Kissé ugyan megkésve, de törve nem: következzék a technikai nehézségeken is felülkerekedő vargagixxxer barátunk beszámolója egy holland bulifutamról.
A múlt hétvégén sikerült elkeverednem egy újabb rallyra Hollandiában. Jelenleg Rotterdamban dolgozok, és a fejtágítások, meetingek végett már szombat este kint kellett legyek, így pont kapóra jött a mindössze 75 km-re lévő, késő délelőtt kezdődő verseny.
Maga a megmérettetés leginkább a mi Szilveszter Rallye-nkhoz hasonlatos, vagyis korrektebb a Monza Rally Show-hoz hasonlítani. Az Amsterdam-tól néhány km-re lévő Zandvoort-i versenypályán került megrendezésre harmadik alkalommal a Rally Pro Circuit Short Rally. Itt, Németalföldén a Short Rally nagyjából a mi másodosztályunk vagy túránk megfelelője. S ne panaszkodjunk, mivel itt, ebben a népesebb és sokkal gazdagabb országban csak ez van, meg az első osztály, 60-70 nevezőkkel.
De térjünk vissza erre a konkrét versenyre. Ez a február végi dátum ugyan nem tartogat olyan kutya hideget, mint a mi évvégi rally-nk, de a tenger közelsége igen szeles időjárást sejtetett. Mivel a célegyenes mindössze 100 m-re van a tangerparttól, nem is lepődtem meg, hogy kapucnit kellett húzzak, hogy ne repüljön el Angliáig a sapkám. Nem tévedés, a tenger télen sokszor jóval melegebb a szárazföldnél, így a hőkülönbség miatt a levegő a tenger felé áramlik, jelen esetben 60-80 km/h-s széllökések szárnyán. Ilyen időben ember nincs, aki kitart stabilan egy 400 mm feletti gyújtótávolságot, tehát előre is elnézést a videóm remegéséért.
A verseny két gyorsaságiból állt, melyet 3 alkalommal teljesített a mezőny. Az első a ring alján (nyugati szektorán) kialakított 3 körös körgyorsasági volt, melyről letérve egyből ott volt a cél, míg a második a ring tetején (keleti részén) volt, ahol ugyancsak 3 kör várt rájuk, ahonnan letérve még egy hosszabb murvás szakaszt is le kellett tudni a célbaéréshez. A pálya mellett elég jól lehetett közlekedni, persze csak miután kifigyelte az ember, hogy a hollandok hol bújkálnak a kerítéseken át, hol másznak fel a buckákra.
Az első gyorsaságit 11 óra után nyitotta meg az egy szem előfutó, ami egy Lamborghini Gallardo. Őt követte a mezőny, melyben két Subaru WRC is helyet kapott jónéhány Mitsubishi EVO és BMW társaságában. A nevezési lista alapján még két A/8-as Subaru is volt, de sajnos azok nem WRC-k voltak, csak bizonyára valami apróság végett nem fértek már be az N csoportba.
Nem volt egy felettébb látványos verseny, de azért nem panaszkodhatott, aki kilátogatott. Engem leginkább a viharos szél zavart, bár annak is volt egy előnye. Mivel leginkább a pálya alján voltam, és a pálya teteje felől fújt a szél, ezért szinte az egész etapja alatt lehetett hallani, mily vidáman fütyörészett a békalámpás Impreza WRC. :) Közben törtek is az autók. Az egyik C2-es Citroen annyira pont előttem támasztotta meg az oszlopot, mintha én rendeltem volna a csattanást.
Mi sem természetesebb, hogy magyarokkal is találkoztam, ezúton üdvözlöm őket, ha olvassák. Viszont végre volt egy olyan rally-m, hogy senki nem kötött bele a mikrofonomra húzott "Dead Kitten"-be, sőt! Hallottam, s valamennyire értettem, hogy egy 6-7 éves forma kisfiú tanácstalanul kérdezte apját a szőrös szerzet mivbenlétéről, az apja pedig igazán példaértékűen, furcsa hangokkal illusztrálva elmagyarázta neki, hogy az pont eme viharos szél ellen költözött a mikrofonomra. S tette is a dolgát, szokás szerint nem hurrognak a videóim, hurrá!
Mivel nemrégiben sikerült egy 3D videózásra alkalmas hiradástechnikai eszközt beszereznem, így erre alkalmas készülékkel élvezhetitek az első 3D-s rally-s szösszenetemet is.
Ha szerencsém lesz, két hét múlva a holland első osztály nyitófutamára, a TankS Rally-ra is sikerülhet ellátogatnom. De addig még sok víz lefolyik a Rajnán, bele az Északi-tengerbe.