösként feltűnt svéd Pontus Tidemand autója a reggeli első gyorsasági szakaszon állt meg. Petter Solberg pedig megnyerte a historicot. Svéd Rali szombat.
Pénteken erdős, szűk kanyargós pályákat kellett teljesíteni, szombaton viszont jöttek a tempós, "lobogós" részek. A napi első gyorsasági szakasz, Sagen is pont ilyen. (Egyébként ez volt Marcus Grönholm egyik kedvenc nem finnországi pályája.)
A gyorsaságit egyébként a 17. helyen rajtoló, és összetettben vezető Polo-R WRC-vel versenyző Sebastien Ogier nyerte. Áradozott is, hogy mennyire jó vezetni az autóját. Most a többiek sem sírtak az útviszonyok miatt, mint a Monte zárónapján, hanem elégedetten nyilatkoztak a pályák állapotáról. Hó van, hideg van, mitől lenne baj a svéd pályákkal? Van egy nagyon gyors svéd gyerek, aki most robbant be a rali VB-re: Pontus Tidemand folyamatosan villogott az első két nap során. Az első gyorsasági szakaszról jött azonban a hír, hogy autója belassult, majd nem sokkal a szakasz célja előtt meg is állt. Nagy kár érte, hogy hengerfejes lett a Fiesta így már nem lehet ebből meglepetés. (Kiswilson pedig - a fenti videóban is látszik - felborult, talán szuperrali-szabályoknak hála, őt még láthatjuk vasárnap.)
Végre Latvala is nyert - jutott eszembe a tizennyolc kilométeres mai második szakasza után. Hol nyert volna máshol, mint azon a gyorsasági szakaszon, amit téli finn ralis pályaként szoktak leírni. Volt itt minden: széles, tempós rész, nagyon szűk, farönkökkel és kövekkel szegélyezett szakasz. Nos, ezen a tizennyolc kilométeren Latvala mindössze két tizedmásodperccel volt gyorsabb Loebnél, (és csak három tizeddel Ostbergél), és az ötödik helyezett csapattársát, Ogier-t is éppen 5 másodperccel előzte csak meg. Jari-Mattinak fontos önbizalom-erősítő volt a győzelem, ő még keresi az autó határait.
22,76 kilométeres távjával Rammen volt a leghosszabb szombati gyorsasági szakasz. Imádják a nézők, van hosszú tempós része, és látványos visszafordítók is a két tavat is körbeautózó gyorsaságin. Loeb megnyerte, és 2,7 másodpercet adott Ogier-nek, és ezzel az elmúlt 40 kilométeren már 7 másodpercet faragott hátrányából. Ez nem sok. Utolérni ezzel a sebességgel nem fogja druszáját, nyomás alá helyezni még annyira sem sikerülhet.
A hagforsi sprint alig két kilométeres pálya, viszonylag alacsony átlagsebességgel. Nem is hagyományos ralipálya, hanem egy jól közvetíthető és jól követhető szakasz, amit alig kétperces idő alatt teljesített az élmezőny. A pénteken felborult Mikko Hirvonen volt a leggyorsabb, de összetettben nem volt változás. Megérkezett viszont Ostberg Latvala nyakára, és már csak másfél másodpercre volt a dobogótól.
Szerviz után ugyanezek a pályák jöttek, ugyanebben a sorrendben. Sagenben olyan történt, amit ritkán láthatunk: Loeb és Ogier tizedre azonos időt mentek. 14,23 kilométert ugyanannyi idő alatt teljesíteni? Sanszos, mint a lottóötös. Nem csoda, hogy mindketten arról beszéltek hogy keményen nyomták. Bár a volkswagenes arról beszélt, hogy nem volt hibátlan a szakasza, és bent hagyott néhány tizedet. A mezőny az első körben eléggé elhasználta a pályát, nyomvályús lett, és a hó alól több helyütt kijárták a murvát is. Latvala három tizeddel volt gyorsabb Ostbergnél, de így sem nyugodhatott meg, köztük még két másodperc különbség sincs.
A napi ötödik gyorsaságit Ogier nyerte, ezzel növelte előnyét Loeb előtt. Közel hat másodperccel volt viszont Ostberg gyorsabb Latvalánál, így átvette a harmadik helyet a finntől, és tette teljessé a gyártók palettáját a dobogón. A finn srác arról beszélt, hogy nem érezt jól magát az autóban, és nem tudja mit kellene tennie. Loeb Citroenjénnek lökhárítóján voltak harci sérülések, de a világbajnok nem emlékezett rá, hogy hol szerezték.
Ramment ezúttal Ogier teljesítette a leggyorsabban, ezúttal négy tizedmásodperccel verte Loeböt. Ostberg már 5 másodpercen kívül jött, és még így is adott három másodpercet Latvalának. A norvég fordos ezzel már hattal megy a finn volkswagenes előtt.
Loeb szakaszgyőzelemmel fejezte be a napot, övé lett ugyanis a rövid hagsforsi szakasz. Összetettben az elejében azonban nem történt változás.
Vasárnap újabb hat gyorsasági szakasz vár majd a VB-mezőnyre.
Véget értek viszont a historicos küzdelmek, amelyet az MKII-es Escorttal versenyző Petter Solberg, és felesége Pernilla nyerte.
Képek: Volkswagen Motorsport; wrc.com; MGR Sportfotó; sverigesradio.se