Akik alaposan és rendszeresen követik a Rali Túra Bajnokságot, biztosan találkoztak már ifjabb Csomós Miklós, Mixi nevével. Azok kedvéért azonban, akik még nem hallottak volna róla, kezdjük egy kis visszatekintéssel.
Mixi igazi ralis családban él, és bár egy jó ideig "csak" szimulátorozott, de nem meglepő, hogy édesapja után ő örökölte a családi Opel versenyülését. 2011 nyarán együtt indult apa és fia a BAZ Megyei Ralisprint nagykállói futamán: egy autóval, de egymás és az idő ellen. Nagy meglepetésre élete első szakaszán sikerült megvernie édesapját és innen visszafordíthatatlanul megindult ralis pályafutása. Ebben az évben több sprint futamon is indult, a szemerei versenyen pedig ráadásul abszolút negyedik is lett, mindössze 5 másodperccel lemaradva az elsőtől!
2012-ben így egy szinttel feljebb léptek, jöhetett hát a ralitúrázás - eleinte még mindenféle elvárás nélkül:
"mindenféleképpen szerettünk volna bemutatkozni komolyabb mezőnybe,erre az elérhető sorozat az a RTE futamai voltak. Eredmény szempontjából elvárás nem nagyon volt (persze az ember csak nyerni megy, ha elindul egy futamon)."
Az első tatabányai futamot ugyan kihagyták, de nem váratott magára sokat a debütálás, melynek helyszíne az ózdi futam lett. Az időkkel ugyan nem teljesen volt elégedett Mixi, de a verseny végére így is kategória harmadikok lettek. A következő esztergomi (Nyergesújfalu) futamon már kategóriájuk első helyéért harcoltak, melyet nagy küzdelem árán sikerült megszerezniük.
A következő szendrői futamon kiestek, aztán a miskolci futamot újra megnyerték! A sorozat utolsó, hatodik állomásán, Vácott már egy kategória 4. hellyel is másodikok lettek a H2-es kategória éves összesítésében.
Tavaly év végén még az Astra teljes körű felújítása, revíziója volt tervben, ehelyett azonban sikerült beszerezniük egy valódi versenyautót.
"Elsősorban mindent apumnak köszönhetek! Nélküle nem menne. Köszönöm a segítséget navigátoromnak Varga Gábornak és támogatónknak a KORLOY-INC. CUTTING TOOLS–nak is!"
Bár az autó még szó szerint hófehéren várja a rajtot, a látványtervek már javában készülnek hozzá!
"Az interneten keresgélve találtunk rá. Ez egy Opel Corsa 1.6 turbó, elég új fejlesztésű autó. Mindenképpen bizakodva várom, hogy mire leszünk képesek az új autóval. Motorra nagyon erős, közel 70 lóerővel erősebb, mint az Astra. Sperrdifis, és ugyan ebben is utcai a váltó, de 5 sebességre rendesen elosztva."
Idén marad az RTE, de ezzel a kocsival már egy kategóriával feljebb lépve:" itt sajnos H/3 csoportba fognak minket sorolni, ami kicsit érdekes de a szabály az szabály. A világon mindenhol az 1.6 turbós autók a 2 literes szívómotorosokkal mennek, de itt ezek szerint nem."
Így 2013-ban ezúttal a BMW-k lesznek a fő ellenfelei a sárospataki párosnak. A cél elsősorban az autó kiismerése, de lelkesedésből továbbra sincs hiány, Mixi szeretne minél több borsot törni a BMW-s ellenfelek orra alá.