Az első nap megállíthatatlan volt Robert Kubica a Kanári-szigeteken zajló ERC-ralifutamon. Szakaszról-szakaszra növelte előnyét, hisz' minden gyorson a legjobb időt futotta.
A mai nap viszont egy valakinek sikerült megállítani őt...
Az itthoni hideg és sokszor szomorkás, még szinte télies időjárási körülmények közepette irigykedve tekinthetünk a Kanári-szigeteken zajló ralifutamra. Ráadásul a mi évadnyitó versenyünkig még mindig hátra van két hét, így be kell érnünk a virtuális ralinézéssel.
Izgalmakból azonban így sincs hiány! Kubicáról rengeteg pletyka és szóbeszéd terjedt az elmúlt hetekben, mára már biztosan kijelenthetjük, hogy a raliban folytatja pályafutását. Legalábbis ami az idei évet jelenti mindenképpen. Az elmúlt versenyein megfigyelhető volt egyfajta tendencia, mely szerint egyre komolyabb versenyeken indult, mígnem elérkezett élete első ERC (ex EB-IRC) futamáig.
A kanárik földjén ott van a gyári skodás Kopecky és a Peugeot támogatottja Craig Breen is, akiknek mondhatni méltó ellenfele a korábbi Forma1-es pilóta, aki egy Citroën DS3 RRC-vel indult a két S2000-es profi ellen. Egy turbós 1,6-os a két szívós kétezres ellen.
Bár nem túl sokan neveztek a futamra, ennek ellenére nincs hiány a magyar indulókból, akik ezen a futamon hárman is vannak: Puskádi János S2000-es Skoda Fabiával, Bessenyei Zoltán R3-as Hondával, míg Vízin Laci 'bácsi' Subaruval vágott neki a kanári aszfaltnak.
A verseny első napja Kubicáról szólt. Valószínűleg akkor is róla szólt volna, ha nem ilyen jól szerepel, de így, hogy 8-ból 8 szakaszt is megnyert, és az összetettben bő egy perccel vezetett a tavalyi bajnok ellen...
Némi túlzással azt is mondhattuk a tegnapi nap végén, hogy a lengyel tolatva is megnyeri a versenyt, arról nem is beszélve, hogy a 8. zárószakaszon hibázott egy kicsit és szó szerint tolatnia kellett (ennek ellenére mégis a legjobb időt futotta).
Valószínűleg nagyon egyben van az autója is, ez sem mellékes információ. Eddig RRC-vel nem igazán versenyeztek ERC/IRC futamokon, bár az előző havas futamon Ketomaa (Ford Fiesta RRC) teljesítménye is elég meggyőző volt és tavaly Basso is sikeresen szerepelt Fordjával.
Ennek ellenére így is komoly bravúr a lengyel pilóta teljesítménye, aki a folyamatosan változó körülmények ellenére sem talált legyőzőre az első nap folyamán.
Mögötte viszont komoly csata dúlt a második helyért: Kopecky 5, Breen három második helyet zsebelt be, a nap végén 44 másodperc választotta el kettejüket.
Az első napot mindhárom magyar egység sikeresen teljesítette: Puskádiék a 13., Bzzz-ék a 15., Vízinék pedig a 20. helyen zártak.
A ma reggeli első gyorson Kopecky "végre" megfogta Kubicát, és ugyan csupán 1,1 másodperccel ugyan, de maga mögé utasította a lengyelt. Ekkor sokan talán azt hihettük, hogy a Citroën versenyzője már visszavesz és beosztja tetemes előnyét a még hátralévő öt szakaszra.
A 10. szakaszon viszont bekövetkezett az, ami lassan "Latvala-i magasságokba" röpíti Robert Kubicát is. Sokunk nagy bánatára ugyanis hibázott (szalagkorlátot fogott és a bal első futóműve sérült) és a verseny feladására kényszerült. Hangsúlyozom, bő egy perc előnnyel a birtokában! Szerencsére sem ő, sem navigátora nem sérültek meg, a versenyt azonban nem tudják folytatni.
Hihetetlen ez a pali. Tavaly a Rallye Du Var-on is sorra nyerte a szakaszokat, zsinórban 10-et, mígnem a 11. gyorson eldobta a C4 WRC-t, ami az esés után ráadásul még porrá is égett...
Ahhoz az eséshez mondjuk hozzátartozik az is, hogy azt elsősorban akkori navigátora hibája okozta.
Így a végig második cseh skodás hirtelen - az egyébként mondhatni jól megszokott - első helyen találta magát, Breen pedig a második helyre ugrott. A harmadik helyet jelenleg a Mini RRC-t irányító spanyol Monzon birtokolja.