Elnökségi döntés alapján csak 35 ralijellegű autóverseny lehet 2013-ban Magyarországon. Ebbe a keretbe bele kell férnie az ORB-től kezdve a miniraliig mindennek. A korábban kiadott naptárak alapján 18 "hely" maradt a sprinteknek. Ezek az alábbiak:
Időpont | Verseny neve | Helyszín | Rendező |
2013. 03. 09-10. | Grepton Kupa | Orfű | Marco Racing Team Kft. |
2013.04.13-14. | I. Suzuki-Kaiser Rallye | Királd | HBRK ASE |
2013.04.13-14. | Rábaring Rallye | Écs | ARC |
2013.04.20-21. | Magyarbóly Kupa | Magyarbóly | Balatonyi Rallye Team |
2013.05.11-12. | Miskolc | Miskolc | D-Moto Kft. |
2013.05.25-26. | Városlőd | Városlőd | ARC |
2013.06.15-16. | BRT Kupa | Bakonya | Balatonyi Rallye Team |
2013.06.15-16. | Salgótarján | Cered | Speed Rallye Team ? |
2013.06.29-30. | Nagykálló | Nagykálló | Ralda Rallye Team |
2013.07.06-07. | Metabond Kupa | Aka-Ácsteszér | ARC |
2013.07.20-21. | IS International Kupa | Árpádtető | Marco Racing Team Kft. |
2013.08.10-11. | Tatabánya | Tatabánya | ARC |
2013.09.14-15. | XII. Boci Emlékverseny (éjszakai) | Écs | ARC |
2013.09.21-22. | Geresdlak Kupa | Geresdlak | Balatonyi Rallye Team |
2013.09.21-22. | Vác | Vác | Speed Rallye Team ? |
2013.10.12-13. | Sátoraljaújhely | Sátoraljaújhely | Ralda Rallye Team |
2013.10.19-20. | Nagyvázsony | Nagyvázsony | ARC |
2013.10.26-27. | Bajnokavató Kupa | Kaposvár | Marco Racing Team Kft |
A 18 sprintet úgy osztották el, hogy három régióra bontották az országot, és mindegyik régióban rendezhetnek hat-hat futamot. Emellett az óriásszlalom és szponzortalálkozó név alá bújtatott sprintek ellen is hadjáratot indított a szövetség. Ezzel egy kiskapu bezárult: a szlalom ténylegesen szlalom lesz.
A rendezők között vannak régiek, újak és hiányzók is. A régieket, azt hiszem, nem kell magyarázni, sokszor bizonyították, hogy itt a helyük a listán. Az újak között sem mindenki új, hiszen a D-Moto Kft. már több OB-t, a HBRK ASE pedig már több sikeres RTE-futamot rendezett. Egyedül a Ralda Rallye Team a kivétel, nem emlékszem, hogy valaha is rendeztek volna ralit vagy ralisprintet. A hiányzók közül ki kell emelni a nagy népszerűségnek örvendő BAZ Rallysprint Bajnokságot, a NEXT (Tamási) Rallysprintet és a kisebb miniralikat.
A szigorítás természetesen felháborodással járt: a kimaradt és erősen korlátozott rendezők országjárásba és aláírásgyűjtésbe kezdtek. A kezdeményezés alulról jön, kérdés, milyen magasra érhet. A sporttörvény világosan fogalmaz: a szövetség nélkül senki nem rendezhet versenyt. Nincs túl sok értelme szembe menni a döntéshozókkal, mégis érthető a rendezők küzdelme: egyrészt nem hagyhatják cserben a versenyzőiket/rajongóikat, másrészt komoly üzlettől eshetnek el.
2004. évi I. törvény 65. § (4)"Kizárólag a szakszövetség vagy az országos sportági szövetség előzetes írásbeli hozzájárulásával tartható olyan sportrendezvény, amelynek résztvevői a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységet folytatnak (veszélyes üzem)".
Egyrészt érthető a korlátozás, mert tényleg nagyon sok rali jellegű verseny volt az elmúlt években. Másrészt túl drasztikus a korlátozás. Vissza kell állítani az ORB "ünnepi" jellegét, de nem biztos, hogy ez a legjobb út. Nehéz meghozni a legjobb döntést, de ezt az ellentétet fel kell oldani.
Fokozza a helyzetet, hogy a BAZ Rallyspint honlapján már korábban megjelent a 2013-as versenynaptár. A Speed Rally Team ugyan szerepel a fenti naptárban, de ott van a kérdőjel a rendező neve mellett. A hivatalos honlapjukon fent van egy több fordulós naptár tervezete, ehhez képest csak két verseny van a fenti naptárban (az RTE-vel közös versenyek). A BAZ Rallyspirnt kihagyása nem újdonság, hiszen a korábbi években több probléma volt a bajnoksággal, de az SRT mindenképpen meglepő, korábban komolyabb gond nem volt náluk.
Egy kiskapu még nyitva van a kihagyott rendezők előtt. Fodor Krisztián már beszélt is erről a Dinó Sporthiradóban: felmerült a lehetősége annak, hogy ralisprint helyett gyorsasági másodosztályú futamot rendeznének. Ezzel kikerülhetnék az RSB alól, viszont a versenyeik jellege megmaradhatna: a hegyiversenyek lebonyolítása hasonlít a railsprintekhez. A fő különbség az, hogy a hegyiversenyen egy ember ülhet az autóban.