A pre-Loeb éra utolsó rali-világbajnoka szakágat váltott, idén ralikrosszozni fog és májusban eljön hazánkba is. Petter Solberg immár hivatalosan is bejelentette, hogy a Ralikrossz Európa-bajnokságon indul 2013-ban és valamennyi futamon ott lesz.
Mr. Hollywood visszatér a gyökereihez (fotó: facebook)
Miután a Ford kivonult a rali-világbajnokságról és Petter Solbergnek nem akadt ülése erre a szezonra, a norvégnak lépnie kellett. Mivel Mr. Hollywoodnak esze ágában sem volt felhagyni a versenyzéssel, az új irány a ralikrossz lett. Sokáig csak spekulációkat lehet hallani arról, hogy hol versenyzik majd, többek között szóba került a WTCC és a Global Rallycross Championship is, végül azonban a Ralikrossz Európa-bajnokságot választotta. Solberg ifjú éveiben autókrosszal és ralikrosszal kezdte pályafutását, később nyergelt át a ralira. Az EB-nek idéntől új promótere van, akikkel a norvég nagyon jó kapcsolatot ápol, így mindkét félnek előnyös megállapodás köttetett. Solberg egy Citroen DS3-as szörnyeteggel indul csatába, amelyet saját csapata épít és szervizel számára. Az autó építése terv szerint halad, egész biztosan kész lesz a Lydden Hill-i idénynyitóra. Idén öt versenyről is élő televíziós közvetítést garantál az IMG, többek között a norvég, a svéd és a finn fordulót is televíziónézők százezrei láthatják majd, ez pedig nyilván nagyon fontos Solberg szponzorainak is.
Az új autó is hasonló lesz, csak erősebb (fotó: facebook)
Az új promóter érkezésével kicsit átalakul a lebonyolítási rendszer is, ami a SuperCars kategóriát illeti. Ott ugyanis 20-21 fix versenyzőre számítanak a szezonban, akik minden versenyen ott lesznek. Hozzájuk csatlakozhat versenyenként két szabadkártyás (Wild Card) versenyző és további két-három pilóta, akik az előselejtezőkből jutnak a „főtáblára”. Ez így összesen huszonöt pilótát jelent valamennyi versenyhelyszínen. Nekik összesen 30 futamban kell versenyezniük, mivel bevezetésre kerül a selejtező (round robin, avagy mindenki mindenki ellen), ahonnan a legjobbak az elődöntőbe, majd a döntőbe kerülhetnek. A két további kategória (Super1600, Touring Cars) lebonyolítási rendszere változatlan marad. A promóter hosszú távú tervei között szerepel, hogy a sorozat világbajnoki rangot kapjon az FIA-tól, így méltó versenytársa lehessen az amerikai Global Rallycross Championshipnek, amely egyre nagyobb nézettséggel rendelkezik.
Sajnos az FIA honlapján talált információk a lebonyolításról már nem aktuálisak, szerencsére a Nyirád Motorsport Centrum egy kommenttel gyorsan a segítségünkre sietett, köszönjük nekik és kívánunk nézőcsúcsot májusra:
"A Rallycross EB-szabályok időközben megváltoztak (lásd angolul itt: http://
A SuperCars géposztályának állandó pilótái:
Andreas Bakkerud (NOR) Citroën DS3
Knut Ove Børseth (NOR) Skoda Fabia
Michael De Keersmaecker (BEL) Ford Focus
Liam Doran (GBR) Citroën DS3
Timmy Hansen (SWE) Citroën DS3
Peter Hedström (SWE) Skoda Fabia
Alexander Hvaal (NOR) Citroën DS3
Davy Jeanney (FRA) Citroën C4
Mats Lysen (NOR) Renault Clio
Anton Marklund (SWE) VW Polo
Ronny Scheveneels (BEL) Peugeot 207
Andy Scott (GBR) Peugeot 208
Petter Solberg (NOR) Citroën DS3
Timur Timerzyanov (RUS) Citroën DS3
Stig-Olov Walfridson (SWE) Renault Clio
A Ralikrossz Európa bajnokság 2013-as naptára:
1. Április 1. Lydden Hill (GBR)
2. Április 28. Montalegre (POR)
3. Május 26. Nyirád (HUN)
4. Június 9. Kouvola (FIN)
5. Június 16. Hell (NOR)
6. Július 7. Höljes (SWE)
7. Szeptember 1. Lohéac (FRA)
8. Szeptember 15. Greinbach (AUT)
9. Szeptember 29. Estering (GER)